Gjest Shayla Skrevet 19. desember 2007 #1 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg vurderer å kjøpe en brødbakemaskin, da jeg er litt lei dette butikk bakte brødet om morningen. Noen som har en slik og har erfaringer? Er brødet godt og varmt om morningen? Fungerer de som de skal? Og hvor enkelt er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 19. desember 2007 #2 Del Skrevet 19. desember 2007 Brødet blir veldig luftig og fint, så lenge man bruker en god oppskrift. Det er ikke alle som blir like vellykket, men vi har havnet på en gulrotbrød-oppskrift og en rugbrødoppskrift, disse blir kjempefine 95% av gangene. Brødene er varme når de er nystekte ja, nesten litt for varme! Jeg pleier å lirke ut brødet av maskinen før jeg går i dusjen, da går det sånn cirka an å skjære skiver av det. Godt med varmt brød, men vanskelig å skjære skiver av. Syns derfor det kan være vel så greit å lage om kvelden. Maskinen fungerer altså så den skal, har en Kenwood. Brødet blir passe stekt, med sprø skorpe. Det tar ikke så lang tid å lage brød, kanskje fem minutter, men av en eller annen grunn er det ikke alltid det blir gjort likevel. Nå har vi hatt en periode med kjøpebrød fordi vi ble litt lei. Men den kommer nok frem igjen! Den er forresten kjempegod å lage og heve pizzadeig i, og lage julebrød i, en halv pakke bollemiks, rosiner og sukat, og verdens beste julebrød. Men tenk igjennom om du kommer til å bruke den, det er nok mange brødbakemaskiner som står og støver på diverse kjøkken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 19. desember 2007 #3 Del Skrevet 19. desember 2007 Takk for veldig bra svar. Kan man bruke sånne ferdig blandet brødblanding til å lage brød? Skal tenkte igjennom hvor ofte vi kommer til å bruke den ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #4 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg fikk en brødbakemaskin i julegave, en Wilfa BMA-25 og er storfornøyd med denne!! Den har to eltekloer og kan bake grovbrød (i motsetning til en del andre maskiner på markedet). Du kan velge mellom 3 ulike brunhetsgrader på skorpen, 3 ulike størrelser på brødet, det er 68 programmerte program og tidsur på 15 timer (du kan velge at den er ferdig inntil 15 timer fram i tid). Vanlig brød, helkornbrød, franskbrød, søte brød, kake, steke, pasta, deig, sytletøy, pizza. Den er kjempeenkel å bruke, med en idiotsikker bruksanvisning. Du kan velge at brødet er ferdig kl 5 om morgenen og da er det ferdig lunk til kl 7. Jeg har brukt ferdig melblanding til å bake brød, men du kan selvfølgelig ikke hive hele melposen i, du må følge oppskriftene på hvor mye væske og mel du skal ha til lite/medium/stort brød. Det beste av alt: Renhold består i kun å skylle av form og eltekloer under vasken! Enklere kan det ikke bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 2. januar 2008 #5 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg fikk en brødbakemaskin i julegave, en Wilfa BMA-25 og er storfornøyd med denne!! Den har to eltekloer og kan bake grovbrød (i motsetning til en del andre maskiner på markedet). Du kan velge mellom 3 ulike brunhetsgrader på skorpen, 3 ulike størrelser på brødet, det er 68 programmerte program og tidsur på 15 timer (du kan velge at den er ferdig inntil 15 timer fram i tid). Vanlig brød, helkornbrød, franskbrød, søte brød, kake, steke, pasta, deig, sytletøy, pizza. Den er kjempeenkel å bruke, med en idiotsikker bruksanvisning. Du kan velge at brødet er ferdig kl 5 om morgenen og da er det ferdig lunk til kl 7. Jeg har brukt ferdig melblanding til å bake brød, men du kan selvfølgelig ikke hive hele melposen i, du må følge oppskriftene på hvor mye væske og mel du skal ha til lite/medium/stort brød. Det beste av alt: Renhold består i kun å skylle av form og eltekloer under vasken! Enklere kan det ikke bli. Vi har en slik på jobb og den fungerer kjempe bra. Det bakes brød hver natt og brødet er omtrent alltid like godt (kommer litt ann på hvem som baker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå