Gå til innhold

Åpningstider mer interessant enn min helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

På jobben i dag til morgenen fikk jeg plutselig veldig vondt i ryggen. Jeg har aldri hatt noen plager i ryggen før og er så og si aldri syk, så jeg fikk nesten litt sjokk. Dette var drit vondt og ga seg ikke. Til slutt la jeg meg på ryggen og ringte til en kiropraktor etter anbefaling av kamerat. De hadde heldigvis en ledig time i dag og jeg fikk stablet meg inn i en drosje og kommet meg dit. Heldig vis fant kiropraktoren ut at det bare er altfor mye stress og gale løft som har ført til overbelastning på musklatur over lengre tid, og dette kan heldigvis rettes opp med tiden til hjelp. Så litt senere i dag ringte jeg for å fortelle hva som hadde skjedd til min kone. Hu sa bare "åj" ol. og spurte videre om jeg visste når de stenger på shoppingsenteret idag.

Jeg merket at jeg ble lettere trekkt av at hun ikke reagerte med mer enn et "åj" for jeg har alltid vært veldig bekymret og interessert i at hun har det bra. Hun blir også veldig sår hvis det er små ting med hun jeg ikke får med meg.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men husk at dere kvinner kan gi oss menn litt omsorg også, og ikke bare gå rundt å fundere på om vi menn gjør jobben vår godt nok for deres del.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er synd å høre, men dette er ikke noe spesielt ved kvinner. Siden du oppfordrer kvinner til å vise mer omsorg for mennene sine, mener jeg. En oppfordring til alle som er i parforhold om å vise mer omtanke, uavhengig av kjønn, er mer på sin plass. Beklager, men jeg klarte ikke å la være. Håper du blir bra i ryggen.

Kanskje du kan si til din kone at du ble såret når dere kommer hjem i dag?

Skrevet

Klart åpningstidene er mer interessante - når senteret er stengt er senteret stengt, mens du vil jo ha like vondt i ryggen uansett når hun kommer hjem...

Skrevet
Klart åpningstidene er mer interessante - når senteret er stengt er senteret stengt, mens du vil jo ha like vondt i ryggen uansett når hun kommer hjem...

Atte... Det der må jo være en spøk, ja?

Selvfølgelig er det viktig å bry seg om partneren. Å når min samboer sier han har vondt noen plass, så prøver jeg det jeg kan for å få han til å føle seg bedre. Akkurat samme som han gjør mot meg.

Men vi er obs på å prate sammen å si ting til hverandre når det er noe vi plages med i forholdet. Vil bare frem til at kommunikasjon er essensielt for at et forhold skal gå noenlunde bra;) så det er bare å dra hjem å fortelle hun, på en naturlig måte, hvordan det fikk deg til å føle deg.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det høres jo ikke helt bra ut. Hadde det vært minn mann så hadde jeg blitt bekymret. Dette var tankeløst

Skrevet
Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men husk at dere kvinner kan gi oss menn litt omsorg også, og ikke bare gå rundt å fundere på om vi menn gjør jobben vår godt nok for deres del.

Hadde det vært min kjære som hadde skadet ryggen hadde jeg sikkert reagert litt annerledes enn din kjære gjorde... Litt empati er lov. Jeg hadde nok lekt sykepleier og servitrise så fort han var innenfor døra :P

Men, hva er det med alle mennene som kommer hit og skriver anonym melding om hvor slemme vi kvinner er...?

Enten er det noe galt med damene i deres liv, ellers så er det noe galt med dere. (Eller "deg", hvis det bare er en som vil provosere.)

Skrevet
Atte... Det der må jo være en spøk, ja?

Selvfølgelig var det en spøk. Men det er faktisk sant likevel! :)

Skrevet

Hørtes ikke ut som at hun brydde seg så fælt om ryggen din akkurat da, men kanskje hun er stressa, ikke skjønte helt hva som hadde skjedd e.l. ?

Si til henne at du ble såret.

Skrevet

Synes godt du kunne fått litt mer sympati fra din kone, men dette handler om enkeltindivider og ikke om kjønn.

Jeg sliter også med en partner som bagatelliserer mine "ondter" i forhold til sine egne. Har lungebetennelse nå og selv om det ikke er første gang, har opplevd verre, så er formen slapp og dårlig og jeg er forferdelig trøtt. da jeg fikk konstatert lungebetennelse og fortalte det til min mann så har det på ingen måte ført til at han tar i et ekstra tak for å skape jul i heimen....

Tvert i mot, han fikk plutselig "litt vondt i halsen", noe som fører til at han da må ligge strak på sofaen etter arbeidstid, noe han alltid må om det så er en aldri så liten forkjølelse... :kgbaby:

jeg sovner sittende i sofaen om kvelden, etter at jeg har gjort et minimum av det som må gjøres...må jo senke kravene litt, jeg gidder ikke å være martyr. Julevask blir det altså ikke! Denne julen jobber jeg ikke for to :kjefte:

Skrevet

Det er slitsomt å alltid måtte være supermann...

Forhold utvikler seg ofte slik at en gir og den andre mottar støtte. Det er ikke noe galt i en slik asymmetri. Folk har forskjellig energi og evne til å gi partneren støtte og de har forskjellige behov for å få støtte fra partneren.

Men når rollene nødvendigvis reverseres en gang i blant, ser man hvor liv laga forholdet er. I velfungerende forhold gjør den ene mer når den andre er under pari. I dårlige forhold gjør den andre mindre fordi h*n synes det er urettferdig at h*n må yte mer enn den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...