Gå til innhold

Tips til trening som passer for meg?

floyel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har noen tips til treningsformer som passer for meg nå i sommerhalvåret?

I utgangspunktet tror jeg det er nokså håpløst, men jeg prøver meg for det.

Jeg har trent aerobic tre ganger i uka i vinterhalvåret, men de siste ukene har det dabbet litt av. (Har vært på reise samt at studiene er krevende akkurat nå). Jeg trener ved studentidretten der jeg studerer - synes tilbudet er bra. Liker best litt harde timer slik som pump, kick-off og step med høyt tempo. Jeg trener først og fremst for å holde normalvekt og litt for å forebygge stressrelaterte sykdommer (RSI).

Problemet er at jeg holder på å miste motivasjonen litt samtidig som treningstilbudet trappes ned i mai og eksamensperioden setter inn.

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal holde på motivasjonen og hva jeg skal trene? I slutten av mai trappes aerobictilbudet ved studentidretten helt ned. Jeg kan trene i styrkerom hele sommeren, men synes det er så kjedelig. Dessuten vil jeg helst være ute hvis været er bra.

Begrensningene er:

- Har lite penger (6500 kr mnd skal dekke alle utgifter)- å melde seg inn på et mer kommerst treningsstudio er for dyrt.

- Må kunne trene når det passer inn i min timeplan - ellers blir det bare stress.

- Hater ballspill og jogging. (Gym-traumer)

- Har ingen å trene med.

Det eneste jeg har kommet på til nå, er å bytte ut busskortet med sykkelen. Det hjelper jo litt på..

Noen forslag?

Blir kjempeglad for alle forslag til nye treningsformer og tips for å bevare motivasjonen.

Mvh

Fløyel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som en god ide å sykle. Når det blir varmere i været er det fint å svømme i sjø og vann, synes jeg. Har du dårlige minner fra jogging, kan du prøve raske gåturer. Selv synes jeg det kan være gøy å gå ut å danse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp