Gå til innhold

Hannhund med "løpetid"

Anbefalte innlegg

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg blir snart gal! :sur: Fuglehunden min er to år gammel, og tydeligvis ekstremt påvirket av tisper med løpetid. Han piper konstant, og sitter foran ytterdøra eller verandadøra, og ute på tur er det umulig å få kontakt med ham. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli litt lettere? Jeg mistenkte først nabotispa, men hun hadde løpetid tidligere i høst, mener jeg å huske, ergo må det være en hund lenger borte.

Uansett er resultatet det samme. Han lider klart og tydelig, og jeg har hodepine av dimensjoner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Ingen? :sjenert:

Jeg tok ham på en times tur i motsatt retning av der hvor vi pleier å gå, og han roet seg litt etterhvert, men da vi nærmet oss hjemme igjen, ble han igjen hyper. Etter en omgang med søvn, var han klar for sutring igjen. :forvirret:

Gjest Helen Parr
Skrevet

Våre hannhunder er ikke så opptatte av damer, men fuglehunden er gal etter fugler... :fnise:

Det er ikke det han vil ha, da?

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Tja, du skal ikke se bort ifra det. :fnise: Men han pleier ikke å bli så gal etter fugl at han sitter utenfor døra og hyler, og hyper av å gå den normale tissetur-løypa.

Han får nok noen runder når mannen kommer hjem igjen. :)

Gjest rikkerikke
Skrevet

Kan kastrering være et alternativ? Ville sjekket opp med veterinæren jeg. Blir jo slitsomt for hunden i lengden også. Ofte hverken spiser eller drikker de når dette står på.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Kan kastrering være et alternativ? Ville sjekket opp med veterinæren jeg. Blir jo slitsomt for hunden i lengden også. Ofte hverken spiser eller drikker de når dette står på.

Ingen kastrering her i gården! Det er nemlig snakk om et bortimot perfekt eksemplar av arten, og hvis han gjør det godt på utstilling og jaktprøver, er vi blitt anbefalt å avle på ham. Jeg tror forresten vi har funnet ut hvem som er "objektet" for all oppmerksomheten, og turer i motsatt retning ser ut til å fungere til en viss grad. Problemet oppstår når vi faktisk må gå i motsatt retning hjem igjen. :ler:

Gjest rikkerikke
Skrevet
Ingen kastrering her i gården! Det er nemlig snakk om et bortimot perfekt eksemplar av arten, og hvis han gjør det godt på utstilling og jaktprøver, er vi blitt anbefalt å avle på ham.

Nei da er det selvfølgelig ikke et alternativ! Da er det jo i grunnen greit at instinktene fungerer også da :fnise:

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Nei da er det selvfølgelig ikke et alternativ! Da er det jo i grunnen greit at instinktene fungerer også da :fnise:

Kanskje lyddemper hadde vært tingen? Det funker jo på blåseinstrumenter. :fnise: Heldigvis skal vi snart bort til svigers for noen dager, og inntil vi er tilbake igjen, har det vel bedret seg litt. Inntil neste tispe setter i gang.

Nei, vi får flytte til ei hytte langt oppå fjellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...