Gjest Gjest_carla_* Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Jeg ble litt inspirert av en artikkel jeg nylig leste om hvor mye penger ulike folk hadde brukt på klær i 2007. Selv har jeg brukt ca 9000 i 2007. Hvor mye omtrent har du brukt?
Bex Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Tja, to par jeans, en skinnjakke, finkjole... I tillegg til endel småkjøp. 20-25 000, kanskje. Men nå var skinnjakken veeeldig dyr, da, og kommer til å spare meg for flere jakker i årene som kommer! Også litt på sko og annet tilbehør... Mitt første år i arbeid, så har kjøpt meg akkurat det jeg har villet! Fra januar begynner budsjetteringen...
Gjest Gjest_carla_* Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 I artikkelen jeg leste varierte summen fra 16 000 til 80 000 (!) kroner. Selv har jeg prioritert masse reising i år, så det har ikke blitt de store summene på klær:-)
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 ca 4 000 kr... Jeg er flink til å finne ting på salg og jeg er ingen pyntedokke..
Gjest StockDama Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 jeg har kjøpt to topper,en genser og et par sommersko, så kanskje 1300 ellerno.
Nicky B Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Lest nye Elle? Det gjorde jeg og gikk derfor inn i banken og så gjennom alle betalingene mine siden januar 07 og frem til i dag. Må si jeg fikk meg en skikkelig støkk!!!! Jeg blir helt kvalm, men here goes: jeg har brukt nesten 33.000 kroner på klær og sko! Bare på "småkjøp"- jeg eier ikke noen fancy designer plagg av noe slag. Dette må jeg si var en edruelig eksersise. Mitt nyttårsforsett er å bli flinkere til å bestemme om disse småkjøpene er noe jeg virkelig MÅ ha....
Gjest lissi32 Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Ja det tror jeg er alt for mye for å være ærlig. Masse ting jeg seriøst ikke behøver. Sko og vesker er noe jeg aldri føler jeg kan få nok av. Dette er jo helt utrolig. Vil nok tro det er en plass mellom 45-55000. Må sies at jeg kjøper mye ting til samboeren min også, ikke bare til meg selv. Tror jeg MÅ skjerpe meg å betale ned mer lån istedet.
Gjest Marillia Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Aner ikke hvor mye jeg har brukt, men har en mistanke om at det kan være ganske mye. I år har det været flere dyre kjøp, så at jeg tror ikke en gang at jeg vil vite det...
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Hm... Nå må jeg tenke, har kjøpt nokså få, men noen litt dyre plagg i år, i tillegg til påfyll av undertøy, singlets og noen impulskjøp (samt støvletter, pensko, joggesko og hverdagssko), så det blir nok over 10 000. Kanskje 15 000? Det skal sies at dette er første år på lenge med normal inntekt, og noen ting har vært sårt tiltrengte, jeg hadde f eks ikke kjøpt nye støvletter på fire år (og da var det mamma som betalte ). Dessuten har jeg vært i to bryllup og en navnefest uten å kjøpe nye klær bortsett fra penskoene og en topp - til det ene fant jeg et fint skjørt som har ligget bakerst i skapet i nærmere ti år, til det andre brukte jeg en silkekjole som var for liten til ei venninne og dermed ble donert meg.
trulta_ Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Har dere regnet sammen alle kjøp dere har gjort med visakort i butikker? Tror ikke jeg tør å regne ut det, er redd det blir litt mye.
Nicky B Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Har dere regnet sammen alle kjøp dere har gjort med visakort i butikker? Tror ikke jeg tør å regne ut det, er redd det blir litt mye. Jeg bruker bare kort (gebyrfritt kort fra skandiabanken), har så og si aldri kontanter på meg så jeg gikk gjennom alle postene på alle kontoutskriftene mine i 2007. La sammen alt av summer brukt i klesbutikker og nettbutikker på klær. Gikk gjennom regningskontoen min og så hvor mye jeg har betalt via faktura til H&M, La Redoute, etc og la dette til... For meg var dette en øyeåpner. Trodde ikke småkjøpene mine var så mange. Bare fra 13 november og frem til 13 desember hadde jeg brukt unødvendig mye på dilleting jeg ikke trenger. Uff!
Gjest Catwoman Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Har ingen anelse, kjøper meg noe nytt stadig vekk - men det er som oftest ting som ikke koster særlig, engang i blant ting som er litt dyrere. En topp her og en genser der, småsummer blir fort penger det og. Er så nysgjerrig at jeg tror jeg må inn å sjekke nettbanken - men det blir ikke helt reelt, fordi jeg betaler kontant innimellom også, i tillegg til at jeg noen ganger tar ut penger samtidig som jeg betaler.
Gjest Catwoman Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Kommet fram til at det nok ligger på en ca. 10 - 13000. Og det er visst ikke så gæernt i forhold til mange andre - og jeg som synes jeg kjøper meg så mye hele tiden.
Gjest Gjest_carla_* Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Har dere regnet sammen alle kjøp dere har gjort med visakort i butikker? Tror ikke jeg tør å regne ut det, er redd det blir litt mye. TS her: Jeg gikk rett og slett gjennom klesskapet mitt jeg. Kjøper ikke flere plagg i året enn at jeg husker når de ble kjøpt sånn ca:-) Moro at så mange svarer! Syns det er spennende å lese hva andre bruker, og også nyttig å gå skikkelig gjennom eget forbruk I artikkelen i Elle var det feks en lærer som hadde brukt 55 000 på klær i 2007...... - det er ganske mye på en lærerlønn, så tydelig at folk prioriterer forskjellig.
trulta_ Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 Kom til nesten 30 000,- på kort, regnet med sko og vesker også. Men jeg betaler ikke alt med kort, og tror ikke at alle regningene til laredoute og h&m ble regnet med. Det er mye penger.
Gjest puselabb Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 Oj det aner jeg ikke. Tror kanskje jeg skal prøve å finne det ut.
Tabris Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 I fjor kjøpte jeg vel bortimot ingenting, så jeg har kjøpt inn litt nødvendig av det jeg trenger i år + nye penklær til 30årsdagen min. Vil tro jeg har brukt 4-5000 i år pga dette.
Deidre Skrevet 20. desember 2007 #19 Skrevet 20. desember 2007 Det ble nok mye ekstra i år, siden jeg er gravid og trengte å fornye meg med en stor mengde undertøy i tillegg til klær og skotøy. Jeg vil anslå mitt månedlige forbruk til ca 5-6000 til vanlig. I år har jeg nok som sagt handlet for mer, men jeg har ikke regnet eksakt på det.
Gjest rikkerikke Skrevet 20. desember 2007 #20 Skrevet 20. desember 2007 Ble inspirert jeg gitt, dette skal jeg jammen forsøke å finne ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå