Starkitten Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg er så frustrert og lei meg at det er rett før jeg begynner å grine :gråte: Jeg venter og venter på lønningsgiro fra Manpower som har blitt borte i posten. Jeg snakket med lønningskontoret deres i sted og de sier de kan ikke gjøre noe og jeg må i verste fall vente i 2,5 mnd. Jeg synes det er ganske utrolig. Det er jul og alt og jeg er omtrent blakk. Jeg ringte posten i sted og de måtte vite hvortid den var sendt bla bla... så må ringe dem opp og fortelle det, men tror ikke det hjelper noe særlig. Det er nesten som jeg mistenker postmannen. Da jeg ventet på det nye bankkortet mitt fra banken for noen mnd siden, så forsvant også det sporløst i posten, slik at jeg måtte vente 7 uker på nytt kort. Kanskje det er bare meg som er uheldig? Noen som vet om det er noe jeg eventuelt kan gjøre...?
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Mener du en utbetalingsgiro og at lønna di ikke gikk rett inn på konto? Dersom et utbetalingsgiro er borte i posten så tror jeg du må vente helt til den er ugyldig før de sender en ny en. Dette fordi det ikke skal være mulig å svindle til seg beløpet to ganger. De har jo bare dine ord for at den ikke er kommet. Hva med å spørre om lån i banken?
Gjest Gjest_Hmmm_* Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Det første som slår meg er hvem i all verden er det som får lønna på utbetalingsgiro og ikke direkte på konto i 2007? Sørg for å få neste lønning direkte på konto, så slipper du dette en gang til. Mulig du burde bytte bank også. Jeg ødela kortet mitt på mandag. Torsdag hadde jeg nytt kort i postkassen. Slike ting skal ikke ta sju uker.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Det er da ikke lovlig å betale ut lønn på annen måte enn til konto i Norge, så dette synes jeg høres rart ut.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Det er da ikke lovlig å betale ut lønn på annen måte enn til konto i Norge, så dette synes jeg høres rart ut. Tull og tøys. Det er fullt lovlig og gjøres nå og da.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Det er da ikke lovlig å betale ut lønn på annen måte enn til konto i Norge, så dette synes jeg høres rart ut. Det er feil. Du kan få lønn kontant, på sjekk eller på konto i følge lov og tariffavtaler.
Kamikatze Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Du postet startinnlegget den 20. desember, ser jeg. Da tyder det på at greia er forsinket, på grunn av høytiden, og den økte postmengden posten skal håndtere. Da bør du nok prøve å få lånt litt privat, eller spørre banken din om å få overtrekke konto, slik at du greier deg en ekstra uke. Den dukker nok opp før eller like etter helgen, skal du se. Og hvis du ikke har fast arbeid, er det kanskje like greit å ha litt nødbrems i juleshoppingen. Jul blir det uansett. Og ingen har til dags dato dødd av å skulke unna kjøpefesten. Lykke til videre, og sørg for at du får lønna inn på lønnskonto fra nå av. Det er mye raskere og sikrere, vanligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå