Gå til innhold

høyde

Fremhevede innlegg

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg foretrekker helt klart gutter som er høyere enn meg - av praktiske årsaker! Er kun 1.56 selv, og liker å ha noen som kan ta ned varer fra butikkhyllene :fnise:

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke hadde falt for en gutt som var lavere enn meg (tror jeg - dette er jo heldigvis en mangelvare) men gutten trenger heller ikke være særlig høyere.

Kjæresten min er hele 1.80, men jeg valgte ikke ham på grunn av høyden ;)

de fleste faller for en gutt som er høyere tror jeg....

men spørsmålet var om høyden hadde noe å si generelt... hvor en på en 168 står i sjansgruppa...

Skrevet
de fleste faller for en gutt som er høyere tror jeg....

men spørsmålet var om høyden hadde noe å si generelt... hvor en på en 168 står i sjansgruppa...

Jeg hadde nok ikke tent på en som var 168, jeg liker å føle at jeg er sammen med en mann og det innebærer (for meg) blant annet at han er høyere og kraftigere enn meg. Er 176 selv.

I forhold til ei på 155 er jo 168 ganske høyt, så hadde jeg vært 20 cm lavere hadde jeg nok ikke syntes 168 var for lavt.

Skrevet

Tror det koker ned til å dreie seg om forholdstall.

Hva man selv føler er høyt og/eller lavt baseres jo på hvor høy (eller lav) man er selv. Jeg syns en person på f.eks 1.60 er for lav for meg, men jeg er selv 1.73.

Skrevet
Jeg hadde nok ikke tent på en som var 168, jeg liker å føle at jeg er sammen med en mann og det innebærer (for meg) blant annet at han er høyere og kraftigere enn meg. Er 176 selv.

I forhold til ei på 155 er jo 168 ganske høyt, så hadde jeg vært 20 cm lavere hadde jeg nok ikke syntes 168 var for lavt.

i et forhold trenger det ikke og ha alt å si.. men når det gjelder seksuell tiltrekning i fårholdet.. så har det en del å si.. har jeg rett?

Skrevet
i et forhold trenger det ikke og ha alt å si.. men når det gjelder seksuell tiltrekning i fårholdet.. så har det en del å si.. har jeg rett?

Nå snakker jeg bare for meg selv, men jeg blir ikke sammen med noen jeg ikke tenner på, dermed hadde jeg nok ikke funnet ut om det hadde hatt noe å si i et forhold. Det må være en viss fysisk tiltrekning tilstede for at jeg skal være interessert i å være i et forhold med en mann, og jeg blir ikke tiltrukket av menn som er like høye som meg eller lavere.

Gjest Gjest_Tiriltunge_*
Skrevet

Jeg er selv 181, og bruker ofte hæler. Jeg har tre langvarige samboerforhold bak meg, og samtlige av eksene mine har vært lavere enn meg, fra et par-tre centimeter til åtte-ni centimeter. Ikke noe problem!

Det er som det er nevnt tidligere her ikke høyden som har noe å si, det er helt andre ting som gjør om jeg faller for en person eller ikke... Så ikke fortvil, 168 er nok i massevis for de fleste! :)

Skrevet
Jeg er selv 181, og bruker ofte hæler. Jeg har tre langvarige samboerforhold bak meg, og samtlige av eksene mine har vært lavere enn meg, fra et par-tre centimeter til åtte-ni centimeter. Ikke noe problem!

Det er som det er nevnt tidligere her ikke høyden som har noe å si, det er helt andre ting som gjør om jeg faller for en person eller ikke... Så ikke fortvil, 168 er nok i massevis for de fleste! :)

men det er jo ikke alle som har den meningen her på forumet da... men ...

Skrevet

Jeg har igrunnen funnet ut at jeg er av de heldige som tenner på helt andre ting en høyde og tykkelse, det er HELT andre ting som gjør at jeg tenner, ting som ikke påvirkes av høyden til vedkommende.

dater og tenner sinnsykt på en mann som er ett par cm lavere en meg, han er også mindre en meg ellers, har mindre armer og ben, hender og føtter etc, men for meg er han dritsexy, på grunn av helt andre ting som har med hvem han er, humoren hans, personligheten rett og slett.

Jeg ville nok ikke sagt at jeg heller faller for lave menn en høye, men rett og slett at det ikke er det det kommer an på, og jeg tror ikke det ER det, når man plutselig faller for en som ikke matcher alle tingene man trodde man så etter, fordi han er en person som er interessant og flott uansett mål.

så i forhold til meg og flere andre jeg kjenner, så har du ikke rett. Høyden har ikke noe å si verken i forhold til seksuell tiltrekning eller forholdet ellers.

Skrevet

da får de lave, men supre mennene, finne en av oss som ikke bryr oss om høyden da. ;-)

Skrevet
da får de lave, men supre mennene, finne en av oss som ikke bryr oss om høyden da. ;-)

God du=) men selv om du mener ( som jeg har fått inntrykk av) at de som aviser pga høyden (eller andre småting) ikke er verdt å satse på... hjelper ikke det i den store sammenhengen.. eller virkeligheten... er sammen med ei nå og prøver å finne ut hvorfor hun ikke vil.. har tenkt på høyden... men har kanskje en følse av at det ikke er hovedgrunnen.. men vil jo finne ut av det.. er jo også ganske sårene å høre sannheten blandt folk her selv om jeg ba om ærlig mening.. (sannheten er ofte smertefull) og det tror jeg gjelder for alle på forskjellige plan.. men er også riktig som noen sier at man må gjøre noe med det man gjøre noe med.. hvis det skulle være noen som ikke bryr seg om høyden.. er jo ikke så lett da siden jeg ikke kan noe for det og ikke har bestemt hvor høy jeg skal være selv..

Skrevet
God du=) men selv om du mener ( som jeg har fått inntrykk av) at de som aviser pga høyden (eller andre småting) ikke er verdt å satse på... hjelper ikke det i den store sammenhengen.. eller virkeligheten... er sammen med ei nå og prøver å finne ut hvorfor hun ikke vil.. har tenkt på høyden... men har kanskje en følse av at det ikke er hovedgrunnen.. men vil jo finne ut av det.. er jo også ganske sårene å høre sannheten blandt folk her selv om jeg ba om ærlig mening.. (sannheten er ofte smertefull) og det tror jeg gjelder for alle på forskjellige plan.. men er også riktig som noen sier at man må gjøre noe med det man gjøre noe med.. hvis det skulle være noen som ikke bryr seg om høyden.. er jo ikke så lett da siden jeg ikke kan noe for det og ikke har bestemt hvor høy jeg skal være selv..

Hvis hun er sammen med deg allerede, har hun neppe noe i mot høyden din da.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Er enig med de som har sagt at hva man foretrekker av høyde avhenger av hvor høy man selv er. Jeg er 1.70 og datet en på 2 meter. Han var altfor høy syntes jeg, og jeg fikk vondt i nakken hver gang vi skulle kysse (stående da vel og merke ;) ). Sa i grunn at jeg aldri mer skulle date noen som var så høye. Hva skjer? Joda, neste fyr er omtrent like høy!

Poenget? Høyde betyr vel egentlig svært lite!

Skrevet

1. Enten kan vi si at du juger

2. Ellers kan vi si at du ikke representerer gjennomsnittet, hverken i tankegang eller høyde. Færre enn 10% av jentene er over 176 tror jeg, og du er vel blant de 5% høyeste.

Jeg personlig skjønner jo at det er status å være høy, og misunner de som er høye av gutta, men at en på 2m skulle foretrekke å være sammen med en på under 160, det skjønner ikke jeg. De fleste fine jentene er da ikke mye over 170, så det er mest og best utvalg av fine damer der. Jeg har sett en fin jente som var på nesten 190, men det var... øh... EN dame. Nei, det er lettere å finne fine jenter om en ikke er kjempehøy, selv om jeg tenker det er digg å bli beundret om du er eiffeltårnet selv.

Skrevet

jeg mener overhode ikke at de som avviser pga høyde ikke er noe å satse på generellt, men jeg skjønner ikke hvorfor en som har "feil høyde" skal prøve å satse på noen som ærlig sier at de ikke tenner på den høyden.

sammenligning: det er mange gutter/menn som ikke tenner på små pupper, jeg har små pupper, ergo er ikke gutter som ikke tenner på små pupper mye å satse på for min del fordi jeg ønsker jo faktisk en partner som liker meg.

Så det jeg prøver å si er at en mann som er lav, kanskje heller skal bli trygg på seg selv med den høyden han har, også finne jenter som liker ham for hvem han er istedenfor å prøve seg på jenter som ikke liker at han er lav. Om du skjønner. :)

hvorfor hun du dater ikke helt fungerer, er jo umulig å si så lenge hun ikke ærlig forteller deg hvorfor. Det er jo faktisk ikke sikkert hun KAN komme med en enkle og rett frem grunn heller, kanskje det bare ikke føles riktig. Hadde det vært pga høyden, så hadde hun nok ikke begynt å date deg engang, for høyden din så hun vel fra starten av.

og alle de som mener at menn på din høyde ikke er noe å tenne på, vel, greit nok at de sikkert er like bra mennesker som hvem som helst andre, men finn nå heller de som synes høyden din er helt grei da og bruk energien på dem istedenfor.

Det er alltid noen som ikke tenner på en, være seg pga høyde, størrelse på pupper, lengde el farge på hår, mengde hår, klesstil etc etc.

Jeg har små pupper, tatoveringer og selv om jeg er slank, så er jeg både høyere og mer muskuløst bygd en hva som anses for "lite og nett". Så det er sikkert en hel masse folk som mener at de ikke kan tenne på eller falle for en som meg, men who cares? ikke jeg ihvertfall, jeg er da mer interessert i de som jeg treffer som liker meg, med mine greier, pga hvem jeg er og hvordan de oppfatter meg.

Skrevet (endret)

Jeg er selv rundt 170, så for meg personlig hadde 168 vært helt ok.

Men hvis det hadde allerede vært en som var sånn 20cm kortere enn meg, da hadde det kanskje ikke vært like attraktivt?

Men jeg kjenner et par hvor mannen er kortere enn meg og jenten er over 180. Gift og med barn og, så nei da, høyden er ikke så viktig hvis alt annet passer.

Endret av mrs_bond
Skrevet
jeg mener overhode ikke at de som avviser pga høyde ikke er noe å satse på generellt, men jeg skjønner ikke hvorfor en som har "feil høyde" skal prøve å satse på noen som ærlig sier at de ikke tenner på den høyden.

sammenligning: det er mange gutter/menn som ikke tenner på små pupper, jeg har små pupper, ergo er ikke gutter som ikke tenner på små pupper mye å satse på for min del fordi jeg ønsker jo faktisk en partner som liker meg.

Så det jeg prøver å si er at en mann som er lav, kanskje heller skal bli trygg på seg selv med den høyden han har, også finne jenter som liker ham for hvem han er istedenfor å prøve seg på jenter som ikke liker at han er lav. Om du skjønner. :)

hvorfor hun du dater ikke helt fungerer, er jo umulig å si så lenge hun ikke ærlig forteller deg hvorfor. Det er jo faktisk ikke sikkert hun KAN komme med en enkle og rett frem grunn heller, kanskje det bare ikke føles riktig. Hadde det vært pga høyden, så hadde hun nok ikke begynt å date deg engang, for høyden din så hun vel fra starten av.

og alle de som mener at menn på din høyde ikke er noe å tenne på, vel, greit nok at de sikkert er like bra mennesker som hvem som helst andre, men finn nå heller de som synes høyden din er helt grei da og bruk energien på dem istedenfor.

Det er alltid noen som ikke tenner på en, være seg pga høyde, størrelse på pupper, lengde el farge på hår, mengde hår, klesstil etc etc.

Jeg har små pupper, tatoveringer og selv om jeg er slank, så er jeg både høyere og mer muskuløst bygd en hva som anses for "lite og nett". Så det er sikkert en hel masse folk som mener at de ikke kan tenne på eller falle for en som meg, men who cares? ikke jeg ihvertfall, jeg er da mer interessert i de som jeg treffer som liker meg, med mine greier, pga hvem jeg er og hvordan de oppfatter meg.

Skjønner hva du mener... hun jeg "dater" har ikke noe forklaring nei! sikkert sant det at man bør satse på dem som liker denne høyden.. men hvor mange fins det av dem da??? dette er et instinkt... akkurat som små pupper... forelskelse er noe annet enn seksuell tiltrekning egentlig... og vet jo at hun har hatt seg med høyere gutter... er jo ikke sikkert det er det som er problemet.. men meget mulig

Gjest Gjest_Tiriltunge_*
Skrevet

Nei, men det har jeg vel da heller ikke sagt? Men jeg er en av dem, og så vidt jeg har observert er det flere av oss med samme mening som har ytret seg i denne tråden. Du må ikke henge deg opp i de som er negative, men fokusere på det positive! :)

Gjest Gjest_Tiriltunge_*
Skrevet
1. Enten kan vi si at du juger

2. Ellers kan vi si at du ikke representerer gjennomsnittet, hverken i tankegang eller høyde. Færre enn 10% av jentene er over 176 tror jeg, og du er vel blant de 5% høyeste.

Jeg personlig skjønner jo at det er status å være høy, og misunner de som er høye av gutta, men at en på 2m skulle foretrekke å være sammen med en på under 160, det skjønner ikke jeg. De fleste fine jentene er da ikke mye over 170, så det er mest og best utvalg av fine damer der. Jeg har sett en fin jente som var på nesten 190, men det var... øh... EN dame. Nei, det er lettere å finne fine jenter om en ikke er kjempehøy, selv om jeg tenker det er digg å bli beundret om du er eiffeltårnet selv.

Unnskyld meg, men hvilket belegg har du for å si at jeg juger? Selv om du ikke har truffet særlig mange høye damer i ditt liv, så finnes vi faktisk. Og vi er ikke nødvendigvis opphengt i høyden på mannfolk selv om vi selv er over 180 høye... At jeg derimot ikke representerer noe gjennomsnitt, det kan vi være enige i. Det er ikke noe mål for meg å være gjennomsnittlig på noe vis.

For øvrig liker jeg å være høy, men så lenge mannen er komfortabel med ei på over 180 driter jeg i om han er 170 eller 190. Hvis han derimot er ukomfortabel med høydeforskjell "feil" vei, er han også feil for meg. Så enkelt kan det faktisk være!

Gjest uvesentlig
Skrevet
Jeg er nærmere 190 høy, men har ikke noe mer sjans på damer for det :(

Du var jo dritkjekk :) hvis det er deg på bildet vel og merke. Men med den holdningen så vinner du ikke i lotto. Du må tenke som en vinner for å bli en vinner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...