Gjest Gjest_Mandel_* Skrevet 21. desember 2007 #21 Skrevet 21. desember 2007 Hvordan har dere tenkt å løse dette med at dere skal love overfor Gud at dere skal elske hverandre i gode og onde dager, nå salmesangen er et problem? Forøvrig er jeg enig med Tabris.
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. desember 2007 #22 Skrevet 22. desember 2007 Men jeg tenker også litt sånn at når man først har en statskirke, og man bidrar økonomisk til kirken så lenge man ikke er med i et annet trossamfunn, så bør man kanskje være i sin fulle rett til å gifte seg der selv om man ikke tror? I grunnen er tro noe personlig, og ikke egentlig noe jeg syns andre har noe med. Er man i tillegg medlem av statskirken, ser jeg ikke helt problemet. Skal man da gå rundt og kryssforhøre folk om hvor kristne de er, for å se om de kan få lov til å være medlem? Når de da er medlem, så benytter de seg av de tilbudene kirken har. Jeg må bare legge til at jeg ikke ville giftet meg i kirken selv, om ikke det hadde vært for at samboeren er kristen, og man må inngå kompromisser. Men jeg klarer ikke helt å hisse meg så opp over at ukristne gifter seg i kirken. Jeg kan synes det er litt rart at de velger å være medlemmer, men jeg syns det får være deres egen sak.
Lillemor76 Skrevet 6. januar 2008 #23 Skrevet 6. januar 2008 Jeg regner meg som personlig kristen, men synes fremdeles at salmer i bryllup blir litt "tamt", så jeg forstår problemstillingen godt! Man ønsker at bryllupet skal være fint og skape god stemning, men når alle skal synge salmer, blir det ofte slik at noen få synger og resten mumler med; tror kanskje det er det man mener med "tamt". da kan det være finere/mer stemningsfullt med alternative musikalske innslag under vielsen. En forsanger/sanger som synger en salme kan jo være en god mulighet? Vi skal ha en operasanger i vårt bryllup, som skal være hovedsanger under salmene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå