Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Hei! Drømmer om å begynne med hest igjen og sitter å lurer på hvor lenge det egentlig er til jeg har råd. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg ca hva oppstalling koster i mindre byer som f.eks Lillehammer, Hamar, Tønsberg el? Har tidligere hatt hestene hjemme, og håper virkelig at prisene her i Oslo ligger langt over det som er vanlig andre steder. Har derfor ikke peiling på hva man må regne med å betale på mindre steder.
rangi Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Det kommer veldig an på hva som er inkludert i stalleia da, og hvilke fasiliteter som finnes i tilknytning til stallen. Hvis det er på en stall som har/disponerer ridehall, ridebane osv er det nok dyrere enn på en stall som ikke har disse fasilitetene. Noen staller har inkl for, strø, møkking, tar hesten inn og ut, forer, tar av og på dekken osv, på noen staller gjør du alt eller deler av dette selv. Jeg betalte 1500 i stalleie, da hadde jeg tilgang på ridebane og ridehus. Jeg måtte kjøpe alt av grovfor og kraftfor selv, og vi hadde en ordning på stallen der vi bytta på å fore og slippe ut om morgenen. Vi møkka boksene og fora om kvelden selv, samt at vi ordna klart kraftfor til neste morgen selv. Flis var inkl i stalleia. Dette var like utenfor en av se større byene i Telemark.
FantasDick Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Prisene varierer veldig, og avhenger ofte av fasilitetene, som Rangi sier. Her i Trondheim må man ut med en del tusen for en ok stallplass. Hadde hesten oppstallet på en mindre privat stall med 20 hester, plast-ridehall, bane, inn/utslipp, fôring, flis og høy inkludert - 3200,-. På en annen stall kom det på ca. 5000,- for ca. samme ordning, men det var et mer etablert større anlegg. Hest på utegang med f.eks stallplass om natten/ved behov, inkludert høy kan kanskje komme på 1500,-? Du får sjekke litt rundt og se om du finner ut av prisene i ditt område, på en stall med de fasiliteter du ønsker.
Gjest ts Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Takk for svar jenter Drømmer som sagt bare enda. Har lyst til å ta med min gamle sprangponni når jeg endelig skal flytte fra Oslo. Vet ikke hvor før til høsten, derfor kan jeg heller ikke sjekke priser enda. Men drømme kan jeg jo Virker som det er mulig å finne stallplass til en ikke altfor avskrekkende pris, om man bare har tid til å ta i et tak selv.
Gjest Borghild Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Jeg betaler 2000 for alt inkludert. Hesten min står i Fet utenfor Oslo. Er dyrere i byene vet jeg.
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Hei Borghild, jeg er nyinnflyttet i Fetsund og trenger oppstalling til hesten min. Siden ikke jeg er kjent her lurer jeg på om du kan gi litt info hvor du har hesten din og om du vet om andre staller i fet? På forhånd takk Med vennlig hilsen Cathrine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå