Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Leste nettopp en artikkel på dagbladet.no hvor det bla stod at dersom en mann fikk utløsning så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke får orgasme; og dersom han da kommer mens han har sex så har han ikke nødvendigvis hatt orgasme? Kan noen forklare? Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt????????
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Leste nettopp en artikkel på dagbladet.no hvor det bla stod at dersom en mann fikk utløsning så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke får orgasme; og dersom han da kommer mens han har sex så har han ikke nødvendigvis hatt orgasme? Kan noen forklare? Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt???????? Jeg kan bare svare for meg selv, men det er fullt mulig for meg å få utløsning uten at det er spesielt godt, ja. Det blir liksom med den fysiske prosessen at sæd spruter ut, mens det ikke er noe særlig nytelse å snakke om. For meg skjer dette oftest hvis jeg bruker kondom eller ikke kommer inni noe (skjede eller munn). Det kan også skje hvis jeg er stresset eller ikke har ordentlig kjemi med sexpartneren.
Gjest nobilian Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 (endret) Leste nettopp en artikkel på dagbladet.no hvor det bla stod at dersom en mann fikk utløsning så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke får orgasme; og dersom han da kommer mens han har sex så har han ikke nødvendigvis hatt orgasme? Kan noen forklare? Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt???????? *** Jeg får orgasme èn av femti ganger, vil jeg tro. Første gang jeg fikk orgasme, ble jeg ganske sjokkert, prikker danset under øyelokkene, kroppen tok litt kontrollen fra meg og en stund stoppa jeg helt å puste og etterpå var jeg helt mo og matt i hele kroppen. Trøtt blir jeg innimellom etter "bare" en utløsning også, men ikke på samme måte. Under utløsning har jeg alltid full kontroll over kroppen. I det hele tatt, mange forskjeller. Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt???????? *** Absolutt, oftest er det slik. Endret 20. desember 2007 av nobilian
Gjest Gjestus Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/19/521732.html Menns orgasme er uvesentlig, det er kvinnens nytelse som er hensikten med sex. Menn vil ha kos og nærhet.
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/19/521732.html Menns orgasme er uvesentlig, det er kvinnens nytelse som er hensikten med sex. Menn vil ha kos og nærhet. du som sier dette, er du mann eller kvinne? det er da ikke uvesentlig???
Gjest Gjestus Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 du som sier dette, er du mann eller kvinne? det er da ikke uvesentlig??? Jeg er mann, jeg sier bare det andre menn sier i artikkelen. Og som tusenvis av andre artikler og sexologer sier: fokus på klitoris, kvinnens orgasme, nytelse og hjelpemidler. Hvor mye mann du er, avhenger av hvor mye du kan få henne til å nyte.
Jalp Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/19/521732.html Menns orgasme er uvesentlig, det er kvinnens nytelse som er hensikten med sex. Menn vil ha kos og nærhet. Dette er etter min mening er veldig forenklet konklusjon etter denne artikkelen. Jeg mener dette er den viktigste årsaken til at såpass mange menn mister lysten på sex. Når man har bidratt til sin kones tusende orgasme, hvor mye større blir selvtilliten da med orgasme nr 1001? Faktum er at sex blir fryktelig kjedelig hvis det skal være på denne måten. Ingen spontanitet, ingen kåthet - kun et mekanisk fokus på henne og hennes orgasmer. Artikkelen har interessant lesestoff, som langt på vei underbygger mange av mine påstander om dette i tidligere tråder. Når det gjelder menn og orgasme, er det helt klart forskjell på orgasme og utløsning. Spruten kan stå i hytt og pine, uten at man føler at "jorden bever"...
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Jeg er mann, jeg sier bare det andre menn sier i artikkelen. Og som tusenvis av andre artikler og sexologer sier: fokus på klitoris, kvinnens orgasme, nytelse og hjelpemidler. Hvor mye mann du er, avhenger av hvor mye du kan få henne til å nyte. men drit i det, det er vel det de sier også med den artikkelen? jeg er en av de som alltid har trodd at dersom en gutt kommer mens han har sex - noe som skjer temmelig ofte om ikke alltid - så får han orgasme. på samme måte som at dersom jeg kommer så får jeg orgasme. men det er her vi er forskjellige? og er det da slik at grunnen til at jeg og andre jenter tror at mannen er mer gira på sex enn jenta er fordi mannen 'alltid' kommer mens det ikke alltid er tilfellet for jenta.... men så er hele denne oppfatningen av hvordan det er Feil? og dersom jeg alltid kommer så har jeg det alltid bedre enn mannen? for han kommer uten at det er deilig??
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 så hvordan kan vi jenter få jorden til å riste for mannen vår under samleie?
FantasDick Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Orgasme og utløsning er to forskjellige ting. Menn kan jo trene seg opp til å kontrollere orgasmen, og derfor oppnå flere orgasmer på rad før utløsningen. Det seksuelle fokuset har jo i "alle år" vært på mannen og hans orgasme, men når man aner at trenden snur så er det sutring, prestasjonsangst og tap av sexlyst. Stakkars menn. Min mann elsker å gi meg orgasmer - han lyser opp og selvtilliten hans stiger betraktelig når jeg kommer. Synes det er flott, jeg, for slik føler jeg også det når det gjelder hans orgasmer som jeg frambringer. Det er jo fantastisk å se partneren nyte så til de grader!
Gjest Gjestus Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 men drit i det, det er vel det de sier også med den artikkelen? jeg er en av de som alltid har trodd at dersom en gutt kommer mens han har sex - noe som skjer temmelig ofte om ikke alltid - så får han orgasme. på samme måte som at dersom jeg kommer så får jeg orgasme. men det er her vi er forskjellige? og er det da slik at grunnen til at jeg og andre jenter tror at mannen er mer gira på sex enn jenta er fordi mannen 'alltid' kommer mens det ikke alltid er tilfellet for jenta.... men så er hele denne oppfatningen av hvordan det er Feil? og dersom jeg alltid kommer så har jeg det alltid bedre enn mannen? for han kommer uten at det er deilig?? Aner ikke, spør noen som har greie på det. Jeg vil bare ha det overstått, gi henne orgasmene hun forventer og ferdig med det. Mine egne ordner jeg alene på egenhånd.
caso Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Leste nettopp en artikkel på dagbladet.no hvor det bla stod at dersom en mann fikk utløsning så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke får orgasme; og dersom han da kommer mens han har sex så har han ikke nødvendigvis hatt orgasme? Kan noen forklare? Betyr det at dere kan ha sex, komme, men det er ikke the big thing i det hele tatt???????? Utløsning og orgasme er det nok forskjell på, ja. Selve utløsningen kan være en refleks uten at det er koblet til noe spesiell "nytelse". Fælt er det jo selvsagt aldri . En av måtene å se forskjell på, er blant annet at (i alle fall jeg) blir god og søvnig av en utløsning, men en orgasme gjør meg skjelven og mer "hyper" i etterkant... og har stort sett lyst på minst en runde til Utløsning kommer stort sett ved samleie når det er lavt tenningsnivå, fylla, med kondom eller man er dønn sliten. Regner med det er forskjellig for alle
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 så, og dette er vel også temmelig forskjellig fra person til person, er det lettere for en fyr å oppnå orgasme alene? oralt? hva med en kjapp en, er den maksimal? eller er det det psykiske rundt det hele som kan spille inn? sliten osv. takker for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 så, og dette er vel også temmelig forskjellig fra person til person, er det lettere for en fyr å oppnå orgasme alene? For meg er det definitivt lettest å få en god orgasme sammen med en jente, fortrinnsvis en som jeg er glad i. Når stemningen er elektrisk og erotisk blir det en fantastisk orgasme. Hvis det er rutinesex er det eneste jeg oppnår å få tømt meg. Det er altså ikke snakk om spesielle teknikker jenta kan benytte for å få meg til å få orgasme. Det er hele opplevelsen som betyr noe.
Gjest Gjest_Martin_* Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 så, og dette er vel også temmelig forskjellig fra person til person, er det lettere for en fyr å oppnå orgasme alene? Lettere og bedre alene, da er det min egen lyst som teller. Slipper å hele tiden fokusere på å tilfredstille henne.
caso Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Kan i alle fall være aktuelt å ta seg en kjapp runk fremfor å ha sex hvis man er veldig sliten. En utløsning gjør man godt og trøtt som tidligere nevnt, og av og til er den følelsen mer fristenede enn å ha "anstrengende sex". Det er vel ikke helt bra å uttale, men sånn er det for begge hos oss i alle fall, og ingen konfliktsgrunn eller hemmlighet.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 dette var jo nesten deprimerende lesning for en kvinne....
Landstrykern Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 så, og dette er vel også temmelig forskjellig fra person til person, er det lettere for en fyr å oppnå orgasme alene? oralt? hva med en kjapp en, er den maksimal? eller er det det psykiske rundt det hele som kan spille inn? sliten osv. takker for alle svar Sikkert enorme individuelle variasjoner ja! Utløsning kan iblant være lettest aleine, men ikke alltid. Tenningsnivået kan være avgjørende, og det blir høyere sammen med en kjær, med stor nærhet. Orgasme derimot, tror jeg at vi må være to om (minst;-)) For meg har det veldig mye med 'sammensmelting' å gjøre. Oralt, 'håndjobb' etc... synes det har lett for å bli mer teknisk jeg, men godt mulig... dog neppe på de aller kjappeste omgangene, da. Det psykiske er helt vesentlig for meg. Trenger ikke være så uthvilt, men rolig og 'tuna inn' på partneren.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 20. desember 2007 #19 Skrevet 20. desember 2007 dette var jo nesten deprimerende lesning for en kvinne.... Velkommen til vår verden. Neida, så lenge partneren virker fornøyd så tror jeg ikke det er noe å stresse over. Det ville jo vært ganske rart hvis menn opplevde sexen som perfekt hver gang...
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #20 Skrevet 20. desember 2007 dette var jo nesten deprimerende lesning for en kvinne.... Du liker ikke kos og nærhet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå