Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så ARG på svigermor mi.

Hun har fortalt hva hun har kjøpt i julegave til ungene.

Gutten min som blir 2 år neste år, har hun kjøpt sånn stor traktor med tilhenger på. Sånn diger felleskjøp-traktor. Jeg er sikker på at han ikke klarer å trå på denne selv før han nærmer seg 4 år!!! Hadde det ikke vært artigere for gutten å fått den da, enn nå??

Sånn har det vært hele tiden. Jenta mi fikk trehjulssykkel ett år før hun kunne klare å nå pedalene selv. Stor dukkevogn på 1 årsdagen. Sykkel med støttehjul på 3-årsdagen.

Syns hele tiden at gavene kommer ett år på forskudd... ett år for tidlig. Ungene rekker jo aldri å ønske seg noe...

Argh!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det samme, men kommunikasjonen blir stadig bedre. For det handler om kommunikasjon. Og å la dem forstå at det ikke skal være en konkurranse mellom besteforeldre fx. men det er vanskelig. Ofte synes jeg også min svigermor tråkker på våre tær, som foreldre også - jeg gledet meg lenge til å kjøpe mitt barns første trehjulssykkel. Men der kom dama oss i forkjøpet og det var ikke en skikkelig en en gang, men en billig rar variant fra Obs. Så mitt bran får aldri en sånn som vi synes en skikkelig.

Ja, vi er kanskje bortskjemte og kravstore - men jeg sier til ALLE som lurer på her og ellers "hva ønsker en såogsågammel gutt/jente seg" - spør foreldrene!

Vi er også i den situasjonen at bursdag og jul kommer svært tett, så vi må slå til på både sommervarer, som sykkel, og vinterting på en gang.

Skrevet

Min sønn fikk også FK-traktor av besteforeldrene veldig tidlig - men han var kjempeglad for den og lærte seg faktisk veldig raskt å kjøre den.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet (endret)

Vi har nesten samme problemet, bare at det er med klær.

Svigermor kjøper klær til ungene som passer om 1-2år. Dvs, de er ALT for store nå..

F.eks. kjøpte svigermor juleklær til sønnen min (selvfølgelig etter jeg hadde kjøpt det, å det viste hun) i str 110. Han bruker str 92-98 nå..

Dere får bare ta en prat med henne. Å forklare henne hvordan det er.

Endret av *-*Pinky*-*
Skrevet

Svigermor kjøper klær til ungene som passer om 1-2år. Dvs, de er ALT for store nå..

F.eks. kjøpte svigermor juleklær til sønnen min (selvfølgelig etter jeg hadde kjøpt det, å det viste hun) i str 110. Han bruker str 92-98 nå..

Gå og bytt dem - eller la dem ligge til de passer.

Jeg hadde ihvertfall aldri gått til mine svigerforeldre og klaget på gaver de gir.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall aldri gått til mine svigerforeldre og klaget på gaver de gir.

Hadde jeg kunnet byttet dem skulle jeg ha gjort det. Men hun bruker alltid å vaske klærne før hun gir dem til ungene...

Skrevet

hvorfor ikke "klage"...det er da bedre å si hva man mener enn å gå å irritere seg over ting... får man alt for store klær til barna, legges de bort i et skap.. og så finner man de ikke igjen før de er blitt for små :fnise:

jeg gir både mine foreldre og svigerforeldre klare instrukser om hva mine barn trenger.. hvilken klesstrørrelse og hvilke type klær... og har også sagt i fra at de heller kan få penger enn en haug med leker.. vi har to vinterbarn, med bursdag rett før jul og rett etter.. så da kan det være greit å ha noen penger i bakhånd til badebasseng, sandkasseleiker ++..

Skrevet
hvorfor ikke "klage"...det er da bedre å si hva man mener enn å gå å irritere seg over ting...

Sånn tenker kun en stor egoist.

Skrevet

Har alltid hatt mottsatt problem her, og det er verre, når klærne er altfor små.. Når en kjøper str 8 år til en stor 9-åring...Det værste eksempelet er da min datter på den gang 2 år fikk et, riktignok flott, skjørt hos en tante, i str. 12 år...NÅ kan hun begynne å bruke det, og nå er hun 9.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Svigermoren gir flotte gaver, si takk og la henne kjøpe det hun vil, eller forsøk dere på å nevne hva dere tror barna blir glade for/trenger foran bursdag og jul. Det finnes så mye verre ting slektninger kan gjøre enn å være for tidlig ute med gaver.

Skrevet
Jeg blir så ARG på svigermor mi.

Hun har fortalt hva hun har kjøpt i julegave til ungene.

Gutten min som blir 2 år neste år, har hun kjøpt sånn stor traktor med tilhenger på. Sånn diger felleskjøp-traktor. Jeg er sikker på at han ikke klarer å trå på denne selv før han nærmer seg 4 år!!! Hadde det ikke vært artigere for gutten å fått den da, enn nå??

Sånn har det vært hele tiden. Jenta mi fikk trehjulssykkel ett år før hun kunne klare å nå pedalene selv. Stor dukkevogn på 1 årsdagen. Sykkel med støttehjul på 3-årsdagen.

Syns hele tiden at gavene kommer ett år på forskudd... ett år for tidlig. Ungene rekker jo aldri å ønske seg noe...

Argh!!

vær litt fornøyd da..... si takk og spar gavene.....eller send dem til meg:)

Skrevet
hvorfor ikke "klage"...det er da bedre å si hva man mener enn å gå å irritere seg over ting... får man alt for store klær til barna, legges de bort i et skap.. og så finner man de ikke igjen før de er blitt for små :fnise:

jeg gir både mine foreldre og svigerforeldre klare instrukser om hva mine barn trenger.. hvilken klesstrørrelse og hvilke type klær... og har også sagt i fra at de heller kan få penger enn en haug med leker.. vi har to vinterbarn, med bursdag rett før jul og rett etter.. så da kan det være greit å ha noen penger i bakhånd til badebasseng, sandkasseleiker ++..

Det viser bare hvor forskjellige vi er ... Hos oss har det vært vi foreldre som har stått for hovedanskaffelse av nødvendige klær og utstyr .. og det jeg har fått i tillegg har jeg vært utrolig takknemlig og glad for.

Tror ærlig talt ikke jeg hadde hatt så veldig stor glede av å bli instruert i hva jeg skulle kjøpe av gaver til mine barnebarn .. Det er greit nok å komme med ønsker om man blir spurt .. ikke ellers.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Ser ikke det store problemet her. Om dere må vente et år med å bruke gavene er vel ikke så farlig?

Hvis jeg skal tippe noe om hvorfor de kjøper for store klær og leker, kan det være at de tilhører en mer nøysom generasjon enn vår og er redde for at ungene skal vokse fra dyre ting med én gang. Bedre å ha noe å "vokse i".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...