Gå til innhold

gutters orgasme

Gjest Gjest_lille my_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jada, jeg skjønte at du ikke kunne dy deg, du heller, kjære Jalp. ;)

Jeg er nok bare 21 år, så har vel ingenting å hamle opp med deg, men jeg har da fått med meg noe fra dagene før min tid. Det er kun i den senere tid at menn har brydd seg om den kvinnelige seksualiteten utover å be de spre beina. I mange land hvor de henger flere år bak oss i moderne utvilking har de enda det samme forkastelige kvinnesyn som vi også engang hadde. Det er ikke til å stikke under en stol. Jeg har snakket med flere, som også helt sikkert er eldre enn deg, som kunne fortelle hvordan det var i "gamle dager". Ikke oppløftende, akkurat.

Jeg driver ikke noen "hevnaksjon" mot menn, men synes det er flott med fokus på kvinnekjønnet. Jeg oppfatter at altfor mange menn vet nada om kvinnekroppen, mens kvinner er godt opplyste om mannekroppen. En mann skrev i en annen tråd at kvinner måtte ikke fortelle mannen om eggløsning og utflod, for da kunne mannen synes at parteneren ble mindre attraktiv. Når man prøver å få barn kunne det vært greit å vite hvordan det faktisk skjer, istedet for å "sutre" om at dama blir usexy..

Jeg vet mye mer om mannekroppen og - seksualiteten enn noen av partnerne mine har visst om kvinnekroppen og - seksualiteten. Svært få visste faktisk hvor klitoris er. Finnes det noen kvinne som ikke vet hvor penis er? Min nåværende partner er derimot svært interessert i kvinnekroppen, han har lest seg til det meste, samt at han utforsker på meg, og jeg kan ikke akkurat klage.

Det kan være greit å ha mer enn ett eksempel å vise til før man påstår at noen "avviser konsekvent forskning og undersøkelser".

Kjære Zaphire. Jeg innrømmer at jeg har problemer med å forstå deg. Men det er jo mitt problem. Jeg ser at du har levd i en helt annen verden enn den jeg har vokst opp og levd i. Din virkelighetsoppfatning er omtrent akkurat motsatt av den jeg har. La oss nå la det ligge...det er jo snart jul også...:)

Isteden for å krangle videre foreslår jeg at vi kanskje kan samle oss rundt en felles plattform for en ønsket situasjon. Jeg er helt sikker på at både du og jeg ønsker at både menn og kvinner skal ha et tilfredsstillende og godt seksualliv. Hvordan vi så skal komme dit, kan vi jo diskutere fra hvert vårt ståsted. Men jeg er vel ganske så sikker på at du ikke har noe imot at det f.eks. forskes mer på den mannlige seksualiteten. Jeg er ganske sikker på at hvis menn får et bedre seksualliv, så vil det ha positive effekter også for kvinner. Enig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet
Jeg tror kunsten er å la seg flyte med på bølgen av kåthet når den er der. Vær i øyeblikket og la det stå til. Så snart man skal "beherske" seg, er øyeblikket over, og da blir det etterhvert en sprut,- i beste fall.

Om orgasmen er så sterk at den slår en mann ut, så får det heller være hennes tur å surfe på bølgen neste gang.

Og er man god, trygg og samkjørt, kan man lære å surfe på samme bølge sammen. Da blir det stas!

tar det til meg og innrømmer at jeg kan ha vært en egoist når jeg blir fly forbanna dersom mann ofte foreslår en kjapp en bakfra som kan være en favoritt for ham selv om den gir meg meget lite.

men nå ser jeg hvorfor.

det var faen meg på tide.

takk.

:lete:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Dersom vi skal være negative, kan vi si at mennene i undersøkelsen glemmer sin egen nytelse. De hadde et rikt språk for å snakke om kvinners orgasme, og kunne gi en lang, teknisk, vitenskapelig framstilling av den. Sin egen orgasme manglet de et språk for.

Informantene oppga å ha en rekke forskjellige typer orgasmer. De kunne også oppleve å få «grunne» utløsninger som de ikke knytter til begrepet orgasme. I informantenes fortellinger var det slående at denne variasjonsbredden ble nedtonet eller underordnet samspillet med kvinnen.

På bakgrunn av det som står her (fra artikkelen) vil jeg si det er kjærkomment med økt fokus på menns orgasme. Det er veldig spesielt at så mange kvinner ikke vet at det er forskjell på utløsning og orgasme og at de ikke vet at mange av mennene de har sex med faktisk ikke har fått orgasme når de har hatt sex med dem. Det sier jo sitt om hvor nedprioritert amnnlig seksualitet har vært i norsk offentlighet. Jeg setter derfor stor pris på at temaet nå tas opp.

Hele to kvinner, gjest Lille my og navnløs gjest? Eller er det et annet antall kvinner du referer til?

Skrevet
Jada, jeg skjønte at du ikke kunne dy deg, du heller, kjære Jalp. ;)

Jeg er nok bare 21 år, så har vel ingenting å hamle opp med deg, men jeg har da fått med meg noe fra dagene før min tid. Det er kun i den senere tid at menn har brydd seg om den kvinnelige seksualiteten utover å be de spre beina. I mange land hvor de henger flere år bak oss i moderne utvilking har de enda det samme forkastelige kvinnesyn som vi også engang hadde. Det er ikke til å stikke under en stol. Jeg har snakket med flere, som også helt sikkert er eldre enn deg, som kunne fortelle hvordan det var i "gamle dager". Ikke oppløftende, akkurat.

Jeg driver ikke noen "hevnaksjon" mot menn, men synes det er flott med fokus på kvinnekjønnet. Jeg oppfatter at altfor mange menn vet nada om kvinnekroppen, mens kvinner er godt opplyste om mannekroppen. En mann skrev i en annen tråd at kvinner måtte ikke fortelle mannen om eggløsning og utflod, for da kunne mannen synes at parteneren ble mindre attraktiv. Når man prøver å få barn kunne det vært greit å vite hvordan det faktisk skjer, istedet for å "sutre" om at dama blir usexy..

Jeg vet mye mer om mannekroppen og - seksualiteten enn noen av partnerne mine har visst om kvinnekroppen og - seksualiteten. Svært få visste faktisk hvor klitoris er. Finnes det noen kvinne som ikke vet hvor penis er? Min nåværende partner er derimot svært interessert i kvinnekroppen, han har lest seg til det meste, samt at han utforsker på meg, og jeg kan ikke akkurat klage.

Det kan være greit å ha mer enn ett eksempel å vise til før man påstår at noen "avviser konsekvent forskning og undersøkelser".

Da har du vært usedvanlig uheldig med parteneren dine. Som forskeren sa, mennene hadde langt høyere kunnskap om kvinnens kropp enn sin egen og enn hun hadde om hans.

Det er også selvfølgelig slik at vi ikke gidder å akseptere at det skal være 85% fokus på kvinners seksualitet og nytelse bare fordi det var 95% fokus på menne nytelse for 30 år siden. Vi vil ha 50/50 i dag. Jeg har ikke noe ansvar over hodet for hvordan ting var før jeg ble født, jeg har ingenting å sone eller gjøre bot for. Jeg vil bare ha rettferdighet, og det har man ikke i dag. Ingen er tjent med at man skal opprettholde en situasjon hvor det ene kjønn nedprioriterer sin egen nytelse av hensyn til det andre, og det har vi i dag.

Skrevet
Hele to kvinner, gjest Lille my og navnløs gjest? Eller er det et annet antall kvinner du referer til?

"Mannen kommer alltid uansett..."

Noen som aldri har hørt dett utsagnet før, og flere ganger?

Skrevet
Kjære Zaphire. Jeg innrømmer at jeg har problemer med å forstå deg. Men det er jo mitt problem. Jeg ser at du har levd i en helt annen verden enn den jeg har vokst opp og levd i. Din virkelighetsoppfatning er omtrent akkurat motsatt av den jeg har. La oss nå la det ligge...det er jo snart jul også...:)

Isteden for å krangle videre foreslår jeg at vi kanskje kan samle oss rundt en felles plattform for en ønsket situasjon. Jeg er helt sikker på at både du og jeg ønsker at både menn og kvinner skal ha et tilfredsstillende og godt seksualliv. Hvordan vi så skal komme dit, kan vi jo diskutere fra hvert vårt ståsted. Men jeg er vel ganske så sikker på at du ikke har noe imot at det f.eks. forskes mer på den mannlige seksualiteten. Jeg er ganske sikker på at hvis menn får et bedre seksualliv, så vil det ha positive effekter også for kvinner. Enig?

..Og det er i disse juletider mirakler kan skje.. :)

Det er mulig jeg ordlegger meg feil - det er så mye jeg skulle ha sagt og det er et bredt tema. Jeg tror mange lever i forskjellige " verdener", som det da blir vanskelig for andre å identifisere seg med.

Jeg er helt enig med deg i siste avnsitt. Jeg ønsker at både kvinner og menn skal ha et tilfredsstillende seksualliv, og det trengs definitvit mer forskning og opplysing rundt menns seksualitet. Jeg mener ikke at menns seksualitet er forsket ihjel - langt derfifra, men fokuset har ligget på menn, dog på et lavt nivå. Jeg fortalte kjæresten min om at han kan få serieorgasmer, og lurte på om vi skulle øve på dette, men det hadde han ikke hørt om, og syntes det hørtes tungvindt ut. Det er for ille når han ikke vet om det selv, mener nå jeg.

Men fokuset må ikke være enten/eller, og det er slik jeg oppfatter at det er i dag.

Skrevet
Da har du vært usedvanlig uheldig med parteneren dine. Som forskeren sa, mennene hadde langt høyere kunnskap om kvinnens kropp enn sin egen og enn hun hadde om hans.

Dette er nok "hverdagen" til meg og mine venninner. Kanksje det er trøndere som ikke henger helt med..?

:fnise:

Skrevet
Dette er nok "hverdagen" til meg og mine venninner. Kanksje det er trøndere som ikke henger helt med..?

:fnise:

Nææhæ-æiii.. æ e trønder å mainn, så :ler:

Gjest =tentacle=
Skrevet
"Mannen kommer alltid uansett..."

Noen som aldri har hørt dett utsagnet før, og flere ganger?

Og iflg caso er det ikke så verst å bare komme. Kvinner har ingen utløsning når de ikke kommer. Min erfaring er at gjest her med orgasmefrekvens på 1 av 50 samleier ikke er veldig representativ. For paret det gjelder er det selvsagt et poeng å optimalisere, for langt flere par er det greit at ingen av partene har 100% suksessrate og veksle på fokus.

Skrevet
Jeg avviser slettes ikke hele problemstillingen, men jeg oppfatter svært mange menn som "sutrete" når de ikke lengre får viljen sin og alt ikke handler bare om dem. Det virker som at mange menn ikke tåler at fokuset har skiftet over på kvinner (også).

Problemet er altså at det i mange tilfeller har skiftet til utelukkende å handle om kvinnens orgasme. Det spiller ingen rolle hvordan det var før, er det utvilsomt sånn at kvinnens nytelse står i høysetet hvor du enn ser. Derfor bør fokuset endres til å handle om begges nytelse.

Skrevet
for langt flere par er det greit at ingen av partene har 100% suksessrate og veksle på fokus.

Jeg tror dette ville vært et gigantisk bomskudd. "I dag skal hun være i fokus og i morgen han" blir bare helt feil for meg; jeg ville ikke kunne nyte i det hele tatt. Fokuset bør være på begge.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg tror dette ville vært et gigantisk bomskudd. "I dag skal hun være i fokus og i morgen han" blir bare helt feil for meg; jeg ville ikke kunne nyte i det hele tatt. Fokuset bør være på begge.

Hvis man hele tiden skal velge den gyldne middelvei, får ingen av dem det de aller helst vil ha. Hvis hun trenger en times behandling for å få orgasme, og han er fan av kjappiser, så er det vanskelig å tilfredsstille begge ønskene samtidig i hver seanse. Jeg kunne planlegge å gjøre noe for en elsker i flere dager, det fungerte utmerket for begge parter, sexen blir umiddelbar likevel. Når det gjelder å veksle fokus, er det dog ikke en forutsetning at det er snakk om to forskjellige episoder med sex. De fleste gjør jo mer enn én ting i løpet av en runde eller to.

Skrevet
Leste nettopp en artikkel på dagbladet.no hvor det bla stod at dersom en mann fikk utløsning så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke får orgasme; og dersom han da kommer mens han har sex så har han ikke nødvendigvis hatt orgasme?

Kan noen forklare?

Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt????????

Husk at det som står i dagbladet ofte kanskje ikke er helt sant. Snittalderen på nettjournalistene er dessuten så lav at det rett og slett kan være de ikke har opplevd sex selv ennå, og at man derfor skriver om 'noe man leste på nett'.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
SITER(Gjest_lille my_* @ 20.12.2007 (15:32) )

Leste nettopp en artikkel på dagbladet.no hvor det bla stod at dersom en mann fikk utløsning så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke får orgasme; og dersom han da kommer mens han har sex så har han ikke nødvendigvis hatt orgasme?

Kan noen forklare?

Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt????????

Husk at det som står i dagbladet ofte kanskje ikke er helt sant. Snittalderen på nettjournalistene er dessuten så lav at det rett og slett kan være de ikke har opplevd sex selv ennå, og at man derfor skriver om 'noe man leste på nett'.

Jeg har liten generell tiltro til Dagbladets journalister, men hvis du spør dine mannlige bekjentskaper vil du få samme svar. Ja, det er fullt mulig å sprute uten å få orgasme. Det er faktisk ganske vanlig vil jeg tro. Det betyr ikke at sex'en ikke har vært bra. Det er det samme som med kvinner, orgasme er ikke det eneste som teller.

Skrevet

Vel, jeg må innrømme at jeg ikke hadde særlig kjennskap til dette. Men til mitt forsvar, så visste heller ikke min samboer dette. Vi ble sammen da jeg var 18 og han 22, og var begge ganske uerfarne før dette. Så da har enten min samboer aldri opplevd en orgasme, eller så får han alltid orgasme ved utløsning. Han sier en utløsning alltid er god, men at noen selvsagt er bedre enn andre.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Men her var det vel snakk om orgasme uten utløsning og utløsning uten orgasme. Og ingen her sier jo noe om at de har opplevd orgasme uten utløsning? Kun utløsning uten det helt store. Det kommer ann på situasjonen osv..Det er jo det samme med kvinner. Vi opplever jo også stoor forskjell på orgasmene våre! En kjedelig sexakt gir liten orgamse med ikke noe nytelse, mens er du dritkåt og lar hemningeen fare uten å måtte forholde deg til ditt og datt, så blir de jo sterkere her også. Men at menn har slike orgasmer uten utløsning og virce versa, det har jeg visst i flere år, men nå har jeg jo levd en stund også da :ler:

Men jeg er veldig enig i Jalp når det kommer til dette presset menn har i dag til å gi kvinnen orgasme. Dette vil jo selvsagt virke inn på kåtheten til mannen som igjen fører til dårlig orgasme for han!

Dette er jo veldig turn off på meg også..når mannen begynner og skal bare gi og gi og ikke få nyte selv, for at jeg skal få komme først!! What the fuck?

Ødelegger jo hele stemningen og orgasmen for min del..og vite at han liksom forventer av seg selv å må gi meg en orgasme før han aller nådigst kan komme selv! Da er jo spontaniteten og kåtskapen selvsagt borte!! Iallefall når den første forelskelsen er gått over og hverdagen kommer.

Nei jeg synes at det er veldig positivt at mannen får fokus igjen

Skrevet
Problemet er altså at det i mange tilfeller har skiftet til utelukkende å handle om kvinnens orgasme. Det spiller ingen rolle hvordan det var før, er det utvilsomt sånn at kvinnens nytelse står i høysetet hvor du enn ser. Derfor bør fokuset endres til å handle om begges nytelse.

Ja, jeg er enig i at det fokuseres for mye på kvinnen for tida, og jeg ønsker at fokuset skal være likt på begge kjønn. Samtidig synes jeg det er ok at det fokuseres på kvinnen, kanskje noen menn får seg en aha-opplevelse og faktisk finner ut hvor klitoris er, og at kvinner flest ikke kommer av tam inn-og-ut i 2 sekunder.

MysticGirl: Jeg er ikke av den sorten som får orgasmer som perler på en snor. Jeg må jobbe veldig hardt, det tar litt tid og jeg må konsentrere meg. Det er nytteløst for meg å ta på meg selv under samleie - orgasmen er milevis unna. Det som funker for meg er at jeg må komme før samleie, og så kan jeg muligens komme under samleie hvis han tar på meg eller jeg bruker en vibrator. Det sier seg selv at det ikke hjelper om "spontaniteten og kåtskapen" er tilstedet - for meg er veien til orgasme jobb, konsentrering og et evig slit (men, akk, så deilig..). Vi har vill, rå og spontan sex ofte, men ikke når vi har planer om at jeg skal få orgasme - da funker det ikke.

For øvrig; mannen min får orgasme og utløsning hver gang vi har sex, og han svimer nesten av av nytelse, men de gangene han får utløsning i søvne eller runker selv så er det nettopp bare det - en utløsning. Ingen orgasme, og ikke særlig godt.

Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet
Men her var det vel snakk om orgasme uten utløsning og utløsning uten orgasme. Og ingen her sier jo noe om at de har opplevd orgasme uten utløsning? Kun utløsning uten det helt store. Det kommer ann på situasjonen osv..Det er jo det samme med kvinner. Vi opplever jo også stoor forskjell på orgasmene våre! En kjedelig sexakt gir liten orgamse med ikke noe nytelse, mens er du dritkåt og lar hemningeen fare uten å måtte forholde deg til ditt og datt, så blir de jo sterkere her også. Men at menn har slike orgasmer uten utløsning og virce versa, det har jeg visst i flere år, men nå har jeg jo levd en stund også da :ler:

har alltid visst at gutters orgasmer også varierer fra de mindre til de ekstreme; har bare alltid også trodd at utløsning eller det å komme betydde å få orgasme.

har forhørt meg med venninner for å høre om jeg var fullstendig fjern, men dret viste seg at flestepartenn av de heller ikke visste om det. (og vi er faktisk oppegående damer :))

nå skal jeg aldri mer kalle kjæreste for ego dersom han får blowjobs uten å gjøre gjengjeld, eller dersom han tar en hurtig en med meg for å få de orgasmene som sender Ham til himmels selv om jeg ikke blir tilfredsstilt akkurat da.

jeg blir sendt til himmels alle de andre gangene uansett (anser meg som heldig på det området)

har nok meg selv å skylde på her, ørene lukkes, gidder ikke å lytte, for man 'Vet' jo åssen det er.

kanskje tidligere erfaringer med menn hvor det fysiske så ut til å være hovedelementet i forholdet har fått meg til å tro at alle menn er slik; kjør på, jeg er fantastisk, og de har det oh so great always.

yeah.

:sjenert:

TAKK for denne siden!!

multiorgasmer for menn hørtes ut som et interessant prosjekt å prøve seg på! :)

Skrevet
Vel, jeg må innrømme at jeg ikke hadde særlig kjennskap til dette. Men til mitt forsvar, så visste heller ikke min samboer dette. Vi ble sammen da jeg var 18 og han 22, og var begge ganske uerfarne før dette. Så da har enten min samboer aldri opplevd en orgasme, eller så får han alltid orgasme ved utløsning. Han sier en utløsning alltid er god, men at noen selvsagt er bedre enn andre.

Det er mange menn som altid får orgasme og aldri utløsning. At de selv ikke vet at dette skillet er vanlig for mange menn forteller oss at det har vært så lite fokus på menns seksulaitet og orgasme at de selv ikke har basale kunnskaper.

Skrevet
Det er mange menn som altid får orgasme og aldri utløsning. At de selv ikke vet at dette skillet er vanlig for mange menn forteller oss at det har vært så lite fokus på menns seksulaitet og orgasme at de selv ikke har basale kunnskaper.

har skjønt at utløsning uten orgasme er ok men ikke det store.

men er orgasme uten utløsning godt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...