Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #21 Skrevet 20. desember 2007 Jeg syntes alltid det var gøy å få presanger i romjulen, det var liksom "ekstra" presanger. Og julaften fikk vi alltid så mye allikevel at det var kjekt åf å noe litt senere også. Det gjorde oss ikke gavefokusert, for vi fikk ikke så mye ellers i året, utenom bursdager. Nå er jeg en sånn som ikke sender gaver til voksne folk om jeg skal treffe de litt senere, for jeg vil ikke bruke så mye penger på posten at gavene blir mye dyrere enn de var i utgangspunktet.
Gjest Tigress Skrevet 20. desember 2007 #22 Skrevet 20. desember 2007 Det koster jo en formue å sende pakker i posten - tror du ikke ungene heller vil få en finere gave enn å på død og liv ha dem under treet? Jeg hadde aldri giddet å sende gaver til noen når jeg skulle treffe dem i romuula, kan dere ikke bare la være å sende gavene dit også, så får dere en felles gaveoverrekkelse når dere ses?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 20. desember 2007 #23 Skrevet 20. desember 2007 Jeg er østlending, gift med en vestlending. Annen hver jul feires her og annenhver der. De julene vi er her, reiser vi bort dit i romjulen. Vi har aldri sendt julegaver, men blitt enig om at vi tar pakkene med. Som regel samles hans søsken og foreldre et sted en dag i romjulen også pakker vi opp sammen. Dette er hyggelig og alle får se mens de andre pakker opp "sin" gave. Jeg skjønner problemet for barnet hvis familien er liten og de ikke får så mange pakker, men de fleste ungene jeg kjenner får mange pakker og det blir egentlig mer enn nok på julaften. Niesen min spurte faktisk i fjor om hujn kunne spare noen til dagen etter fordi hun ville leke med de hun hadde pakket opp. Jeg synes du skal prøve å samle svigerfamilien og gjøre oppakkingen til en hyggelig stund, jeg skjønner du blir skuffa hvis de bare slenges ut. Kanskje har de ikke en gang tenkt tanken at de skuffer noen så jeg synes du i allefall skal si ifra. God jul!
Gjest TS Skrevet 20. desember 2007 #24 Skrevet 20. desember 2007 Det med å samle familien der og ta det sammen synes jeg var en kjempegod idè! Da blir det høytidelig og hyggelig for alle og barna får mulighet til å takke skikkelig for seg (vi voksne også, for den saks skyld), samtidig som det ikke spres utover hele romjula. Tusen takk for innspill, folkens. Bra å få litt andre synspunkter. Lett å kjøre seg litt fast i et spor når man sitter og kokelimonker for seg selv God jul!
Gjest Eir Skrevet 20. desember 2007 #25 Skrevet 20. desember 2007 Jeg synes det høres helt normalt ut, og har man små barn er det bare fint å få spredt gavene litt utover, siden de ofte blir overveldet av for mange gaver på en gang. Vi åpner gaver både før og etter julaften, kommer helt an på når det er mest praktisk å overlevere dem.
venus* Skrevet 21. desember 2007 #26 Skrevet 21. desember 2007 Det hørtes jo bare koselig ut... Jeg har to barn, og de får så mye gaver at det er mange gaver som bare blir borte i gavesluket. Jeg ble faktisk litt inspirert til å spørre mine svigerforeldre om de vil vente med gavene deres til romjula.
Gjest =tentacle= Skrevet 21. desember 2007 #27 Skrevet 21. desember 2007 Romjulspresanger er helt topp, og mye bedre enn å hente pakker på posten ens ærend.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #28 Skrevet 21. desember 2007 Hei! For noe tull. Tenk hvis alle skulle ha en så slepphend innstilling til julegavene. Tja... de kommer vel en gang i romjula. Hvor spesiell ville julaften vært da? Og for trådstarter: hvis din familie også tillater seg å vente med gavene til romjulen, så ville sønnen din bli sittende uten gaver på julaften. Det er ikke greit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå