MiniMjau Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Når dere snakker med noen på telefonen, får en mail eller et julekort hvor de sier/det står "Hils alle kjente", gjør dere det? Eller er det bare blitt en frase uten mening?
Brukernavn Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Hils alle kjente er for meg blitt en frase, ja. Om noen sier det til meg gjør jeg det ikke. Dersom noen derimot sier "hils den og den" så gjør jeg det selvsagt.
Gjest Elfrida Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Jeg pleier å hilse når jeg husker det, i hvert fall hvis jeg har snakket med vedkommende ansikt til ansikt eller på telefon. Hvis det står på et kort så husker jeg det ikke så godt, det blir noe annet.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Hvis det er personer jeg/de som skal hilses til ser i det daglige som ber meg hilse hit og dit, gjør jeg det sjelden. (Har ikke tellinga på hvor mange telefonsamtaler som blir avsluttet slik "ja, det skal jeg gjøre - hils tilbake". Det er jo egentlig litt tullete.) Men hvis det er personer som jeg kanskje ikke har hørt fra på årevis som plutselig dukker opp og ber meg hilse en eller annen, så gjør jeg det, men da er det mer sånn "Jeg møtte Langbein i går! Han har ikke forandret seg noe, han er blitt birøkter nå - også skulle jeg hilse masse".
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Når dere snakker med noen på telefonen, får en mail eller et julekort hvor de sier/det står "Hils alle kjente", gjør dere det? Eller er det bare blitt en frase uten mening? Nei, da tar jeg telefonen og sender en sms-hilsen til alle i adresselisten. Samme gjør jeg med eposten. Så ringer jeg på hos naboene og overbringer hilsenen, før jeg tar meg en tur i butikken for hilse til han hyggelige i kassen.
Gjest Indo Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Hils alle kjente er for meg blitt en frase, ja. Om noen sier det til meg gjør jeg det ikke. Dersom noen derimot sier "hils den og den" så gjør jeg det selvsagt. jess..signerer her
Gjest Dolce Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Hils alle kjente er for meg blitt en frase, ja. Om noen sier det til meg gjør jeg det ikke. Dersom noen derimot sier "hils den og den" så gjør jeg det selvsagt. Signerer denne, jeg også.
The Kitten Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Når dere snakker med noen på telefonen, får en mail eller et julekort hvor de sier/det står "Hils alle kjente", gjør dere det? Eller er det bare blitt en frase uten mening? Hilser ikke til alle, men jeg hilser til de som er i samme rom som meg, dersom de også kjenner vedkommende.
Gjest pirjo Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Hilser ikke til alle, men jeg hilser til de som er i samme rom som meg, dersom de også kjenner vedkommende. Enig!!
Gjest Baldakina Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Ja, jeg gjør det. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke får gjort det, tar jeg kontakt med vedkommende etter 30 dager (synes det er passe) og sier at jeg desverre ikke har fått hilst til f eks Gunn og Tom. Dette synes jeg er normal høflighet. Ellers får man bare si med en gang at man ikke vil hilse kjente. Det er dumt hvis den som har bedt en hilse går rundt og tror at det har blitt hilst hvis det ikke har det. Da kan det fort bli pinlige episoder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå