DDuck Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Hjæææælp!! pusene mine fanger MASSE mus og drar de med seg inn i huset igjennom kattedøren... døde vel og merke... noe jeg kan gjre for å få dem til å legge de ifra seg ute??
Gjest smotti Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Har samme probleme selv, ingenting nytter, den drar med seg fangsten inn for å vise den til deg!
hjertesukka Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Pusen vil nok at du skal skryte av ham, og si: "nei og nei, så flink puse du er". Han er skikkelig kry av dette og vil vise fram fangsten sin,må vite. Tror neppe det går an å dressere pusen til å legge musene ute. Men går jo an å prøve. Gi ham en godbit når han legger dem fra seg ute, feks.
DDuck Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2007 Ja jeg klapper og stryker og snakker å roser dem masse før jeg bærer fangsten utenfor, men det blir liksom ikke bedre... hehe håper de blir lei av det en dag.. hehe
Gjest smotti Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 min har sånne perioder... var en stund der han kom inn med dyr 3 ganger i døgnet.. deriblant en stor fugl, som ikke var død, (katta mi tar bare inn halv- levende dyr!!!!) og den hadde gjort motstand under festmåltide, så jeg måtte plukke fjærer og tørke blod av veggene.... og han spiser også musene inne, så det jeg ser når vi kommer hjem eller står opp er en hale, og innvoller.......
la Flaca Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Vær glad de ikke lever når de kommer inn du! Vi har også kattedør, og pusen min tar med levende mus og fugler inn. Leker litt med dem til han går lei, så spiser han dem til slutt. Hvis ikke jeg har greid å redde dem først da. I sommer "dyrket" han mus i kjellern. For vi hugget opp betonggulvet for å legge varmekabler og flis, så der var det fint for musene. Der hadde han mange mus på en gang som han tidvis tok med opp i stua for å leke med. I bursdagsselskapet til datteren min forsvant en av dem opp i buksebeinet på en av de som var på besøk. Yikes. Kattedør er absolutt både og når det kommer til sånt.
NovaFlare Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Det er jo instinkt. Ville katter tar jo med byttet opp i trær for at ingen andre skal ta det, tamme katter tar det med inn i huset av samme grunn. Du kan nok ikke lære av med akkurat det, tror jeg Det blir jo som å prøve å fortelle katten at den kan gi bort byttet sitt i veldedighet til noen andre, det tror jeg ikke den gjør, hi, hi!
venus* Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Hehe, er det galt av meg å synes at dette er litt søtt? Dette er årsaken til at kattedør er uaktuelt hos oss. Jeg har gjort det til en vane å sjekke munnen til katten før han slipper inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå