Gjest Christian Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Hei alle sammen. Har noen spørsmål som jeg gjerne ønsker å ha svar på. ----------------------------------------------------------- Hva kan man gjøre med jenter som alltid skal lage en diskusjon eller en liten krangel ut av ingen ting? Om du har blitt såret av en jente, men i ettertid angrer henne på dette. Hva er det riktige å gjøre? Om man har blitt såret av denne jenten før, er sannsynligheten for at jeg kommer til å bli såret igjen stor? Om jeg er ute på byen, så blir henne fort sjalu, dette gjelder for så vidt at jeg har mange jente venner. Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å såre henne, men forteller henne dette gang etter gang. Men det slutter ikke. Noen tips? Henne er ikke så veldig åpen om ting, om jeg spør om noe er galt kan svare være "nei, det er ingen ting" eller "glem det". Hva skal man gjøre? Om personen skal hjem til sine foreldre, la oss si to uker. Hvordan burde man oppføre seg ovenfor henne? Tenker mest på kommunikasjon nå. Out of topic: Dere har sikkert mange hørt dette før; ”Det man ikke kan få, vil man ha. Men når man har fått det, ønsker man det ikke”. Om man tror at jenten har denne innstillingen, er det dømt til å gå dårlig da? ----------------------------------------------------------- Om noen av dere kjenner igjen denne formen/mønsteret for ei jente, vær så snill gi meg noen tips. Hva som helst egentlig, blir meget glad for dette
Gjest Christian Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Forresten, vi er ikke kjærester. Men vi har holdt på en stund, også skar deg seg, men vi har bestemt oss for å starte på nytt. Kanskje en viktig ting å ta med:)
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Alt løser seg bare man lærer seg forskjell på "henne" og "hun". Grammatikk er en dyd de fleste kvinner setter høyt.
wondergirl Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Ja, hadde alle skrevet korrekt norsk, så hadde skilsmissestatistikken sunket til bunns! Nei - men hun høres ut som hun er veldig usikker på seg selv - en som trenger bekreftelse HELE tida. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en som var sånn.
Gjest Tigress Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Ja, hadde alle skrevet korrekt norsk, så hadde skilsmissestatistikken sunket til bunns! Men det ville unektelig gjort kommunikasjon enklere. Til Christian: velkommen til en kvinneverden. Det er mange slike kvinner.
W. Wallace Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Hei alle sammen. Har noen spørsmål som jeg gjerne ønsker å ha svar på. ----------------------------------------------------------- Hva kan man gjøre med jenter som alltid skal lage en diskusjon eller en liten krangel ut av ingen ting? Om du har blitt såret av en jente, men i ettertid angrer henne på dette. Hva er det riktige å gjøre? Om man har blitt såret av denne jenten før, er sannsynligheten for at jeg kommer til å bli såret igjen stor? Om jeg er ute på byen, så blir henne fort sjalu, dette gjelder for så vidt at jeg har mange jente venner. Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å såre henne, men forteller henne dette gang etter gang. Men det slutter ikke. Noen tips? Henne er ikke så veldig åpen om ting, om jeg spør om noe er galt kan svare være "nei, det er ingen ting" eller "glem det". Hva skal man gjøre? Om personen skal hjem til sine foreldre, la oss si to uker. Hvordan burde man oppføre seg ovenfor henne? Tenker mest på kommunikasjon nå. Out of topic: Dere har sikkert mange hørt dette før; ”Det man ikke kan få, vil man ha. Men når man har fått det, ønsker man det ikke”. Om man tror at jenten har denne innstillingen, er det dømt til å gå dårlig da? ----------------------------------------------------------- Om noen av dere kjenner igjen denne formen/mønsteret for ei jente, vær så snill gi meg noen tips. Hva som helst egentlig, blir meget glad for dette Sånn jeg leser innlegget ditt tester hun grensene dine, og foreløpig ser det ut til at hun kan gjøre som hun vil og du gjør som hun vil. Alle damer gjør dette, men noen er mer krevende enn andre. Hvordan takle det? Ta kontrollen! Fortell henne at hennes manglende tillit er uakseptabel og at hun må skjerpe seg om hun skal være sammen med deg. Om hun prøver å lage en krangel av ingenting, ikke vær med på det. Bare skift tema, eller fortell henne at det uakseptabelt. IKKE spør henne om noe er galt, ikke si "hva er det?" med en sånn "hva kan jeg gjøre for deg for å få deg til å like meg igjen"-tone. Man får aldri annet svar enn "Ingenting". Dropp det, ikke la deg affisere av de små spillene hennes. Gjør din egen ting, være stabil og stødig. Hun trenger tydeligvis noen til å holde henne i tøylene, og det tror jeg faktisk at hun ønsker også. Forresten, når du sier eller gjør en av disse tingene kan det hende hun skrur opp intensiteten litt ekstra. At hun blir ekstra sutrete fordi hun ikke får viljen sin, stå på ditt uansett. Ikke la henne styre livet ditt med sin emosjonelle utagering.
ski.glad Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Høres litt ut som hun kanskje har noen problemer eller er misfornøyd med seg selv. Men allikevel skriver jeg under på rådet til W. Wallace. Ta kontrollen! Ikke la henne vise deg så lite respekt!
Hedda-78 Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 "Jeg ser at det er noe i veien, du kan fortelle det til meg når du er klar". Da overlater du ballen til henne, uten at du kryper for henne. Hvis hun da svarer at det er "ingenting", kan du be henne la være å spille sur. Dette er et velkjent jentespill; "Gjett hvorfor jeg er sur i dag"-leken. Består i at jenta er sur, mannen må gjette seg til hvorfor, og hvordan han skal gjøre henne blid igjen... Utrolig usympatisk trekk hos ei jente.
Gjest 1519167 Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Dere har altså vært kjærester før ? Trur dere må sette dere ned å prate ut om de problemene dere har. Da får dere luftet ut ting på en skikkelig måte og kan bli enige om hvordan ting bør være. Når det gjelder kontakt i julen så kan vel ikke det være et problem. Du bør vel kunne ringe til henne når du måtte ha lyst
Gjest Christian Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Føler at "W. Wallace" har litt rett der, at henne har kontrollen over meg. Men kan du gi noen andre eksempler på hvordan jeg kan få henne til å føle at henne ikke har kontrollen mer. Fungerer det å ikke prøve å kontakte henne, eller blir det kanskje litt feil? Som dere sikkert alle skjønner, jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Noe som gjør meg utrolig usikker, det skal jo ikke være sånn. Men trenger råd :/
W. Wallace Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Er ikke akkurat noe quick fix for å lære dette. Dette handler ikke om en og annen linje i ny og ne for å få henne til å "føle at hun mister kontrollen". Dette handler om deg, som selvstendig menneske, som mann, som den maskuline energien i forholdet. Innse at du har kontrollen over deg selv, og ikke blir med på hennes emosjonelle opp og nedturer. Du kan selvsagt forberede deg. Sett deg ned og skriv ned alle måtene du kommer på der hun driver med sine spill og finn ut gode måter å løse det på. Kartlegg oppførselen, legg spesielt merke til alt hun gjør for å få øye på lekene som har foregått utenfor din bevissthet for så å stoppe de.
Gjest koosejenta Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 jeg hater dette i begynnelsen av et forhold og det er HELT VANLIG at man misforstår hverandre i begynnelsen... Det kan være ting man sier eller gjør som blirtatt opp i verste mening ,,, Hun er sikkert usikker på hvor hun har deg og misforstår da lett ting du sier og gjør.... Jeg syns ikke det er rett at du skal kutte henne ut fordi hun er usikker... I begynnelsen av et forhold tolkes gjerne ting feil fordi man ikke kjenner hverandre,og ikke helt vet hvordan den andre partneren tenker og føler om ting... Jeg tror at med tiden så blir det bedre når dere har blitt ordentlig kjent og vet hvor dere står.. Jeg syns ikke at du skal være streng for da kan det iallefall oppfattes som om at du ikke liker henne... Jeg tror ikke hun er ei sur bitsh,jeg tror bare at hun tolker ting feil og at hun er litt usikker pås eg selv.... Prøv å gjøre ting sammen hvor dere også får tid å snakke skikkelig sammen slik at dere blir bedre kjennt så tror jeg problemet løser seg over tid
caso Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Alt løser seg bare man lærer seg forskjell på "henne" og "hun". Grammatikk er en dyd de fleste kvinner setter høyt. Heh, det reagerte jeg ikke på en gang. Det er jo dialekt, og jeg kjenner mange kvinner som skriver dialekten sin...
Gjest Gjest Julie Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Sånn jeg leser innlegget ditt tester hun grensene dine, og foreløpig ser det ut til at hun kan gjøre som hun vil og du gjør som hun vil. Alle damer gjør dette, men noen er mer krevende enn andre. Ta kontrollen! Fortell henne at hennes manglende tillit er uakseptabel og at hun må skjerpe seg om hun skal være sammen med deg. Om hun prøver å lage en krangel av ingenting, ikke vær med på det. Bare skift tema, eller fortell henne at det uakseptabelt. IKKE spør henne om noe er galt, ikke si "hva er det?" med en sånn "hva kan jeg gjøre for deg for å få deg til å like meg igjen"-tone. Man får aldri annet svar enn "Ingenting". Dropp det, ikke la deg affisere av de små spillene hennes. Gjør din egen ting, være stabil og stødig. Hun trenger tydeligvis noen til å holde henne i tøylene, og det tror jeg faktisk at hun ønsker også./quote] Jeg sier meg veldig enig i dette svaret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå