sommerglede Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 når er et barn gammel nok til å få en mob?
snexi Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 (endret) Først satte jeg grense på 12 år, men overgav meg da barnet mitt gikk i femte klasse. Da hadde hele klassen mobil uten henne. Og jeg var svak og gav etter. Så var det mellomste, vel hun er 8 år og har fått mobil. Hun skulle egentlig ikke ha det, men vi sa opp hustelefonen for noen år siden og hadde en som skulle være husmobil. Den adopterte nok mellomste gradvis. Jeg har full konmtroll på bruken deres, eldste får kun fylt på 100 kr i mnd og da har vi Fri Familie. Mellomste bruker kun 10-20 kr i mnd. Jeg kan også gå inn på telenor sine sider for og sjekke bruken deres om det skulle være nødvendig. Jeg har og sagt at telefonene er mine, de bare låner dem og jeg kan når tid som helst konfiskere dem og sjekke dem om det skulle være nødvendig. De har hatt dem en tid nå og er veldig flinke, de passer godt på dem, ingen misbruk eller overbruk. Så får vi se hvor lenge det varer. Endret 19. desember 2007 av snexi
Julianne Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 For det første varierer det vel når barn er store og modne nok til å håndtere og ta vare på en mobil, for det andre syns jeg det avhenger av hvilke behov de har for mobil. Barn som ikke går på SFO og som er alene hjemme noen timer på dagen bør ha tilgang til telefon eller mobil syns jeg, uansett hvor gamle de er.
Kayli Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Min datter på 8 år får mobil når hun blir 10. Klassekameratene har allerede mobil, men hun er ikke så veldig interessert, og synes det er greit å vente. Andre ting hun har mer lyst på til bursdager og jul foreløpig.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Jeg skjønner ikke helt foreldre som ser på en mobiltelefon som noe "farlig" som barn bør skjermes mot lengst mulig. Det er jo en glimrende oppfinnelse som gjør at man kan få tak i barna når det er nødvendig, og ikke trenger den å koste spesielt mye heller. Det har ingen verdi i seg selv å la barnet vente med å få telefon. Så mitt svar er: når barnet begynner å fatte interesse for mobiltelefoner kan det være en fin jule- eller bursdagspresang.
Helen Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Sønnen min på 11 år fikk mobil da han var 8 år, han arvet en gammel etter faren sin. Dattera mi kjøpte mobil selv da hun var 12 år. Minsten på 7 år maser om mobil rett som det er, jeg har sagt at han skal få det når han har lært å lese og skrive ordentlig. Han henger veldig mye etter jevnaldrende så jeg tenkte dette kanskje kan være noe å se frem til. Jeg syens ikke ungene behøver mobil før de kan å bruke de. Vet om flere som har fått mobiler før de kan å lese.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Jeg syens ikke ungene behøver mobil før de kan å bruke de. Vet om flere som har fått mobiler før de kan å lese. Man kan jo fint bruke en mobil uten å kunne lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå