Gå til innhold

høyde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 1.70 selv, og kunne aldri i verden vært sammen med en gutt på under 1.80.. kan strekke meg til 1.79.. Sorry, jeg kan ikke noe for det; korte gutter er bare totalt turn-off for meg. Bare min ærlige, subjektive mening..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er 1.70 selv, og kunne aldri i verden vært sammen med en gutt på under 1.80.. kan strekke meg til 1.79.. Sorry, jeg kan ikke noe for det; korte gutter er bare totalt turn-off for meg. Bare min ærlige, subjektive mening..

Hvis du er 1.70 og ikke kan strekke deg lenger enn til 1.79, så har du veldig korte armer. Hvor turn-on er det?

Skrevet
Hvis du er 1.70 og ikke kan strekke deg lenger enn til 1.79, så har du veldig korte armer.

:skratte:

Jeg foretrekker menn som er høyere enn meg også når jeg har høye hæler, men jeg er 160cm og har ikke så store problemer med akkurat det, selv om jeg flasher 11cm hæl...

Så 168cm blir jo litt lite, men for meg ville det kommet litt an på kroppsbygning - jeg er muskuløs, og ville ikke likt å være mer buff enn kjæresten min. Slik det er nå er jeg klart mer muskuløs enn Tiger, men han er jo 178cm, så det synes ikke så godt likevel.

Skrevet

Er selv en 1.76 ca.

Gubben i livet mitt er ca. 9-10 cm høyere enn meg. Han er bare :rødme:

Har liten lyst til å bastant si aldri, men jeg har hittil aldri følt meg tiltrukket av menn som er lavere enn meg... Liker heller ikke at de er kjempe spinkle. Er selv slank men har vært borti tilfeller (lav og spinkel) hvor jeg føler meg som en kjempe ved siden av. Nei takk.

Skrevet

Jeg er bare 155 cm, så jeg kan på stående fot ikke påstå at jeg har truffet noen gutter/menn som er lavere enn meg. :fnise:

Eksene mine er over 190 cm, så man kan vel trygt si at jeg har en forkjærlighet for høye menn. Skal dog nevnes at en av dem jeg har vært mest tiltrukket av, "bare" er knappe 170 cm. Men selv det er jo rimelig høyt i forhold til meg. :Hehe:

Skrevet
Hvor mye høyere blir man egentlig på høye hæler?

like mye høyere som høyden på hælene, så det kommer jo an på skoen man bruker. ;-)

men opptil 7cm er vel relativt normal høyde på hæler, og 7 cm er litt det, på høyde på ett menneske!

Er hun 170 og han i underkant av 180, så går de fra god forskjell til nesten like høye, når hun tar på hæler.

Skrevet
Hvis du er 1.70 og ikke kan strekke deg lenger enn til 1.79, så har du veldig korte armer. Hvor turn-on er det?

:hoho:

Skrevet
Hvis du sier at du TENKER høye gutter som mange andre også har sagt, så betyr det vel ikke lite da...?

Hva man har i hodet når man forestiller seg drømmemannen eller -dama trenger ikke være det samme som man faller for i virkeligheten. Mange har vel fantasert om den høye mørke som skal komme og ta seg med storm. Men det betyr jo ikke at det er det vi faller for.

Selv ender jeg som regel opp med blonde rundt 1.80... Mystisk...

Skrevet
Jeg skal være helt ærlig og si at jeg i utgangspunktet foretrekker at mannen er like høy eller høyere. Jeg er 1.74, noe som ikke er gigantisk, men i ungdomstiden følte jeg meg som en kjempe siden jeg var den som begynte å vokse først. Jeg syntes dermed at det var deilig med gutter som var høyere enn meg, siden jeg følte meg veldig høy lenge. Dette var kanskje en digresjon, men jeg merker at den følelsen henger litt igjen enda.

Men jeg ser absolutt mange attraktive menn som er lave, og det ville ikke vært noe hinder for en forelskelse. Men spør du hva jeg syns er mest attraktivt når jeg skal bedømme en mann helt overfladisk, på avstand, så liker jeg best at de er fra 1,75 og oppover.

Likevel tror jeg at lave menn tenker mer over høyden sin enn hva de fleste jenter gjør. Jeg kjenner noen som er i parforhold hvor hun er litt høyere enn ham, og mannen virker mer opptatt av dette enn damene. Jeg vet også om flere lave menn som er skikkelig damemagneter. Så jeg tror det er noe man bare må prøve å ikke tenke så mye på. En lav mann som ikke ser ut til å plages av høyden framstår nok som mer attraktiv enn en som tydelig viser sine komplekser for dette.

Skrevet

kanskje menn tenker mer BEVIST over høyden sin, mens hos damene sitter det i underbevistheten når de avfeier en lav gutt...

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Hva man har i hodet når man forestiller seg drømmemannen eller -dama trenger ikke være det samme som man faller for i virkeligheten. Mange har vel fantasert om den høye mørke som skal komme og ta seg med storm. Men det betyr jo ikke at det er det vi faller for.

Selv ender jeg som regel opp med blonde rundt 1.80... Mystisk...

Ja, det er akkurat sånn med meg også. Fantasien min er ofte en kvinne med former, store bryster og stor rumpe. I virkeligheten blir det ofte en tynn jente med små pupper. Men så finner man ut at det er veldig fint det også.

Skrevet
Ja, det er akkurat sånn med meg også. Fantasien min er ofte en kvinne med former, store bryster og stor rumpe. I virkeligheten blir det ofte en tynn jente med små pupper. Men så finner man ut at det er veldig fint det også.

Men så har jo førsteintrykke mye å si også da..

Skrevet
Jeg er bare 155 cm, så jeg kan på stående fot ikke påstå at jeg har truffet noen gutter/menn som er lavere enn meg. :fnise:

Eksene mine er over 190 cm, så man kan vel trygt si at jeg har en forkjærlighet for høye menn. Skal dog nevnes at en av dem jeg har vært mest tiltrukket av, "bare" er knappe 170 cm. Men selv det er jo rimelig høyt i forhold til meg. :Hehe:

Det betyr jo at både lave og høye jenter foretrekker høye menn.....

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Jeg foretrekker helt klart gutter som er høyere enn meg - av praktiske årsaker! Er kun 1.56 selv, og liker å ha noen som kan ta ned varer fra butikkhyllene :fnise:

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke hadde falt for en gutt som var lavere enn meg (tror jeg - dette er jo heldigvis en mangelvare) men gutten trenger heller ikke være særlig høyere.

Kjæresten min er hele 1.80, men jeg valgte ikke ham på grunn av høyden ;)

Skrevet

Eneste praktiske problemet jeg kan se er at en lavere mann trenger krakk, eller må få dama til å bøye knærne hvis han vil gi henne et bakstikk.........for ellers rekker han jo ikke opp med mindre han har en virkelig lang en :fnise:

Skrevet

Er en gutt på 1,87m så er vel egentlig ikke så veldig lav. Tror egentlig at høye gutter ikkke bryr seg så veldig mye om høyden, det er mer de lave som hele tiden skal kommentere det.

Når det skal sies synes jeg høye jenter er ekle, de er ikke noe pene i det hele tatt.

Skrevet
Eneste praktiske problemet jeg kan se er at en lavere mann trenger krakk, eller må få dama til å bøye knærne hvis han vil gi henne et bakstikk.........for ellers rekker han jo ikke opp med mindre han har en virkelig lang en :fnise:

:fnise:

men det er ikke noe problem det heller vettu, hun kan bare sette bena tilsvarende langt fra hverandre, så kommer hun jo lavere ned.... så det er heller ikke noe problem.

faktisk, tror jeg at det som stikker dypest når det gjelder det å ikke kunne ha en lavere kjærste, er hva andre kan finne på å tenke...

selv dater jeg en som er både lavere en meg og en god del eldre, og det er ikke praktiske problemer med noe av det, eneste problemet er at det er utenfor "normalen", og andre kommer helt sikkert til å mene både det ene og det andre om oss, og DET er ikke noe alle fikser.

jeg har også hatt noen tanker om at jeg føler meg litt elefant ved siden av ham, men det ligger jo faktisk mer i min egen usikkerhet på meg selv og hvordan jeg ser ut, han er flott proposjonert for sin høyde. :) Og mitt ønske om en kjæreste, ligger i en å dele livet med, ikke en som kan få meg til å se tynnere ut en jeg føler meg, den delen må jeg på en måte ta meg av selv.

Skrevet
Når det skal sies synes jeg høye jenter er ekle, de er ikke noe pene i det hele tatt.

Dette er jeg helt uenig i. Høye jenter er utrolig vakre og grasiøse!

Skrevet

Jeg synes nok jevnt over høye menn er mer attraktive enn lave, men har da falt for nokså lave menn også. Jeg er ca 165, og foretrekker nok at han er litt høyere enn meg, men det trenger ikke være mer enn noen få cm, så 170 er sikkert "nok", dessuten pleier jeg ikke tenke så veldig over høyden når jeg møter noen. Samboern min er riktignok over 180.

Jeg tror forøvrig det er et poeng som en over her påpeker, at man kanskje avfeier veldig lave menn ubevisst, på samme måte som at jeg aldri har vært forelsket i en relativt overvektig mann - selv om jeg ikke tenker på det ene eller andre som i prinsippet stygt, usexy etc.

Skrevet

kjæresten min er akkurat like høy som meg, noe jeg syns er litt i grenseland.. he he.. men han er jo så skjønn! :D

Så det jeg prøver å si er at det er hele 'pakka' som teller, hvis man møter en fantastisk fyr så tror jeg ikke høyden er et stort problem. Men jeg er en ganske 'stor' jente (176cm/75kg) og for meg er det viktig at mannen er større en meg - trenger en som kan 'beskytte' meg vøtt, hihi. Så jo lavere fyren er, jo kraftigere bør han være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...