Frk. Stella Skrevet 20. desember 2007 #1 Del Skrevet 20. desember 2007 Om jeg kjøper tulipaner lørdag, og oppbevarer dem kaldt/kjølig, holder de seg da slik at jeg kan gi dem bort Julaften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 20. desember 2007 #2 Del Skrevet 20. desember 2007 Det vil jeg tro, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 20. desember 2007 #3 Del Skrevet 20. desember 2007 Så lenge du kjøper dem "tørre" kan de godt ligge lenge. Vi pleide alltid å ha med tulipaner på fjellet i påsken - for å ha med bort på påskeaften - vi gravde dem bare ned i sneen -og de var like fine etter en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 20. desember 2007 #4 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg lar tulipaner ligge i avispapir på kjølerommet. Da holder de seg lenge. Du må bare sjekke at de er helt tørre når du kjøper dem. De ser da litt slappe ut, men når du skjærer dem og setter dem inn i varmen, kommer de seg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. desember 2007 #5 Del Skrevet 20. desember 2007 Tulipaner som har stått i vann kan også legges i f.eks. kjøleskapet i opptil 4 dager uten å ta skade av dette. Det viktige er å ha papir rundt som støtte når man setter de i vann for å få de rette og fine. Husk også å snitte stilken rett over før de settes i kaldt vann. Det er en myte at tulipaner som har stått i vann ikke kan ligge tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 20. desember 2007 Takk for svar! Da satser jeg på det går greit å kjøpe tulipaner til svigers på lørdag, og oppbevare dem innapkket på boden til julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #7 Del Skrevet 20. desember 2007 det går kjempefint å kjøpe tørre tulipaner og la de ligge en stund, bare pass på at de ligger kjølig. Blomsterbutikkene får de stort sett tørre og de kan oppbevares ganske lenge på den måten. hvis de kommer i plastikk pleier jeg å teipe plasten stramt rundt tulipanene, kutte stilkene og sette de i kaldt vann 30-60 min før jeg tar av plasten, da er stilkene fylt med vann, og de holder seg i den formen, mange synes av tørre tulipaner har en tendens til å henge, men det er kun fordi de trekker vann mens de henger over kanten på vasen og da blir de i den "stillingen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. desember 2007 #8 Del Skrevet 21. desember 2007 Anebfaler ikke Smart Club sine - de springer aldri ut, men visner før de er åpne. forsøkt to ganger i høst og juletulipanene får kjøpes et annet sted i år. De står forøvrig tørt, SC sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Del Skrevet 2. februar 2018 Ok, gammel tråd, men har kjøpt tulipaner som ikke åpner seg. De bare visner? De har stått fine noen dager, men hvorfor åpner de seg ikke? Noen som vet? Anonymkode: 286f5...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå