Gå til innhold

Tips til trening som passer for meg?

floyel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har noen tips til treningsformer som passer for meg nå i sommerhalvåret?

I utgangspunktet tror jeg det er nokså håpløst, men jeg prøver meg for det.

Jeg har trent aerobic tre ganger i uka i vinterhalvåret, men de siste ukene har det dabbet litt av. (Har vært på reise samt at studiene er krevende akkurat nå). Jeg trener ved studentidretten der jeg studerer - synes tilbudet er bra. Liker best litt harde timer slik som pump, kick-off og step med høyt tempo. Jeg trener først og fremst for å holde normalvekt og litt for å forebygge stressrelaterte sykdommer (RSI).

Problemet er at jeg holder på å miste motivasjonen litt samtidig som treningstilbudet trappes ned i mai og eksamensperioden setter inn.

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal holde på motivasjonen og hva jeg skal trene? I slutten av mai trappes aerobictilbudet ved studentidretten helt ned. Jeg kan trene i styrkerom hele sommeren, men synes det er så kjedelig. Dessuten vil jeg helst være ute hvis været er bra.

Begrensningene er:

- Har lite penger (6500 kr mnd skal dekke alle utgifter)- å melde seg inn på et mer kommerst treningsstudio er for dyrt.

- Må kunne trene når det passer inn i min timeplan - ellers blir det bare stress.

- Hater ballspill og jogging. (Gym-traumer)

- Har ingen å trene med.

Det eneste jeg har kommet på til nå, er å bytte ut busskortet med sykkelen. Det hjelper jo litt på..

Noen forslag?

Blir kjempeglad for alle forslag til nye treningsformer og tips for å bevare motivasjonen.

Mvh

Fløyel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som en god ide å sykle. Når det blir varmere i været er det fint å svømme i sjø og vann, synes jeg. Har du dårlige minner fra jogging, kan du prøve raske gåturer. Selv synes jeg det kan være gøy å gå ut å danse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

gå på blades kan også være morsomt og gir god trening. Dette gir både kondisjonstrening og styrketrening til bein og rompe. bruker du staver i tillegg får du med armene også. Ellers er det fint å svømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå på blades kan også være morsomt og gir god trening

Det var ingen dum ide. Hm. Kanskje jeg skal ønske meg rollerblades til bursdagen min? Eneste ulempe er at dette landet er så forbannet bakkete. Er livredd for blades i nedoverbakke.

Svømming er heller ikke så dumt, bortsett fra at jeg hater å bli andpusten i klorvann. Skal til Sør-Italia om en ukes tid, så da blir det kanskje litt svømming likevel.

Flere tips?

mvh

Fløyel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå fort med staver er bra trening for hele kroppen. Å stå på rulleskøyter ned bakker er ikke noe problem når du har lært deg å bremse og holde balansen. Finn deg en parkeringsplass etter stengetid og øv deg litt. Det er kjempegøy med blades!

Fins det ikke et idrettslag du kan melde deg inn i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på en ekstrajobb kan du melde deg som ekstrahjelp i resepsjonen for eksempel i helgene på et helsestudio. De pleier å tilby gratis trening for de som jobber der. I tilleg tjener du litt penger...

Ikke akkurat et treningstips, snarere et generelt forslag :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har lyst på en ekstrajobb kan du melde deg som ekstrahjelp i resepsjonen for eksempel i helgene på et helsestudio

Takk for tipset, men for meg er mangelen på tid mer prekær enn mangelen på penger, så det blir nok ikke aktuelt. Dessuten tror jeg ikke helt at jeg er typen til å sitte bak en skranke. Jeg ser mer ut som ei jente som liker å sitte med nesen i en bok enn en energisk og inspirerende helsestudioresepsjonist. :oops:

Dessuten er jo helsestudio litt .. trist..om sommeren, når sola steiker ute.

Fins det ikke et idrettslag du kan melde deg inn i da?

Det gjør det sikkert, men jeg har ikke spesielt lyst til å bli medlem. For det første hater jeg å måtte forholde meg til faste tider når det gjelder trening. For det andre er jeg skeptisk til hele idrettsbevegelsen generelt. Jeg blir ofte irritert når fysisk aktivitet automatisk blir ensbetydende med sport. Det blir feil for meg når professorer på Norges Idrettshøyskole skal fortelle sofapotetene om hvordan de skal endre livet sitt. Tror det er mange som er fysisk inaktive fordi de bare har hatt negative møter med idretten - og aldri fått finne en fysisk aktivitet som passer for dem.

*Puh*. Dette var ikke ment som kritikk av deg, Englepusen. Takk for tips om rollerblades - har forelsket meg i den ideen.

Noen andre som har forslag?

mvh

Fløyel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... OK, du hater jogging, sier du. Det trodde jeg også jeg gjorde, ganske lenge... Helt til jeg kjøpte meg kjempegode sko (fikk hjelp til å finne noen som passa perfeks for emg) på salg, og satte i gang (meget moderat i starten) sammen med min kjære. Altså - nå ser jeg fram til hver joggetur - helt sant!! Og, særlig i starten er det jo så deilig å merke fremgangen hele veien... Og om sommeren er joggeturer virkelig gull, syns jeg - du får vært ute, man får sett litt, man møter andre på sin vei osv...

Så det var mitt forslag. Men siden du hater å jogge, så innser jeg at det ikke var det tipset du ønska deg... Sorry! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...