Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Vet at mange kommer til å kalle meg overfladisk nå. Men det får så være. Typen har i det siste lagt ganske mye på seg... Ikke at man kan kalle han feit, men lubben, og han er klar over det selv. Han bruker å klage over det veldig ofte, men spiser usunt forde, og gjør tydelig vis ikke noe med det. Når vi ble sammen for et år siden var han veltrent..stram. Kjempe deilig. Tenner fortsatt på ham da, og tar ofte initiativ til sex. Men virker som sexlysten hans har gått litt ned - i likhet med selvtilitten - det henger kanskje sammen?? Jeg prøver å kjøpe sunn mat,, oppmuntre han til å trene osv. Men... Hvordan kan jeg få han til å bli samme, gamle igjen?
Gjest Gjesten Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Åhh, e det du som har overtatt eksen min? Eg viste han bilde frå sommarferien der magen hang over buksekanten. Han såg på dei leeenge, og så spurte han om det var sånn han såg ut, og eg svarte ja, så då kjøpte han pronto medlemskap på Sats og blei seg sjøl på 3 mnd. Men det gjekk jo litt ut over meg som ikkje legg på meg og som kan ete det eg vil, for han blei litt matfokusert kan du sei... Og sunnhetsfanatiker ein periode.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Åhh, e det du som har overtatt eksen min? Eg viste han bilde frå sommarferien der magen hang over buksekanten. Han såg på dei leeenge, og så spurte han om det var sånn han såg ut, og eg svarte ja, så då kjøpte han pronto medlemskap på Sats og blei seg sjøl på 3 mnd. Men det gjekk jo litt ut over meg som ikkje legg på meg og som kan ete det eg vil, for han blei litt matfokusert kan du sei... Og sunnhetsfanatiker ein periode. Kunne godt spist mye sunt, så lenge han ble slik han var før... Er vanskelig for jeg vet han ikke er fornøyd med hvordan han ser ut, men jeg kan jo ikke si til ham at han har lagt på seg og jeg vil at han skal bli tynn igjen... Han blir så lei seg, det hadde jeg også blitt
Gjest lissi32 Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Du kan fortelle han nettopp dette. At du tenner på han, men at du ser at han sliter med det. Om det er noe dere kan gjøre sammen, om du kan hjelpe? Om dere skal fokusere litt på kostholdet framover, og ikke kose dere så masse? Kose dere med andre ting? Om han går opp ti kg til vil det hvertfall bli et problem å gå ned i vekt. :O)
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Skjønner hva du mener. Eksen ble 20 kg tyngre da vi ble samboere. IKKE ok, men jeg kunne jo ikke si det rett ut. Så lenge jeg fortsatt tente på ham og var der så skjedde det ingenting.
Gjest latterlig Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Haha, jeg må le.... Søk etter spørsmål der en mann lurer på nøyaktig det samme om dama si. Da vil du se HELT andre svar enn de du har fått her...
Lana_86 Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Jeg skjønner hva du mener. Det er kanskje ikke vekten som plager deg mest, men det at han har fått dårlig selvtillit, og jeg er helt enig det er turn off.
Gjest Gjest_nusse_* Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Skulle tro det var mitt innlegg!!!!!!! Samme skjedd her. Min veltrente, deilige friluftsmann har blitt en snopspisende, ikketrenende gutt på 12 måneder. Og det plager han, men like herlig trøster han seg med snop og brus. Prøvde å innføre regler en stund med kun usunne ting i helga, men hjelper ikke når han spiser et tonn majones i steden. Han har gått opp over 10 kg. Selv spiser jeg lite usundt og trener jevnlig. Elsker kjæresten min, men skulle ønske at han tok litt vare på seg selv igjen. Han elsker jo at jeg er slank og vellstelt.
Gjest =tentacle= Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Neste gang han nevner det, sier du at nå er det jul og kosetid, og foreslår oppstramming fra januar med noen enkle tiltak?
Gjest Haldor Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Jeg er mye lavere enn gjennomsnittet og det forekommer meg at det har vært grunnen til at jeg ikke har vært aktuell for damer. Jeg hadde tenkt at for å kompensere for manglende høyde, skulle jeg isteden bli tjukkere enn gjennomsnittet, den totale massen å bli tiltrukket av skulle da bli den samme som om jeg hadde alminnelig høyde. Hittil har ikke det sett ut til å virke noe særlig, og denne tråden uroer meg litt..
Gjest overrasket gjest Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Hvor blir det av alle svarene der man skjeller ut trådstarter for å være egoistisk, ikke elske kjæresten osv.? Disse dukker jo alltid opp når det er mann som spør, når dama har est ut. Jaja, kvinner er ikke så lette å forstår seg på... :klø: Her er det tydeligvis forskjellige regler for kvinner og menn.
Gjest lissi32 Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Hvor blir det av alle svarene der man skjeller ut trådstarter for å være egoistisk, ikke elske kjæresten osv.? Disse dukker jo alltid opp når det er mann som spør, når dama har est ut. Jaja, kvinner er ikke så lette å forstår seg på... :klø: Her er det tydeligvis forskjellige regler for kvinner og menn. FOrdi menn sier: jeg tenner ikke på dama lenger, hun er ikke som før da vi ble sammen. Jeg vil hun skal være spenstig og stram, nå er hun bare feit og pløsete. Jeg vil hun skal gå ned i vekt så jeg får tilbake den dama jeg falt for! Fordi dette er forskjellen!! Hun sliter med den psykiske forandringen mannen har gått gjennom. Diverse tråder som har vært her før har bare vært av overfladiske årsaker. Da reagerer folk. Kanskje derfor? Jeg vet ikke. Jeg syns ingen bør la seg forfalle totalt, uansett kjønn! :O)
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 FOrdi menn sier: jeg tenner ikke på dama lenger, hun er ikke som før da vi ble sammen. Jeg vil hun skal være spenstig og stram, nå er hun bare feit og pløsete. Jeg vil hun skal gå ned i vekt så jeg får tilbake den dama jeg falt for! Fordi dette er forskjellen!! Hun sliter med den psykiske forandringen mannen har gått gjennom. Diverse tråder som har vært her før har bare vært av overfladiske årsaker. Da reagerer folk. Kanskje derfor? Jeg vet ikke. Jeg syns ingen bør la seg forfalle totalt, uansett kjønn! :O) Jeg klarte ikke å se noen forskjell på denne og disse andre trådene du prater om.
Gjest lissi32 Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Jeg klarte ikke å se noen forskjell på denne og disse andre trådene du prater om. hmmm, ikke? Da kan jeg kun tenke meg at damene går i forsvar. Kanskje har de fått slengt stygge kommentarer av typer/ekser og så vekker det minner av noe slag? Jeg vet ikke for å være ærlig? Kanskje vi har mer sympati for damer? Eller kanskje det er som du sier, forskjellsbehandling
Gjest =tentacle= Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 FOrdi menn sier: jeg tenner ikke på dama lenger, hun er ikke som før da vi ble sammen. Jeg vil hun skal være spenstig og stram, nå er hun bare feit og pløsete. Jeg vil hun skal gå ned i vekt så jeg får tilbake den dama jeg falt for! Fordi dette er forskjellen!! Hun sliter med den psykiske forandringen mannen har gått gjennom. Diverse tråder som har vært her før har bare vært av overfladiske årsaker. Da reagerer folk. Kanskje derfor? Jeg vet ikke. Jeg syns ingen bør la seg forfalle totalt, uansett kjønn! :O) Det står spesifikt i trådoverskrift: Savner gamlekroppen.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Hvor blir det av alle svarene der man skjeller ut trådstarter for å være egoistisk, ikke elske kjæresten osv.? Disse dukker jo alltid opp når det er mann som spør, når dama har est ut. Jaja, kvinner er ikke så lette å forstår seg på... :klø: Her er det tydeligvis forskjellige regler for kvinner og menn. Kan du ikke vise oss en av disse trådene. For du klarer vel å finne en?
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 Det å være overvektig er et utrolig følsomt tema. Å si til noen at man tenker å gjøre det slutt fordi de er blitt for feit er sårende. Skal du ta tak i dette med kjæresten din bør du være svært forsiktig fordi han allerede sliter med psyken pga det. Jeg blir ikke motivert av å høre at jeg er usexy, at partneren ikke tenner på meg etc. Jeg blir motivert av å se det selv og jeg kan bli motivert av at andre har lyst å trene sammen med meg, gå tur eller foreslå andre konkrete tiltak. Når man i tillegg til å få høre at man er stor og usexy sitter ved siden av en som gumler usunt og som nekter å forstå at det gjør det vanskeligere for den som skal ta av, nekter å spise den sunne maten fordi det er kaninfor ... ja da har man jo en umulig situasjon. Det beste du kan gjøre er noe av det du allerede har foreslått: restriksjoner på snop i uken, lage sunn mat, etc.
Gjest Tigress Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville mint ham på at han ikke akkurat går noe ned i vekt dersom han fortsetter å ete usunt. Og at det er hans ansvar å gjøre noe med det, men at du mer enn gjerne vil støtte ham i prosjektet. Og til de som tror jeg ikke ville tålt å høre dette selv: det tåler jeg. Jeg liker det ikke, men jeg innser sannhetsgehalten i det og gjør noe med det.
Gjest Proteinmannen Skrevet 20. desember 2007 #19 Skrevet 20. desember 2007 Når man i tillegg til å få høre at man er stor og usexy sitter ved siden av en som gumler usunt og som nekter å forstå at det gjør det vanskeligere for den som skal ta av, nekter å spise den sunne maten fordi det er kaninfor ... ja da har man jo en umulig situasjon. Det beste du kan gjøre er noe av det du allerede har foreslått: restriksjoner på snop i uken, lage sunn mat, etc. Hva er det du konkret mener er sunn mat ? Kun plantekost ? Ellers legger jeg også merke til den fraværende fordømmelsen, av at ts har problemer med partnerens vektøkning. Hadde det vært mannen i forholdet som klagde, hadde ingen kommet med forslag til hvordan dama skulle slanket seg, han hadde prompte fått beskjed om at han bare fikk godta "den nye" henne ! Dobbeltmoralen lenge leve..
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #20 Skrevet 20. desember 2007 Hadde det vært mannen i forholdet som klagde, hadde ingen kommet med forslag til hvordan dama skulle slanket seg, han hadde prompte fått beskjed om at han bare fikk godta "den nye" henne ! Dersom atte hvis? Finn en tråd som er slik du sier da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå