Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #1 Skrevet 5. april 2002 er det noen som vet hvordan man skal gå frem hvis man ønsker å adoptere?
Gjest motorrypa Skrevet 13. juni 2002 #3 Skrevet 13. juni 2002 hei. tenker du på å adoptere? gratulere så mye min samboer har en adoptivsønn fra korea. verdens skjønneste gutt. vet ikke så veldig masse akkurat men kan hende jeg kan hjelpe deg litt på vei i alle fall. først så tar du kontakt med sosialtjenesten i kommunen der hvor du bor. de har en god del info, å vet selvfølgelig hva som skal skje i neste steg osv. de blir også å følge dere opp i lang tid fremover. dere kommer til å trenge en såkalt uttømmende politiattest. det er at dere blir sjekket for absolutt alt galt dere kan ha funnet på å gjøre i livet, alt fra pøbelstreker til ran... når det er gjort så begynner en veeeldig møysommelig prosess med mya papirarbeid. å veldig mye venting. kommer litt an på fra hvilket land dere vil adoptere fra.kan anbefale holst i korea. veldig bra med informasjon å oppfølging. desverre vet jeg ikke alt av detaljer. men for håpentligvis har det hjulpet litt. stå på å ikke gi opp. det er så vanvittig verdt alt venting!! :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå