Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det ikke til!!!! :kjefte:

Hvordan skal jeg klare å koble dekoderen til analogt TV og hjemmekinoanlegget. Får enten bare lyden via sourround-høytalerne, eller bare bilde - ikke begge delene! Eller så får jeg lyden både fra vanlig TV og de digitale sendingene. Altså to lyder samtidig... Vanskelig å forklare... :sjenert: Er det noen som har en forklaring på hvilke ledning som skal hvor? Har vært og kjøpt en Cinch-kabel (for den trengte jeg visst...), men den vet jeg ihvertfall ikke hvor skal være!!! Noen forslag??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har dessverre ikke noe godt råd, men jeg føler med deg. Vi har også akkurat fått en dekoder i hus og jeg sliter vettet av meg for å koble på dvd-spilleren. Jeg får sett på film og jeg får tatt opp fra den kanalen som dekoderen er stilt inn på. Problemet er at jeg ikke kan se på en kanal på tv`n og ta opp fra en annen på dvd-spilleren. Det gikk fint før jeg koblet på dekoderen. Hvorfor må de gjøre det så vanskelig for oss?

Du kan sikkert ringe kundeservicen til de du har fått dekoderen fra (canal digital?). De har sikkert vært borti lignende problem før.

Endret av Alison
Skrevet

Cinch Kabel?

Det er ukjent for meg...

MEN!

Kort fortalt skal Scart tv inn i din tv(pass på at dekoder er stillt inn på RGB for best mulig bilde) og egen signal kabel inn i forsterker! Rød og hvit kabel som heter phono..

Det skal din dekoder ha:)

Får du det til nå?

MVH LARS :)

Får det ikke til!!!! :kjefte:

Hvordan skal jeg klare å koble dekoderen til analogt TV og hjemmekinoanlegget. Får enten bare lyden via sourround-høytalerne, eller bare bilde - ikke begge delene! Eller så får jeg lyden både fra vanlig TV og de digitale sendingene. Altså to lyder samtidig... Vanskelig å forklare... :sjenert: Er det noen som har en forklaring på hvilke ledning som skal hvor? Har vært og kjøpt en Cinch-kabel (for den trengte jeg visst...), men den vet jeg ihvertfall ikke hvor skal være!!! Noen forslag??? :)

Skrevet (endret)

Ringe Canal Digital??? Tro meg - har prøvd... opptil flere ganger, men når man har sittet der i en halvtime så gir man opp!!! :kjefte: Nå har jeg fått det koblet slik at jeg har lyd via hjemmekinoanlegget via dekodern, men nå kan jeg ikke se film via DVD-spillern... Hører lyden fra filmen, men får ikke fram bildet. :forvirra:

Endret av Mona32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...