MiniMjau Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 En venninne av meg står fast på Gardemoen nå. Hun skulle ha fly kl 08 og møtte opp 1,5 timer før. Det har ikke vært gitt noe beskjed om at en må møte opp enda flere timer før. Hun har stått i innsjekkingskø helt siden halv syv, men ettersom køen omtrent ikke bevegde seg, og det var ingen å henvende seg til, og køen i informasjonsskranken var akkurat like mile-lang som innsjekkingskøen så var det liksom ikke så mye å gjøre enn å vente. Kl 08 fikk hun vite av sin mor (!!) at det var ombordstigning på flyet hun skulle med på. Flyet hennes gikk faktisk 1 time og 20 minutter etter at det skulle gå. Men min venninne står i kø og har kanskje beveget seg 3 meter på 3 timer. Så flyet hennes ble hverken innstilt eller mer enn 2 timer forsinket, så hun har ikke krav på noe. Men når hun møtte opp i god tid, og det er de enorme køene som gjør at hun blir forsinket må hun vel ha krav på noe. Ombooking er ikke et tema en gang, det er stapp fullt på alle flighter i hennes retning.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Så flyet hennes ble hverken innstilt eller mer enn 2 timer forsinket, så hun har ikke krav på noe. Off topic.. Men har man krav på noe hvis det er mer enn 2 timer forsinket pga dårlig vær? Trodde ikke det jeg, men ble litt usikker nå
Chiquita Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Det står jo på sidene til oslo lufthavn hvilke tider som trafikken er størst på, og på siste arbeidsdag før jul så må en jo skjønne at 1,5 timer før avgang ikke vil være nok, når avgangen i tillegg er i en "travel tid" (ut fra sidene deres) Og hvorfor stå i innsjekkingskø når det finnes self-service-automater. Det ville nok også spart henne for mye tid, vil jeg mene. Men alt dette er jo for sent å gjøre noe med nå. Får håpe hun har kommet seg ivei. Tror ikke det er noe hun kan kreve
murray Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Fikk hun beskjed om å dra hjem? Jeg var på Gardermoen i går kveld, og der ble alle oppfordret om å dra hjem og ringe SAS for ombooking, eller finne alternativ reisemåte (som da ble dekket av SAS). Antar det har ordnet seg for dere nå dog....
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 1) Gå til gate uten å sjekke inn eller 2) Sjekk inn vha automat 3) Sjekk inn vha WAP
Gjest reiseglad Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 1) Gå til gate uten å sjekke inn eller 2) Sjekk inn vha automat 3) Sjekk inn vha WAP Det som er idiotisk på Gardemoen når det er mye folk og du har sjekket inn på automat, så må du stå i en kjempekø for drop-of av bagasjen. Og da er du nesten like langt..... Det samme hvis du sjekker inn på nett på forhånd, du må hente bagasjelapper på en automat og stå i lang, lang kø for å kvitte deg med bagasjen. Den som kunne reist uten annet enn hånndbagasje...
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Det som er idiotisk på Gardemoen når det er mye folk og du har sjekket inn på automat, så må du stå i en kjempekø for drop-of av bagasjen. Og da er du nesten like langt..... Det samme hvis du sjekker inn på nett på forhånd, du må hente bagasjelapper på en automat og stå i lang, lang kø for å kvitte deg med bagasjen. Den som kunne reist uten annet enn hånndbagasje... Spiller ingen rolle! Alle vet at man må være ute i ekstremt god tid, spesiellt nå rett før jul. 1.5 timer før avgang på denne tiden er rett og slett latterlig og det gikk da også som det måtte gå.
MiniMjau Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2007 Hun kom seg hjem, men Gardemoen hadde vært et H***. Det var køer overalt, køene gikk i hverandre. Ingen visste noe, ikke engang de som jobba der. Det var like lange køer på automater, dropp -off, innsjekk, sikkerhetskontroll og serviceluka. Helt sykt og ingen informasjon. På en helt vanlig "dagen - før - jul" holder det i massevis med 1,5 - 2 timer før. Jeg reiser alltid "hjem til jul" og vet det. Det var jo tåka og været som skapte kaoset. Du har krav på noe om dete r mer enn 2 timers forsinkelse, matbong eller noe slik.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Du har krav på noe om dete r mer enn 2 timers forsinkelse, matbong eller noe slik. Ikke dersom forsinkelsen er utenfor selskapets kontroll (slik for eksempel været er). På den annen side deler flere selskaper, blant annet SAS, ofte ut matbonger likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå