Gå til innhold

Jenter.. - Råd fra en mann

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alt dette pratet om egg og utflod kan gjøre at partneren din finner deg mindre attraktiv. Dere må prøve å beholde litt mystikk rundt kroppen deres, og ikke alltid blotte alt med en gang - da mister vi menn interessen! Egentlig er vi menn ikke så opptatt av åpenhet, med mindre det gagner oss til de grader. Det gjelder både sex og alt annet. Jeg ville begrenset pratet om utflod, og unngått at mannen har utsikt til fødselen når det fødes. Vi menn er veldig visuelle, og slike syn og tanker er ikke gunstige på lang sikt.

Jaaadaaa, kroppsfunksjonene deres er kjeeempe viktig for oss. :kaffe:

Endret av Nordisk Mann evt. Sjef
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alt dette pratet om egg og utflod kan gjøre at partneren din finner deg mindre attraktiv. Dere må prøve å beholde litt mystikk rundt kroppen deres, og ikke alltid blotte alt med en gang - da mister vi menn interessen! Egentlig er vi menn ikke så opptatt av åpenhet, med mindre det gagner oss til de grader. Det gjelder både sex og alt annet. Jeg ville begrenset pratet om utflod, og unngått at mannen har utsikt til fødselen når det fødes. Vi menn er veldig visuelle, og slike syn og tanker er ikke gunstige på lang sikt.

:klappe:

Jeg må si jeg blir like imponert hver gang jeg "møter" en person som later til å leve i den villfarelsen at han/henne kan uttale seg på vegne av en hel populasjon til tross for at alt han/henne har kjennskap til er sine egne personlige betraktninger .

:ironi:

Skrevet

Jeg tviler på de færreste diskuterer EL-slim, livmortapp og utflod med mannen slik de gjør her inne og på andre gravidforum. Og hvis du som mann absolutt må henge inne på et prøveforum, vel, tough shit.

Skrevet
Jeg tviler på de færreste diskuterer EL-slim, livmortapp og utflod med mannen slik de gjør her inne og på andre gravidforum. Og hvis du som mann absolutt må henge inne på et prøveforum, vel, tough shit.

:skratte: helt enig!!!!!!!!!!!

Skrevet
Dere må prøve å beholde litt mystikk rundt kroppen deres, og ikke alltid blotte alt med en gang - da mister vi menn interessen!

Det er vel svært få som aktivt prøver å bli gravide "med en gang".. ;)

Og det er svært mange som finner det å forsøke å lage barn svært opphissende.. ;)

Skrevet (endret)
Det er vel svært få som aktivt prøver å bli gravide "med en gang".. ;)

Og det er svært mange som finner det å forsøke å lage barn svært opphissende.. ;)

Jeg skulle akkurat til og si det at når vi bestemte oss for og prøve,så hadde vi tidenes sexliv!!!!!!!!!!!utrolig opphissende og vita at det kanskje ble en baby ut av det!!

Endret av LindaL
Skrevet

Kanskje menn også kunne prøve å leve etter denne regelen?

Vi damer er faktisk ikke så interessert i å høre på at dere fjerter og raper i et kjør, og ikke vasker lillekompisen deres. Vi trenger også litt mystikk...

Gjest Gjest_Christiane_*
Skrevet

Jeg er helt enig med deg!

Skrevet

det er du som har problemer her i din lille fantasiverden ...

må du virkelig fjerne deg så mye fra livets realiteter for "å være mann"??

du har min dypeste medfølelse -

og jeg ville ikke ønske å ha deg ved siden av meg i en akutt situasjon

ha en god jul

håper du ikke får bruk for akutt hjelp denne høytiden

Skrevet (endret)

Tråden rydded

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Skrevet
:klappe:

Jeg må si jeg blir like imponert hver gang jeg "møter" en person som later til å leve i den villfarelsen at han/henne kan uttale seg på vegne av en hel populasjon til tross for at alt han/henne har kjennskap til er sine egne personlige betraktninger .

:ironi:

Jeg tror det er mye i det han sier, jeg da.

Er det så rart at menn ikke synes noe særlig om slik info?

For meg er det helt logisk.

Skrevet

Hvis man prøver å bli gravide er det greit at begge er med på det og vet når det virkelig må settes alle kluter til. Det er vel ingen som snakker om dette om man ikke prøver å bli gravide?

Er litt greit at mannen vet hvordan kvinnen er laget og hvordan kroppen(e) faktisk klarer å lage en baby. Dere er vel ikke så ømfintlige?

Skrevet

Herregud, når man er såpass nær et annet menneske at man prøver å få barn sammen, må man da jammen meg tåle å vite hvordan prosessen fungerer. Hvorfor er alt så jævlig seksualisert? Menn vil ikke høre om eggløsning når man prøve å få barn, for da er man ikke like "mystisk" lengre..? Samboeren min har fått et par foredrag om hvordan kvinnekroppen fungerer, etter hans ønske, selv om vi ikke skal ha barn på en god stund.

"Jeg tenner ikke like mye på deg lengre - du har jo utflod.. YUK!"

Skrevet
Herregud, når man er såpass nær et annet menneske at man prøver å få barn sammen, må man da jammen meg tåle å vite hvordan prosessen fungerer. Hvorfor er alt så jævlig seksualisert? Menn vil ikke høre om eggløsning når man prøve å få barn, for da er man ikke like "mystisk" lengre..? Samboeren min har fått et par foredrag om hvordan kvinnekroppen fungerer, etter hans ønske, selv om vi ikke skal ha barn på en god stund.

Hvordan prosessen fungerer er noe helt annet enn å legge ut om utflod og eggløsningsslim.

Kan godt forstå at gutta ikke vil ha inngående info om akkurat det.

Skrevet (endret)

enig med deg!!!!!! Skjønner ikke problemet egentlig?? Min kjære har da virkelig overlevd hittil!! med GOD margin.. Skulle bare mangle!!!!!!!! Mener vel kanskje heller at gutten som startet tråden kanskje bør vurdere å modne litt? Eller? :fnise: Eller kanskje han ikke burde henge så mye inne på KVINNEguiden om det er sjenerende :eeeh:

Endret av Pugsley
Gjest Silmarill
Skrevet
Hvordan prosessen fungerer er noe helt annet enn å legge ut om utflod og eggløsningsslim.

Kan godt forstå at gutta ikke vil ha inngående info om akkurat det.

Jeg er enig med deg Nabodama og Nordisk mann!Det kan nok for noen mannfolk være nedpissende å stadig vekk høre om dette!Noe ala: "Nå må vi pule for nå har jeg eggløsning" Satt på spissen selvsagt!

På den annen side forstår jeg jentene meget godt da dette selvsagt opptar dem veldig! Tror ikke at alle prøvere snakker om dette til mannen sin hele tiden døgnet rundt.Om prøvere skriver om dette her inne så betyr ikke det at de snakker om det like mye hjemme!

Dessuten så er det også slik at veldig mange menn er minst like opptat av dette som kvinnen-de er tross alt prøvere dem også og ønsker seg barn!

Så jeg er enig med deg trådstarter på mye, men det gjelder nok ikke alle prøvere ergo også mennene.

Skrevet

Kanskje trådstarter har ei dame hjemme som går rundt og snakker om utfloden sin hele dagen? Da skjønner jeg i så tilfelle at han blir lei. Det hadde min mann også blitt.

Men argumentet med at kroppene våre bør forbli "mystiske" kjøper jeg ikke. Man er to for å lage barn, og menn bør vite hvordan barnet kommer til. Det er mange menn som holder styringa på når eggløsninga kommer, og dermed når man må kjøre på. Er det så ekkelt det da? Ja, alle kvinner har utflod, face it. Blir vi mindre mystiske av den grunn? Jeg kan da ikke tro at slike ting er et samtaleemne rundt om i hjemmene til folk? Og en ting til - blottlegge seg selv "med en gang"? Det er da ikke sånn at man forteller om utfloden sin til den nye kjæresten :ler: De aller aller aller fleste prøvere har vært sammen noen år.

Hvis man ikke tåler snakk om eggløsning og livmortapper bør man kanskje holde seg unna prøverforumet...?

Skrevet
Jeg tror det er mye i det han sier, jeg da.

Er det så rart at menn ikke synes noe særlig om slik info?

For meg er det helt logisk.

Da tar logikken din feil , men det avhenger vel litt av i hvilken fase mannen selv befinner seg i , og det avhenger vel av hvilke type menn en kjenner og hva de ønsker i forhold til en selv .

Når menn selv blir "prøvere" så blir de gjerne mere interessert i hvordan befruktning foregår , når i syklusen kvinnen lettest blir befruktet etc .

Jeg har iallefall vært inne på prøveforum hvor det virker som om begge er like ivrige i å følge med på eggløsninger , grav tester ol og hvor mannen høytidlig har foreviget øyeblikket med videokamera når testen blir positiv :fnise: .

Da jeg var yngre så var ikke jeg heller så interessert i temaet og har hatt kjærester som visste mere om fruktbare perioder og el enn meg , så at menn generelt ikke er interessert i dette er altså feil , at noen menn ikke er interessert i dette er jo selvsagt mulig .

Ja og til spørsmålet ditt : årsaken til at menn er interessert i slik info må jo være soleklar , hvis de ønsker å få barn så vil de jo gjerne vite hvordan de best kan få det til eller hva?

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Da tar logikken din feil , men det avhenger vel litt av i hvilken fase mannen selv befinner seg i , og det avhenger vel av hvilke type menn en kjenner og hva de ønsker i forhold til en selv .

Når menn selv blir "prøvere" så blir de gjerne mere interessert i hvordan befruktning foregår , når i syklusen kvinnen lettest blir befruktet etc .

Jeg har iallefall vært inne på prøveforum hvor det virker som om begge er like ivrige i å følge med på eggløsninger , grav tester ol og hvor mannen høytidlig har foreviget øyeblikket med videokamera når testen blir positiv :fnise: .

Da jeg var yngre så var ikke jeg heller så interessert i temaet og har hatt kjærester som visste mere om fruktbare perioder og el enn meg , så at menn generelt ikke er interessert i dette er altså feil , at noen menn ikke er interessert i dette er jo selvsagt mulig .

Ja og til spørsmålet ditt : årsaken til at menn er interessert i slik info må jo være soleklar , hvis de ønsker å få barn så vil de jo gjerne vite hvordan de best kan få det til eller hva?

Og du vet at logikken er feil fordi du har hatt etpar kjærester som har vært mer interessert i fruktbarhet enn deg? Sånn apropos å gjøre seg til representant for en hel populasjon?

Eggløsning og grav.tester er noe helt annet enn det TS refererer til. Poenget hans er at det er noe som heter "to much information".

Menn er interessert i fruktbarhet. Menn er ikke interessert i å høre om utflod. Vi ønsker informasjon, men vi ønsker ikke jordmorutdannelse.

Vil poengtere at jeg ikke er 100 % enig i startsinnlegget. Det gjorde eksempelvis meg ingenting å se barnet komme ut. Ikke klippe navlestrengen heller. Det blir like godt som "nytt" der nede når det er sydd sammen igjen, så ingen traumer her iallefall.

Skrevet (endret)
Og du vet at logikken er feil fordi du har hatt etpar kjærester som har vært mer interessert i fruktbarhet enn deg? Sånn apropos å gjøre seg til representant for en hel populasjon?

Det er en fordel å få med seg hele innholdet i et innlegg før en svarer på dem .

Hvis du leser innlegget en gang til (eller hvor mange ganger du måtte ha behov for å lese det for å se hva som står der svart på hvitt ) , vil du se at jeg i det ANDRE avsnittet nevner at informasjonen kommer fra å ha lest tråder for PRØVEFORUM hvor altså PRØVERE (dvs de som prøver å bli gravide ) skriver og deler sine opplevelser rundt dette .

I det TREDJE avsnittet nevner jeg at jeg har hatt kjærester som har visst mere om fruktbarhet enn meg , men jeg nevner OGSÅ at det er MULIG at det finnes menn som ikke er interessert i temaet .

Eggløsning og grav.tester er noe helt annet enn det TS refererer til. Poenget hans er at det er noe som heter "to much information".

Og så var vel poenget til de andre som er her i tråden , hva som var uinteressant informasjon , eller hvor denne grensen egentlig går .

Dessuten , siden TS nevner både egg og utflod tar jeg meg den frihet til å tolke TS dithen at han/henne mener nettopp BÅDE egg og utflod og ikke bare utflod .

Vil poengtere at jeg ikke er 100 % enig i startsinnlegget. Det gjorde eksempelvis meg ingenting å se barnet komme ut. Ikke klippe navlestrengen heller. Det blir like godt som "nytt" der nede når det er sydd sammen igjen, så ingen traumer her iallefall.

Du selv avkrefter jo med denne setningen at påstanden gjelder menn generelt , siden du ikke deler ts sitt syn på dette punktet .

Endret av mamut75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...