Gå til innhold

Øyelinser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å starte med linser.

Så tenkte jeg da, at jeg skulle forhøre meg litt om meninger hos andre som bruker det.

Om dere er fornøyd eller ikke. :-)

Skrevet

Jeg har brukt det i 10 år, og er veldig fornøyd! Nå finnes det mange ulike linser, så du får tilpasset en som passer for deg hos optikeren.

Skrevet

Har hørt enkelte som kan være ganske skeptiske til bruk av linser, hvor dem tror at det kan bli vanskelig og sette dem på og ta dem av igjen.

Jeg syns det høres ut som en god ide jeg da, og bruke linser.

Så slipper man å ha etpar briller på nesa. :-)

Har time hos optikeren imorgen. :-)

Skrevet

Jeg er avhengig av briller eller linser,er nærsynt som en moldvarp, og har brukt briller siden barneskolen. I dag bytter jeg mellom linser og briller, alt til sitt bruk. Linser i dag er utrolig behagelige!

Jeg bruker mye linser til daglig og alltid når jeg trener. Skal jeg sitte foran datamaskinen hele dagen bruker jeg briller, blir litt tørr ellers.På kveldene er det også mest briller.

Du får god hjelp og opplæring i hvordan håndtere linser hos optikeren, følg rådene!Det å sette inn og ta ut linser er enklere enn det kanskje ser ut som og er hverken ubehagelig eller ekkelt.Ikke sov med linser på med mindre de er tilpasset til det.Vær nøye med håndhygienen før håndtering og gå jevnlig til kontroll.

Skrevet
Jeg er avhengig av briller eller linser,er nærsynt som en moldvarp, og har brukt briller siden barneskolen. I dag bytter jeg mellom linser og briller, alt til sitt bruk. Linser i dag er utrolig behagelige!

Jeg bruker mye linser til daglig og alltid når jeg trener. Skal jeg sitte foran datamaskinen hele dagen bruker jeg briller, blir litt tørr ellers.På kveldene er det også mest briller.

Du får god hjelp og opplæring i hvordan håndtere linser hos optikeren, følg rådene!Det å sette inn og ta ut linser er enklere enn det kanskje ser ut som og er hverken ubehagelig eller ekkelt.Ikke sov med linser på med mindre de er tilpasset til det.Vær nøye med håndhygienen før håndtering og gå jevnlig til kontroll.

Jeg burde helst bruke brillene mine hver dag, men føler meg ikke så komfortabel med det.

Så derfor tenkte jeg å prøve linser. :)

Tusen takk for mange fine råd. :)

Skrevet (endret)

Jeg synes linser var veldig behagelig de ti årene jeg brukte det. Syntes briller var slitsomt, måtte fokusere på nytt hele tida, og synsvinkelen ble redusert, men linser fungerte veldig bra! (i ti år i hvert fall, etter det streika øya ;))

Endret av La Luna
Skrevet

Hvis linsene fungerer for deg vil du sannsynligvis like dem mye bedre enn briller.

Du kan oppleve litt problemer i begynnelsen med å se klart, ubehag i øynene, det er tross alt et fremmedlegeme du får på øyet. Det kan også være litt vanskelig å få dem av og på i begynnelsen, men det går helt fint når man venner seg til det.

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg elsker linser, har brukt månedslinser, dagslinser og nå døgnlinser. Døgnlinser er helt fantastiske, for jeg hadde en tendens til å glemme å ta av linsene før jeg la meg, var helt for j*vlig når jeg våkna. Nå slipper jeg tenke på det hvertfall, og de gir mer luft enn dags og månedslinser =D Storfornøyd.

Gjest Catwoman
Skrevet

Har brukt linser i 11 år. Og er kjempefornøyd. Opplever noen ganger litt tørrhet i øynene, men ellers ingen problemer. Har heller ingen merker eller arr etter linsene på øynene. Har brukt månedslinser alle årene.

Bruker briller innimellom da, for å hvile øynene. Men det er stort sett bare når jeg er hjemme. Og jeg tar aldri linsene på meg med en gang jeg våkner om morgenen.

Skrevet

Jeg har brukt linser i 7 år nå, og er kjempefornøyd! Det er såå herlig å slippe å ha brillene som sklir ned og må rettes på, blir skitne, er i veien, som håret setter seg fast i, som lager dødvinkel, osv. I tillegg til at glassene er så tykke at jeg får knøttsmå øyne... Jeg har i tillegg ustabilt syn, og er veeeldig nærsynt, så må ha noen spesialglass som koster 2500 kr stk.. Det blir adskillig dyrere å bruke briller når man må skifte dem etter et par år fordi synet har endret seg. Med linser har man alltid oppdatert styrke.

Jeg prøver å bruke brillene om kveldene når jeg bare er hjemme og litt i helgene, men det er så plagsomt at jeg ikke er så flink til det. De jeg har nå er halvannet år gamle, og jeg ser så dårlig i dem at jeg ikke tør bruke dem når jeg kjører, og har problemer med å lese tekstingen på tv.

Skrevet

Jeg har brukt briller i 16 år og er helt happy med linsene. Jeg bruker månedslinser. Bruker briller når jeg har fri ofte, fordi jeg ikke tenker på å ta på linsene, og liker også å hvile øynene litt i blant. Jeg sverger til Air Optix, fordi jeg lett får proteinbelegg og litt tørre linser ellers. Kan sove med disse i opptil to netter før jeg får problemer; men bare innimellom.

Kort og godt: Jeg elsker linsene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...