Brunhilde Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 21. desember 2007 Jeg er redd du har rett, gjest. Er også enig med deg i at det er bedre om det er ugang enn tyveri, men dumt er det uansett. Nåja, jeg har ny krans og er glad for det!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2007 #22 Skrevet 23. desember 2007 Huff, jeg blir utrolig pinlig berørt av å lese alle innleggene og alt det simple folk nedlater seg til å gjøre. Jeg ble sist frastjålet heldekket til bilen, hadde nettopp vært og kjøpt nytt og hektet den godt fast for at den ikke skulle blåse av. Ble litt overrasket over at ingen andre hadde vært så "smarte" så de slapp å skrape is hver dag....men så var heldekket sporløst borte som om det aldri hadde sittet på. Og blir kjempeflau når jeg ser for meg hvordan tyvene må ha tatt seg tid til å hekte løs dekket på alle hjørner og kanter før de tok det med seg. Det har tatt litt tid, og jeg lurer på om de ikke et lite sekund må ha skammet seg over å vite at de tar til seg noe som ikke er deres. Det er jo ikke akkurat som å plukke opp en 100-lapp på gaten heller. Ved mange tyverier utgjør tyvene også så mye skade, at skadeomfanget er mange ganger høyere enn det som blir stjålet. Lurer på hva slags moral og virkelighetsoppfatning disse menneskene har. Jeg diskuterte med noen venninner en gang, og vi ble enige om at av alle dårlige egenskaper en kjæreste kan ha, måtte stjeling være noe av det absolut low-life simpleste.
Kykkelikokos Skrevet 23. desember 2007 #23 Skrevet 23. desember 2007 Det flaueste er jo når man finner igjen tingene hos naboen.. At folk ikke eier skam..
Cata Skrevet 23. desember 2007 #24 Skrevet 23. desember 2007 Min mor ble i sin tid frastjålet en dongeribukse som hang på snora til tørk. Det er jo i seg selv ikke helt uvanlig forstår jeg, men..... snora går ut fra en veranda i 2. etg. og ender i veggen på vedskjulet så tyven må virkelig ha jobba for saken - og det for den brukte buksa til en moderat motebevisst dame i 50 årene.
Gjest Emera Skrevet 23. desember 2007 #25 Skrevet 23. desember 2007 Jeg ble også frastjålet en dongeribukse en gang. Fra tørkesnora. En svart Levis (åttitallet...), som jeg hadde spart lenge til. Jeg etterlyste den med en lapp på oppslagstavla, men ventet ikke å se den igjen. Noen dager senere hang den på tørkesnora igjen. Forklaring: Jeg er bare 154 cm høy, og hadde klippet av buksa før jeg sydde den opp. Vedkommende som tok den håpet nok at det var en tykk oppbrett å legge ned. Når det så viste seg at buksa var ubrukelig for tyven, ble den hengt tilbake der den ble stjålet fra. Men det er helt utrolig hva folk kan få seg til å stjele, ja. Noe av det verste synes jeg er tyveri av blomster på graver. Fysj!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå