Gå til innhold

Steril etter kir.abort med store komplikasjoner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For 3 uker siden tok jeg kirurgisk abort i 9 uke. Jeg fikk en kraftig infeksjon, og det viste seg at de ikke hadde fått operert vekk fosteret. Jeg ble da operert igjen, og de mente nå at alt var som det skulle. Samme natten på sykehuset spontanaborterte jeg. Jeg ble sendt hjem etter 3 dager, da de mente at livmoren nå var tom, og at infeksjonen ville forsvinne ved å ta antibiotika i tablettform. 2 dager etter utskrivning fikk jeg ubærelige smerter igjen, nå verre enn før. Like kraftige som ved veer, med 3 minutts mellomrom, med smertene i 1 minutt hver gang. Jeg ble lagt inn igjen...og operert en tredje gang... Nå krevde jeg selvfølgelig å se at ultralyd skulle bli brukt, noe de hadde slurvet med på operasjon nr.2. Livmoren skulle nå være tom, og jeg ble skerevt ut igjen etter 3 dager. Nå er jeg blitt frisk igjen. Det jeg lurer på er hvor stor sjanse det er for at jeg nå er blitt steril? Dette var min første graviditet, har aldri før hatt problemer med underlivet, og er 20 år.

klem til alle jentene på forumet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dragsund, jeg er klar over at du må ha hatt en forferdelig opplevelse men er det virkelig nødvendig og skrive slik "Skremselspropaganda" som du holder på med nå. Jeg får en følelse at du er så full av angst og bitterhet at du ikke helt kan tenke klart.

Kanskje du heller skulle be om time hos psykolog, du skremmer jo vettet av unge jenter som skal ta abort.

Minnie

Gjest Gjesta
Skrevet

Minnie da!

Hun er selv engstelig etter en abort og søker hjelp...

Det der var slettes ikke nødvendig!

Til trådstarteren..spurte du de ikke om komplikasjoner på sykehuset?

Ring og snakk med fastlegen din, kanskje h*n kan hjelpe deg.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Minnie da!

Hun er selv engstelig etter en abort og søker hjelp...  

Det der var slettes ikke nødvendig!

Jeg skjønner det men jeg tror ikke KG er det rette stedet å søke hjelp.

Minnie

Skrevet

Dragsund, du bør gå til fastlegen din å få henvisning til gynekolog for å få undersøkt om du er steril eller ikke. Ingen av oss på KG kan vite om du er blitt steril eller ikke.

Du har virkelig hatt det tøft de siste ukene og jeg håper at du ikke er blitt steril.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Dragsund, du bør gå til fastlegen din å få henvisning til gynekolog for å få undersøkt om du er steril eller ikke. Ingen av oss på KG kan vite om du er blitt steril eller ikke.

Nettopp. Og hvis hun har blitt steril så får hun heller ta det derfra og ikke ødelegge seg selv med uendelige "hvis, hva og tenk om....."

Minnie

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Minnie: HOLD KJEFT!

Jeg takker for den konstruktive tilbakemeldingen Dragsund.

Minnie

Skrevet
Minnie: HOLD KJEFT!

Syns du skal gå å prate med legen din jeg. Faktisk tror jeg de ville gitt deg beskjed dersom de så det som sannsynlig at du hadde blitt steril etter denne hendelsen.

Jeg tror ikke det. Tror det går fint jeg. Infeksjoner kan riktignok gjøre oss sterile, men det er hvis det går for langt. Syns ikke du skal engste deg for det jeg. Men prat med legen likevel så du får et svar du kan stole på.

Skrevet

Takk for svar. Er det noen som vet noe om prosenten eller har noe tall for hvor mange det er som blir steril, eller sjansen, etter infeksjon i livmoren?

Skrevet

Som sagt. Jeg tror (er ikke lege) at dem som blir sterile etter infeksjon i livmor stort sett er folk som har gått lenge med infeksjon - dessuten tror jeg det er infeksjon i eggledere og eggstokker som er farligst. Ikke livmor. Livmora gror nok - og ettersom du fikk tatt infeksjonen med en gang tviler jeg på at du har hatt noen sterk infeksjon i eggledere :)

Så egentlig tror jeg ikke at der er så mange som har regnet ut prosent på å bli steril etter infeksjon i livmora, da jeg ikke tror dette er noe vanlig problem. Jeg tror det er eggstokkene og egglederne som er problem i forhold til det at en kan bli steril

Ser muligheten for at jeg sier noe som er helt feil her, prater kun ut fra logisk sans og egne erfarigner da. Men prøv å ikke være redd for det da, legen hadde sagt det om det var slik. Dem gjør det. :)

Skrevet

Takker for svar Asterism. Tror ikke legene ville fortalt meg noe om det, nei. De hadde nok ikke turt. Grunnen er fordi jeg var ganske forbanna, og at jeg sa jeg kom til å klage på behandlingen. Men...tvi, tvi...

Skrevet

:) Leger har visse etiske retningslinjer. Om de har gjort noe som de mener har gjort deg steril har de ikke under noen omstendighet anledning til å holde tilbake slik informasjon. Jeg tror legene opplever mye rart.

Men hvis du vil fokusere på dette må du vel det - jeg prøvde egentlig bare si deg hva jeg tenker i håp om at du skulle finne litt ro i dette til du fikk komme til legen. Men det gjør du som du vil.

Lykke til uansett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Må le litt av Minnie, er ikke første gang hun har provoserende innlegg... Ta kontakt med legen din du, så blir du sikkert sendt videre til gynikolog. Jeg håper og tror han kan beroligge deg med at alt er bra. Jeg har selv hatt infeksjoner etter kirurgiske inngrep i livmoren, men er ikke steril:) Lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Må le litt av Minnie, er ikke første gang hun skriver provoserende innlegg..

Om du tar kontakt med legen din, vil han sikkert sende deg videre til gynikolog om han ser det nødvendig. Tror og håper gynikologen kan beroligge deg med at alt er ok. Jeg har selv hatt infeksjoner etter kirurgiske inngrep i livmoren, og er ikke steril :)

Håper alt ordner seg og at du kan senke skuldrene igjen. Lykke til

Skrevet

takker for svar, gjest. Godt å høre at det går bra med deg nå!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Kan le jeg også.

Minnie

Skrevet

Dragsund: med alle aborter er det en minimal sjanse for at man senere ikke kan for barn. Denne sjansen øker kanskje om det oppstår komplikasjoner.

Jeg håper fastlegen din kan hjelpe deg på vei til å få flere svar.

Minnie: du er rett og slett ond!

Gjest Lottemor
Skrevet

Syntes ikke Minnie er ond jeg....Det er jo sant som Minnie skriver at mange kan bli skremt av en slik historie.

Og det er jo ikke så mye vi på kg kan si om hun er blitt steril eller ikke,ikke ser vi syns og ikke er vi leger.

Synd at du måtte gå igjennom dette Dragsund selv om det ikke er en tröst så kan leger gjöre feil de også...er jo bare mennesker.

Det dumme er jo at det kan bli store fölger for dem de gjör feil hos.

Ta kontakt med en lege som er spesialist på underliv og skader ol.så får du bedre svar enn hva du gjör här.

Og så slipper du å engste deg og får fakta i stden for hva andre tror,er ikke så mye hjelp i hva andre tror.

Bedre å vite ikke sant?!!!

Forstår også at du föler for å prate med noen om det som er hendt og selv syntes jeg at haukeland skulle ha hanvist deg eller skaffet det psykologisk hjelp etter dette.

Men som mange som har hatt noe med haukelands födeavdeling eller gynokologisk avdelig å gjöre vet at det er ikke akuratt det stedet der det skjer minst feil,beklagelig vis.

Kan ikke direkte skryte over personalet heller.

Ikke jeg i alle fall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...