Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Jeg jobber som servitør i et hotell. Lurer da på om det er halv skatt i desember for meg og?, er bare vikar. På forhånd takk for svar.
Gjest TS Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Jeg jobber som servitør i et hotell. Lurer da på om det er halv skatt i desember for meg og?, er bare vikar. På forhånd takk for svar. ts igjen, glemte å si at det er "den andre jobben". Har fast jobb på sykehuset, men bare 50% stilling. Så det er veldig greit med litt ekstra inntekt, nå som det er jul. Men det blir vanligvis trukket 36 prosent skatt for andre inntekt. Er det allikevel halv skatt i desember for det da? Takk.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Jeg tror ikke det. Tabellkortet som du bruker i hovedjobben er laget for å ta høyde for at årets skatt er fordelt på 10,5 måneder. Marginaltrekket ditt (36 %) kommer på alle ekstrainntekter. Trekker du halv skatt i desember på ekstrajobben, risikerer du smell i juni. Jeg mener det generelt er slik at ekstrainntekter skal ha vanlig trekk, og i ekstrajobben din vet de jo bare at det er ekstrajobb - ikke hvor stor prosent du har i hovedjobben. Uansett tror jeg det blir riktigst å trekke vanlig i ekstrajobben.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Du kan trekke halv skatt av prosent også.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Du kan trekke halv skatt av prosent også. Ja, men bør man? Det kan som sagt resultere i skattesmell.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Ja, men bør man? Det kan som sagt resultere i skattesmell. Det kommer an på om man har tjent jevnt resten av året. Det samme med tabell; det er tatt høyde for at man har tjent jevnt hele året.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Det kommer an på om man har tjent jevnt resten av året. Det samme med tabell; det er tatt høyde for at man har tjent jevnt hele året. Jeg tenkte på det aktuelle tilfellet, der prosenttrekket er i bijobben. Har man prosenttrekk i hovedjobben, blir det en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå