Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 En gammel studievenninne fra de glade festdager på midten og slutten av 90-tallet svarer ikke på en sms fra meg mange år etter! En hyggelig hilsen som ikke forplikter...? Tja...hvorfor svarer ikke folk på sms?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Nei, tror ikke det...hun sto hvertfall oppført i telefonkatalogen på nett med det mobilnummeret jeg sendte den hyggelige meldingen til.
Gjest Pax Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Hun kan jo ha glemt å svare på det. Men det kan også være at hun av en eller annen grunn ikke ønsker kontakt med deg.
Gjest StockDama Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 1 : hun har byttet nummer. 2 : hun husker ikke hvem du er og derfor svarer ikke. 3 : hun har glemt å svare. 4 : hun vil ikke svare.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor sender du egentlig en SMS etter så mange år? hadde syns det var merkelig - og hadde kanskje ikke svart selv..
Kosemose Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Tja, kanskje hun tenker at dere ikke har så mye til felles lenger?
Gjest Frillen Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Kanskje har hun, som meg, fått psykiske problemer - og "velger" derfor å ikke ha kontakt med gamle kjente? Det er ikke fordi man har noe imot sine tidligere venner....
Lana_86 Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Hadde prøvd å ringt skjult jeg, bare for å se at nr fortsatt er i bruk. Er det fortsatt det så har hun kanskje ikke lyst til å ha kontakt? Er mange meldinger jeg får fra div. gutter fra tidligere jeg ikke gidder å svare på.
Gjest TS Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Det handlet ikke om å ha kontakt egentlig! Det var en gratulasjon (hun har vært mye i pressen i det siste), dessuten hadde jeg planer om å være tilstede på et foredrag med henne da jobben fikk tilsendt katalog der man kan melde seg på denne store konferansen. Dermed tenkte jeg det var en naturlig infallsvinkel til å gratulere henne. Ikke noe mer. Men hun vil tydeligvis ikke ha kontakt da. Jeg synes egentlig det er merkelig. Selv ville jeg nok ha svart "takk skal du ha!" eller noe slikt.
victor78 Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Det handlet ikke om å ha kontakt egentlig! Det var en gratulasjon (hun har vært mye i pressen i det siste), dessuten hadde jeg planer om å være tilstede på et foredrag med henne da jobben fikk tilsendt katalog der man kan melde seg på denne store konferansen. Dermed tenkte jeg det var en naturlig infallsvinkel til å gratulere henne. Ikke noe mer. Men hun vil tydeligvis ikke ha kontakt da. Jeg synes egentlig det er merkelig. Selv ville jeg nok ha svart "takk skal du ha!" eller noe slikt. Hvis du skal møte henne på denne konferansen ville jeg frem til da slått meg til ro med at hun har glemt å svare eller noe slikt. Alltid dumt å lage voldsomme og negative historier rundt en liten bagatell.
Gjest smotti Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Det handlet ikke om å ha kontakt egentlig! Det var en gratulasjon (hun har vært mye i pressen i det siste), dessuten hadde jeg planer om å være tilstede på et foredrag med henne da jobben fikk tilsendt katalog der man kan melde seg på denne store konferansen. Dermed tenkte jeg det var en naturlig infallsvinkel til å gratulere henne. Ikke noe mer. Men hun vil tydeligvis ikke ha kontakt da. Jeg synes egentlig det er merkelig. Selv ville jeg nok ha svart "takk skal du ha!" eller noe slikt. Hvis hun nå i det siste har blitt litt "kjendis" så skjønner jeg godt at hun ikke svarer... Er veldig mange som opplever å bli oppringt/kontaktet av folk ifra "gamledager" når de kommer litt opp og frem...
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Hvis du skal møte henne på denne konferansen ville jeg frem til da slått meg til ro med at hun har glemt å svare eller noe slikt. Alltid dumt å lage voldsomme og negative historier rundt en liten bagatell. Det som var dumt er at jeg meldte meg på, og oppdaget at jeg ikke kunne delta likevel. Jeg er i utlandet når denne konferansen er. Hvilket jeg skrev i sms'n; at jeg skulle ønske jeg kunne vært tilstede men var bortreist. Jeg får prøve å glemme dette...jeg er litt spontan av og til. Tydeligvis setter ikke all pris på det.
Gjest enkel forklaring? Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Kanskje hun har det så travelt pga. konferansen og alle oppslagene i media sånn at hun ikke har tid til å svare på meldinger. Du er sikkert ikke den eneste hun får melding fra om dagen.
Bex Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 Hvis hun nå i det siste har blitt litt "kjendis" så skjønner jeg godt at hun ikke svarer... Er veldig mange som opplever å bli oppringt/kontaktet av folk ifra "gamledager" når de kommer litt opp og frem... Og da kan det hende at hun har fått nytt nummer også, som ikke er tilgjengelig for søk. Og husk at mange ikke er så glad i SMS, og leser knapt nok meldingene de får, og langt fra svarer på dem. Ville nok ventet til jeg møtte på henne, jeg, eller eventuelt ringt. Btw, jeg skulle lete etter adressen til en venninne i forbindelse med julekortene, og hun stod registrert på en adresse hvor hun bodde for fire år siden. Så du bør ikke stole 100% på telefonkataloger heller.
Gjest jente37 Skrevet 23. desember 2007 #16 Skrevet 23. desember 2007 1 : hun har byttet nummer. 2 : hun husker ikke hvem du er og derfor svarer ikke. 3 : hun har glemt å svare. 4 : hun vil ikke svare. Kort og godt oppsumert. Her har du vel svaret. Er vel neppe verd å fundere på lenger..??!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2007 #17 Skrevet 23. desember 2007 Hun kan ha endret nummer, dessuten hender det nok at man ikke får svart på alle gratulasjons-sms-er om man har det litt travelt. Jeg sendte selv gratulasjonsmail til ei jeg har jobbet for, som vant en pris tidligere i år, og det tok lang tid før jeg fikk svar. Faktisk hadde jeg ikke blitt overrasket over om hun hadde oversett/glemt mailen min heller; vi er ikke nære bekjente og pga prisen har hun fått ganske mye oppmerksomhet både her til lands og internasjonalt, og sikkert ørtenhundre hilsener. En sms er det lettere å glemme å svare på enn en mail fordi man sletter dem gjerne relativt fortløpende. Om hun ikke har lagret nummeret ditt kan det også hende hun ikke skjønte hvem den var fra. Dessuten synes jeg ikke det er 100% forventet at man svarer på en slik gratulasjon som du sendte - selv om det selvsagt er kjempehyggelig å få svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå