Gå til innhold

gutters orgasme

Gjest Gjest_lille my_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du liker ikke kos og nærhet?

elsker kos og nærhet.

men blir ikke det ultimate med sex dersom en vet at selv om han kommer så er det ikke nødvendigvis dødsbra for ham. sikkert noe med bekreftelse..

er like viktig for en kvinne å tilfredsstille mannen som det er andre veien også. ihvertfall for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
elsker kos og nærhet.

men blir ikke det ultimate med sex dersom en vet at selv om han kommer så er det ikke nødvendigvis dødsbra for ham. sikkert noe med bekreftelse..

er like viktig for en kvinne å tilfredsstille mannen som det er andre veien også. ihvertfall for meg.

All sex kan ikke alltid være dødsbra :) Det er alltid noen ganger som er bedre enn andre ganger, - det betyr ikke at de andre gangene er direkte dårlige fordi.

Skrevet
Det seksuelle fokuset har jo i "alle år" vært på mannen og hans orgasme, men når man aner at trenden snur så er det sutring, prestasjonsangst og tap av sexlyst. Stakkars menn.

Here we go again...

Du kunne ikke dy deg nei....? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men i min levetid har det aldri vært fokus på menns positive seksualitet. Kun på hvordan få henne til å nyte. Der har kvinner gjort en god jobb, og vi menn vet langt mer om kvinners seksualitet enn vår egen. Det er litt vår egen skyld, men ikke bare. Det er ikke uten grunn at det heter "Senter for kvinne - og kjønnsforskning". Det forskes ikke på mannskjønnet. Nesten all forskning på kjønn betyr forskning på kvinnekjønnet.

Det er for øvrig blitt ditt varemerke det å stakkarsliggjøre menn hver gang noen tar opp viktige spørsmål som ikke bare behager kvinner. Du evner visst ikke å se at verden kan være annerledes enn i din lille andedam. Du avviser konsekvent forskning og undersøkelser på strak arm, fordi den ikke stemmer med din virkelighet. Hvor sneversynt går det an å bli?

Gjest Gjest lille my
Skrevet

ok, har det alltid vært slik, bare at jeg i løpet av mine 28 år alltid har stilt FULLSTENDIG ukritisk til mannens orgasme, fordi jeg tok det som en selvfølge at han har det supert, og derfor aldri visst om det?

og har det aldri blitt snakket høyt om fordi det er tabuaktig og fokus skal være på kvinnen, eller fordi det rett og slett ikke er såååå viktig for mannen, at han faktisk foretrekker kos??!?!?!? hvem foretrekker kos?? og hvor kommer da uttrykket 'bedre enn sex' fra når man prater om himmelske ting? eller er det faktisk ikke så livsviktig for ham?

hvis sex er anstrengende, er det da forhåpentligvis en digg form for anstrengende?

lærerikt å være her inne gitt!

Skrevet

Dersom vi skal være negative, kan vi si at mennene i undersøkelsen glemmer sin egen nytelse. De hadde et rikt språk for å snakke om kvinners orgasme, og kunne gi en lang, teknisk, vitenskapelig framstilling av den. Sin egen orgasme manglet de et språk for.

Informantene oppga å ha en rekke forskjellige typer orgasmer. De kunne også oppleve å få «grunne» utløsninger som de ikke knytter til begrepet orgasme. I informantenes fortellinger var det slående at denne variasjonsbredden ble nedtonet eller underordnet samspillet med kvinnen.

På bakgrunn av det som står her (fra artikkelen) vil jeg si det er kjærkomment med økt fokus på menns orgasme. Det er veldig spesielt at så mange kvinner ikke vet at det er forskjell på utløsning og orgasme og at de ikke vet at mange av mennene de har sex med faktisk ikke har fått orgasme når de har hatt sex med dem. Det sier jo sitt om hvor nedprioritert amnnlig seksualitet har vært i norsk offentlighet. Jeg setter derfor stor pris på at temaet nå tas opp.

Gjest Gjest lille my
Skrevet
Dersom vi skal være negative, kan vi si at mennene i undersøkelsen glemmer sin egen nytelse. De hadde et rikt språk for å snakke om kvinners orgasme, og kunne gi en lang, teknisk, vitenskapelig framstilling av den. Sin egen orgasme manglet de et språk for.

Informantene oppga å ha en rekke forskjellige typer orgasmer. De kunne også oppleve å få «grunne» utløsninger som de ikke knytter til begrepet orgasme. I informantenes fortellinger var det slående at denne variasjonsbredden ble nedtonet eller underordnet samspillet med kvinnen.

På bakgrunn av det som står her (fra artikkelen) vil jeg si det er kjærkomment med økt fokus på menns orgasme. Det er veldig spesielt at så mange kvinner ikke vet at det er forskjell på utløsning og orgasme og at de ikke vet at mange av mennene de har sex med faktisk ikke har fått orgasme når de har hatt sex med dem. Det sier jo sitt om hvor nedprioritert amnnlig seksualitet har vært i norsk offentlighet. Jeg setter derfor stor pris på at temaet nå tas opp.

jess!

etter en evighet i tid så har da dere menn lært om kvinnen og hvordan gi henne orgasmer osv.

og vi - eller jeg- har alltid trodd jeg har visst hva jeg driver med. men det har jeg da kanskje ikke likevel!

så, kjør gjerne på med tips.

hvis en kvinne kan få orgasme ved nesten hvert samleie så må det da kunne gå an for mannen også hvis det gjøres ordentlig? eller?

Gjest Gjest_Martin_*
Skrevet
ok, har det alltid vært slik, bare at jeg i løpet av mine 28 år alltid har stilt FULLSTENDIG ukritisk til mannens orgasme, fordi jeg tok det som en selvfølge at han har det supert, og derfor aldri visst om det?

Det er fordi du i 28 år aldri engang lurte på hvordan det var for meg, at jeg tilslutt mistet noe av gløden. Lett å dreie fokus over mot kos og nærhet da.

Gjest Gjest lille my
Skrevet
Det er fordi du i 28 år aldri engang lurte på hvordan det var for meg, at jeg tilslutt mistet noe av gløden. Lett å dreie fokus over mot kos og nærhet da.

men du viste meg aldri at du mistet gløden, og jeg har hele tiden vært oppmerksom på å gi deg nytelse, og måten du bekreftet det på tilsa at jeg gjorde det riktig.

og jeg har spurt og mast og gravd for å finne ut hva du liker best.

og jeg har alltid trodd at du har hatt det bra for du har aldri sagt noe annet.

hulk bulk.

så hvorfor har dere aldri nevnt at å komme ikke betyr å få orgasme???????

eller er det bare jeg av oss jenter som aldri har visst om dette???

Skrevet

Det seksuelle fokuset har jo i "alle år" vært på mannen og hans orgasme, men når man aner at trenden snur så er det sutring, prestasjonsangst og tap av sexlyst. Stakkars menn.

Dette er en absurd påstand. Fokuset har de siste tredve årene vært rettet fullstendig mot kvinnens orgasme. Sexsplatene har bare handlet om klitoris, g-punkt,forspill, at mannen måtte lære seg å holde ut lenger, hvordan gi kvinner multiorgasmer osv osv osv. Hvis du går i en bokhandel og ser på litteraturen der vil du se at de aller aller fleste bøkene handler om hvordan en mann skal tilfredstille en kvinne, hvordan en kvinne skal få en mann til å tilfredstill seg selv, eller er bøker om hvordan han og hun skal tilfredstille hverandre, men hvor 80% av innholdet alikevel handler om hvordan tilfredstille henne. Kunn unntaksvis er det bøker som handler om hvordan hun skal tilfredstille ham. Det er også først og fremst i de siste 5 årene at slike bøker er begynt å komme.

Det er jo også talende at menn vet en hel masse om kvinners forskjellige orgasmer, mens kvinnene ikke en gang viste at det var forskjell på utløsning og orgasme. Hvis det har vært så stort fokus på mannens orgasme, hva i all verden har i så fall innholdet i det fokuset vært? KVinner har jo tydeligvis lært nada!!

Du skrev også:

Orgasme og utløsning er to forskjellige ting. Menn kan jo trene seg opp til å kontrollere orgasmen, og derfor oppnå flere orgasmer på rad før utløsningen.

Nettopp. Menn kan også være mulitorgasmiske. Det er det knapt noen menn eller kvinner som vet. Samtidig så ble teknikkene for at menn skulle oppleve multiorgasmer beskrevet i den rapporten som først beskrev kvinners g-punkt. Den rapporten vakte enorm oppsikt, men det var bare på grunn av kvinnens g-punkt. I dag vet alle hva (og hvor) det er, men ingen vet noe om menns multiorgasmer. HVa forteler DET om hvor fokus har vært rettet?

Menns kan ikke bare få multiorgasmer, men de kan få orgasmer som er like sterke som de aller sterkeste orgasmene til kvinner hvis de kan den rette multiorgasmeteknikken. Disse kan også være i mange minutter av gangen. HVis det hadde vært så stort fokus på menns orgasme, hvorfor er ikke slik grunnleggende kunnskap om mannens orgasme kjent for de fleste?

Det er også et faktum at forskere innen sexologi sier at den faglige kunnskapen om mannens sexualitet og orgasme er langt dårligere enn om kvinnens orgasme, fordi de stort sett bare har prioritert forskning på kvinners orgasme i årevis.

Det er også et faktum at nesten all forskning rundt utvikling av sexleketøy har vært rettet mot kvinners onani. HVa forteller det om hvor fokus har vært.

Gjest Gjest_Martin_*
Skrevet
men du viste meg aldri at du mistet gløden, og jeg har hele tiden vært oppmerksom på å gi deg nytelse, og måten du bekreftet det på tilsa at jeg gjorde det riktig.

og jeg har spurt og mast og gravd for å finne ut hva du liker best.

og jeg har alltid trodd at du har hatt det bra for du har aldri sagt noe annet.

hulk bulk.

så hvorfor har dere aldri nevnt at å komme ikke betyr å få orgasme???????

eller er det bare jeg av oss jenter som aldri har visst om dette???

Dette er Et Dukkehjem av Ibsen i ny moderne utgave, nå er rollene byttet om og du er Helmer mens jeg er Nora.

Helmer: jeg har alltid trodd at du har hatt det bra for du har aldri sagt noe annet.

hulk bulk.

Nora: Det er for sent vennen min, 28 år har vært alt for lenge, nu holder jeg det simpelten ikke ut lenger. Jeg må ut å fly på egne vinger, det får bære eller briste.

Helmer: nei,nei ikke gå.

(han står alene igjen med bøyd hode. Teppet går ned)

Skrevet

og har det aldri blitt snakket høyt om fordi det er tabuaktig og fokus skal være på kvinnen, eller fordi det rett og slett ikke er såååå viktig for mannen, at han faktisk foretrekker kos??!?!?!? hvem foretrekker kos?? og hvor kommer da uttrykket 'bedre enn sex' fra når man prater om himmelske ting? eller er det faktisk ikke så livsviktig for ham?

hvis sex er anstrengende, er det da forhåpentligvis en digg form for anstrengende?

Jeg foretrekker i alle fall ikke kos.. men å få orgasme er en bonus som dukker opp av og til når alle faktorene er til stede. Jeg kan ikke si at det er så forb.. viktig enhver gang man har sex, for utløsningen er ikke akkurat FÆL :)

Skrevet

Jeg synes du skal ha honnør for å ta opp dette temaet.

Sex er nesten alltid flott når forholdet er nytt og spennende. Da er man nyforelsket, og man finner ut nye ting med hverandre hele tiden. Og han blir stolt som en hane hvis hun får orgasmer, og han bygger sin selvtillit på det. Det er ganske vanlig at fokuset forblir på hennes orgasme, fordi mange tar det for gitt at mannen får orgasme uansett. Men slik er det jo ikke.

Nå er det absolutt ikke slik at kvinner generelt ikke har omtanke for at mannen også skal ha det godt. Så lenge man beveger seg på mikronivå, vil man finne mange velykkede partnerskap, der begge er godt fornøyd. Men hvis vi hever blikket og ser en slags helhet, ser vi at tendensen er at alt for mange menn i årevis har undertrykket som orgasme og nytelse. Fokus har vært på henne fordi det er dette vi er oppdratt til. Og det er litt typisk når det i artikkelen nevnes at hun i bunn og grunn ikke føler noe ansvar for hans orgasme.

Så skiller man jo forsåvidt mellom orgasme og utløsning. Man kan ha det veldig fint sammen med en dame, uten å få orgasme. Av og til. Men når det blir regelen, blir det kjedelig, og da kan lysten avta. Jeg tror det er riktig som en del andre her skriver, at orgasme det får man lettest alene. For mange synes at kvinner flest faktisk ikke har peiling.

Hemmeligheten for mange ligger i graden av kåthet. Den spontane kåtheten som gjør at fokuset forblir på nytelsen helt til orgasmen kommer. Denne kåtheten forsvinner når vi må tenke på å holde igjen fordi hun bruker lenger tid. Det er altså hjernen som må pirres samtidig med kjønnsorganene og andre erogene soner. Det er med andre ord vanskelig å få en skikkelig orgasme hvis man hele tiden skal ha fokus et annet sted.

Og tilslutt har hun fått orgasme, og da er det liksom hans tur. Når hun er tilfredsstilt og temmelig utkjørt, da skal liksom han ha sin kåthetstopp og få en skikkelig orgasme. Det funker ikke, det blir ren gym med en påfølgende utløsning. Ingen orgasme.

Derfor mener jeg at alt fokuset på menn som må trenes opp til å holde igjen, er ødeleggende i lengden. Det er selvfølgelig ikke slik at man trenger å være egoist seksuelt sett, selv om man lar det stå til og får orgasme mens man er kåt. En kvinne jeg kjente hadde virkelig skjønt dette. Hun ville ikke ha min fokus på hennes orgasme, for hun ville bli kåt av min tenning og kåthet. For når jeg ble så kåt at jeg fikk orgasme, ble hun så tent av dette at også hun fikk orgasme.

Dette har jeg skrevet i mange lignende tråder, og jeg har fått mye kjeft for det. Antakeligvis fordi mange kvinner oppfatter det jeg skriver som en generell bebreidelse av kvinner. Det er det slett ikke, men jeg mener virkelig at man på politisk nivå og på forskningsnivå har forsømt seg grovt når det gjelder forskning på menns seksualitet. Det har vært (og er) et tildels ensidig fokus på kvinners seksualitet. Det er sant og meget typisk at menn flest vet langt mer om kvinners seksualitet enn egen.

Situasjonen er jo på ingen måte håpløs fordi det bla. via denne tråden kan opparbeides en bevissthet rundt dette, og en atferdsendring i forhold til det igjen. Men der er problematisk når f.eks. Zaphire avviser hele problemstillingen og kaller menn sutrete når vi forklarer dette. Bare fordi hun ikke har opplevd dette selv. Hvorfor skal vi kun ha fokus på kvinners orgasme?

Gjest Gjest lille my
Skrevet
Dette er Et Dukkehjem av Ibsen i ny moderne utgave, nå er rollene byttet om og du er Helmer mens jeg er Nora.

Helmer: jeg har alltid trodd at du har hatt det bra for du har aldri sagt noe annet.

hulk bulk.

Nora: Det er for sent vennen min, 28 år har vært alt for lenge, nu holder jeg det simpelten ikke ut lenger. Jeg må ut å fly på egne vinger, det får bære eller briste.

Helmer: nei,nei ikke gå.

(han står alene igjen med bøyd hode. Teppet går ned)

javel, jeg er dårlig i senga.

eller gutter er usikre på sin egen seksualitet etter år med å måtte konsentrere seg om å få kvinnen til å komme. først.

eller vi jenter kan skjerpe oss og snu fokuset litt.

så kva er løysninga?

og hvor/hva flydde nora avsted til?

Skrevet
Here we go again...

Du kunne ikke dy deg nei....? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men i min levetid har det aldri vært fokus på menns positive seksualitet. Kun på hvordan få henne til å nyte. Der har kvinner gjort en god jobb, og vi menn vet langt mer om kvinners seksualitet enn vår egen. Det er litt vår egen skyld, men ikke bare. Det er ikke uten grunn at det heter "Senter for kvinne - og kjønnsforskning". Det forskes ikke på mannskjønnet. Nesten all forskning på kjønn betyr forskning på kvinnekjønnet.

Det er for øvrig blitt ditt varemerke det å stakkarsliggjøre menn hver gang noen tar opp viktige spørsmål som ikke bare behager kvinner. Du evner visst ikke å se at verden kan være annerledes enn i din lille andedam. Du avviser konsekvent forskning og undersøkelser på strak arm, fordi den ikke stemmer med din virkelighet. Hvor sneversynt går det an å bli?

Jada, jeg skjønte at du ikke kunne dy deg, du heller, kjære Jalp. ;)

Jeg er nok bare 21 år, så har vel ingenting å hamle opp med deg, men jeg har da fått med meg noe fra dagene før min tid. Det er kun i den senere tid at menn har brydd seg om den kvinnelige seksualiteten utover å be de spre beina. I mange land hvor de henger flere år bak oss i moderne utvilking har de enda det samme forkastelige kvinnesyn som vi også engang hadde. Det er ikke til å stikke under en stol. Jeg har snakket med flere, som også helt sikkert er eldre enn deg, som kunne fortelle hvordan det var i "gamle dager". Ikke oppløftende, akkurat.

Jeg driver ikke noen "hevnaksjon" mot menn, men synes det er flott med fokus på kvinnekjønnet. Jeg oppfatter at altfor mange menn vet nada om kvinnekroppen, mens kvinner er godt opplyste om mannekroppen. En mann skrev i en annen tråd at kvinner måtte ikke fortelle mannen om eggløsning og utflod, for da kunne mannen synes at parteneren ble mindre attraktiv. Når man prøver å få barn kunne det vært greit å vite hvordan det faktisk skjer, istedet for å "sutre" om at dama blir usexy..

Jeg vet mye mer om mannekroppen og - seksualiteten enn noen av partnerne mine har visst om kvinnekroppen og - seksualiteten. Svært få visste faktisk hvor klitoris er. Finnes det noen kvinne som ikke vet hvor penis er? Min nåværende partner er derimot svært interessert i kvinnekroppen, han har lest seg til det meste, samt at han utforsker på meg, og jeg kan ikke akkurat klage.

Det kan være greit å ha mer enn ett eksempel å vise til før man påstår at noen "avviser konsekvent forskning og undersøkelser".

Skrevet

Jeg er overrasket over at så få kvinner visste om dette. Ikke for å skryte, men det er noe jeg har visst i årevis. Hvorfor ikke lære seg litt mer om menns anatomi?

Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet
Jeg er overrasket over at så få kvinner visste om dette. Ikke for å skryte, men det er noe jeg har visst i årevis. Hvorfor ikke lære seg litt mer om menns anatomi?

"så få kvinner"

nåvel, det kan faktisk hende at det bare er meg siden det ikke er så mange andre uvitende jenter her inne som har sagt seg enig med meg.

jeg øyner en revolusjon for meg og mann.

Skrevet
jess!

etter en evighet i tid så har da dere menn lært om kvinnen og hvordan gi henne orgasmer osv.

og vi - eller jeg- har alltid trodd jeg har visst hva jeg driver med. men det har jeg da kanskje ikke likevel!

så, kjør gjerne på med tips.

hvis en kvinne kan få orgasme ved nesten hvert samleie så må det da kunne gå an for mannen også hvis det gjøres ordentlig? eller?

Jeg tror kunsten er å la seg flyte med på bølgen av kåthet når den er der. Vær i øyeblikket og la det stå til. Så snart man skal "beherske" seg, er øyeblikket over, og da blir det etterhvert en sprut,- i beste fall.

Om orgasmen er så sterk at den slår en mann ut, så får det heller være hennes tur å surfe på bølgen neste gang.

Og er man god, trygg og samkjørt, kan man lære å surfe på samme bølge sammen. Da blir det stas!

Skrevet
Situasjonen er jo på ingen måte håpløs fordi det bla. via denne tråden kan opparbeides en bevissthet rundt dette, og en atferdsendring i forhold til det igjen. Men der er problematisk når f.eks. Zaphire avviser hele problemstillingen og kaller menn sutrete når vi forklarer dette. Bare fordi hun ikke har opplevd dette selv. Hvorfor skal vi kun ha fokus på kvinners orgasme?

Jeg avviser slettes ikke hele problemstillingen, men jeg oppfatter svært mange menn som "sutrete" når de ikke lengre får viljen sin og alt ikke handler bare om dem. Det virker som at mange menn ikke tåler at fokuset har skiftet over på kvinner (også).

Og selvfølgelig er det vanskelig for meg og nikke enig i alt som diskuteres i hjel når jeg ikke kan identifisere meg med det. Jeg tror menn lager sine egne problemer - ingenting tilsier at menn skal få prestasjonspress bare pga fokus på kvinners orgasme.

Skrevet (endret)
Jada, jeg skjønte at du ikke kunne dy deg, du heller, kjære Jalp. ;)

Jeg er nok bare 21 år, så har vel ingenting å hamle opp med deg, men jeg har da fått med meg noe fra dagene før min tid. Det er kun i den senere tid at menn har brydd seg om den kvinnelige seksualiteten utover å be de spre beina. I mange land hvor de henger flere år bak oss i moderne utvilking har de enda det samme forkastelige kvinnesyn som vi også engang hadde. Det er ikke til å stikke under en stol. Jeg har snakket med flere, som også helt sikkert er eldre enn deg, som kunne fortelle hvordan det var i "gamle dager". Ikke oppløftende, akkurat.

Jeg driver ikke noen "hevnaksjon" mot menn, men synes det er flott med fokus på kvinnekjønnet. Jeg oppfatter at altfor mange menn vet nada om kvinnekroppen, mens kvinner er godt opplyste om mannekroppen. En mann skrev i en annen tråd at kvinner måtte ikke fortelle mannen om eggløsning og utflod, for da kunne mannen synes at parteneren ble mindre attraktiv. Når man prøver å få barn kunne det vært greit å vite hvordan det faktisk skjer, istedet for å "sutre" om at dama blir usexy..

Jeg vet mye mer om mannekroppen og - seksualiteten enn noen av partnerne mine har visst om kvinnekroppen og - seksualiteten. Svært få visste faktisk hvor klitoris er. Finnes det noen kvinne som ikke vet hvor penis er? Min nåværende partner er derimot svært interessert i kvinnekroppen, han har lest seg til det meste, samt at han utforsker på meg, og jeg kan ikke akkurat klage.

Det kan være greit å ha mer enn ett eksempel å vise til før man påstår at noen "avviser konsekvent forskning og undersøkelser".

Nå blir jeg mildt sagt overrasket. Hvordan type menn har du vært så uheldig å møte på da før nåværende? Finnes det noen som ikke kan litt om sykluser, sammenheng med mens og hvor klitoris er?? Jeg kjenner ingen menn som ikke har det helt klart for seg. Det var voldsomt til "steinaldertankegang" hvis noen menn påstår en kvinne blir usexy fordi hun kan få utflod, og det er rett og slett u-opplyst og gir et dårlig intrykk. Det blir litt som å tro at jenter ikke bæsjer....

Edit. oppklare litt tvedtydigheter

Endret av caso
Skrevet
Jeg tror kunsten er å la seg flyte med på bølgen av kåthet når den er der. Vær i øyeblikket og la det stå til. Så snart man skal "beherske" seg, er øyeblikket over, og da blir det etterhvert en sprut,- i beste fall.

Om orgasmen er så sterk at den slår en mann ut, så får det heller være hennes tur å surfe på bølgen neste gang.

Og er man god, trygg og samkjørt, kan man lære å surfe på samme bølge sammen. Da blir det stas!

Definitivt Jalp. Med en gang man får tankene på noe annet enn "ingenting", så går det utvilsomt ut over egen nytelse.. men for all del, det er jo godt likevel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...