Gjest Stjernedryss Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 (endret) Endret 24. desember 2007 av Stjernedryss
Gjest Tulipa Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Bedre å safe med en nyttig gave - enig med deg.
Gjest beall i.i Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Jeg gir alltid gaver som er nøye gjennomtenkt for akkurat den personen.
Gjest Tulipa Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Jeg gir alltid gaver som er nøye gjennomtenkt for akkurat den personen. En nyttegjenstand kan være like nøye gjennomtenkt - om ikke mer.
Gjest Stjernedryss Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 En nyttegjenstand kan være like nøye gjennomtenkt - om ikke mer. Jepp, gjenstanden jeg gir er kjempenyttig, allsidig, og i tillegg veldig fin. Selv om alle får det samme, betyr ikke det at det ikke er en tilpasset gave. Dessuten har jeg sett en del eksempler på "personlige" helt håpløse gaver.
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Jeg syns det er hyggeligere å gi personlige gaver, og det har egentlig aldri falt meg inn å gi det samme til alle. Folk er forskjellige, og jeg syns ikke alltid at det som er nyttig for noen er nyttig for alle. Men det kan jo være at venninnene dine har veldig lik smak/livsstil/behov, og at du sånn sett skyter blink hos alle. I år gir jeg faktisk det samme til to personer, men det er helt tilfeldig, og fordi det passer dem begge.
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Jepp, gjenstanden jeg gir er kjempenyttig, allsidig, og i tillegg veldig fin. Selv om alle får det samme, betyr ikke det at det ikke er en tilpasset gave. Dessuten har jeg sett en del eksempler på "personlige" helt håpløse gaver. Men hva mener du med personlig? Jeg tenker da på noe som er tilpasset den enkelte, og når den er det, kan jeg ikke skjønne at det skal bli mer feil enn noe som alle får? Eller mener du med personlig gave f.eks. et smykke sammenlignet med en nyttig gave som kjøkkenutstyr eller ullundertøy?
Gjest Tulipa Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Men hva mener du med personlig? Jeg tenker da på noe som er tilpasset den enkelte, og når den er det, kan jeg ikke skjønne at det skal bli mer feil enn noe som alle får? Eller mener du med personlig gave f.eks. et smykke sammenlignet med en nyttig gave som kjøkkenutstyr eller ullundertøy? Ting som er veldig personlige er smykker, parfyme, sminke, klær, kunst, ol. ..
aline Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 jeg gir personlige gaver som er nøye uttenkt til akkurat den personen, likevel er det sjelden jeg gir smykker, parfyme, klær eller den typen ting. men bøker, duker, malerier, nytteting, hva som helst som er noe jeg mener den personen vil like. Jeg har kjøpt likt til tre stykker i år, men det er folk jeg ikke kjenner på den måten, slik at jeg ikke egentlig kjenner deres personlige smak og behov (besteforeldre og slikt f.eks), men til de nærmeste blir gaven tilpasset dem spesiellt.
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 (endret) . Endret 24. desember 2007 av Stjernedryss
lillesky Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Jeg spør hva folk ønsker seg. Nærmeste familie og venner kjenner jeg så godt at jeg tror jeg vet hva de trenger. Følger litt med gjennom hele året hva de snakker om.
aline Skrevet 22. desember 2007 #12 Skrevet 22. desember 2007 Det jeg lurer på er om noen setter mindre pris på en gave hvis man vet at mange har fått det samme, eller om man setter pris på oppmerksomheten man får uansett. Jeg ville ikke satt noe mindre pris på en gave selv om jeg visste at flere fikk det samme, så lenge det var noe jeg faktisk likte og som passet til meg.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #13 Skrevet 22. desember 2007 Jeg kjøper gjerne "like, men forskjellige" gaver... alle gavene er personlige, selv om andre får tilsvarende. I fjor kjøpte jeg flesteparten av gavene på bokhandel. 90% fikk altså bøker av et eller annet slag, men hvilke bøker de fikk var nøye vurdert ut i fra jeg trodde akkurat DE ville like å få. I år har det vært mye kjøkkenutstyr fra en jernvarehandlel. En har fått blender, en annen en god kjøttkniv, en tredje har fått en ny brødkniv, en fjerde bakeutstyr osv... Alt etter som hva jeg har sett at de trenger, eller om de har ønsket seg det. Om jeg har ønsket meg sengetøy, bryr jeg meg ikke om den samme personen har gitt sengetøy til noen andre også. Gaven er like personlig uansett.
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. desember 2007 #14 Skrevet 22. desember 2007 For min del kan en gave være så upersonlig den bare vil så lenge det er noe jeg trenger og synes er fint.
Gjest Dolce Skrevet 28. desember 2007 #15 Skrevet 28. desember 2007 For min del kan en gave være så upersonlig den bare vil så lenge det er noe jeg trenger og synes er fint. Signerer denne.
Mille My Skrevet 28. desember 2007 #16 Skrevet 28. desember 2007 Til mine nærmeste tenker jeg nøye igjennom hva jeg skal gi, men av og til bare "hopper" det mot meg i butikken. De får gjerne en blanding. Ting som er nyttig og ting som er personlig. Jeg er den som heller gir masse små gaver enn en stor. De som er lenger ute i kretsen har jeg begynt å benytte en "gaveskuff". De får det jeg måtte ha på lager av ting som har blitt kjøpt inn og påtenkt til å gies bort. Familien min får det jeg føler for, det være seg personlige gjennomtenkte eller bare hjemmelagede gaver. De "har alt" og har innmari dyr smak som jeg (fattig studine) ikke kan gi dem. Jeg har endelig lært å ikke bli lei meg fordi om det jeg gav havner "på dynga", selv om lommeboken min føler seg litt såret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå