Gå til innhold

Antiparos

-Fisken-

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært på Antiparos?

Det er en bitte liten øy som ligger i cycladene..

Det må være et av de beste stedene å tilbringe ferien sin på.

Har vært der hver sommer de siste fem årene..

De fleste jeg har snakket med som bare skulle være der i et par dager klarte ikke forlate øya..

Det sier kanskje litt :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg har vært der, men bare på dagsbesøk, det er supert der, så usjenert og koselig. Nå er det over 10 år siden jeg var der så det har kanskje forandret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Joda, har vært der maaaange ganger. Første gang for 13 år siden. Var der 4 år på rad :briller: . Så hadde jeg noen års pause for så å vende tilbake med egne barn. Hadde det kjempegøy de første årene uten barn, Møllen, The Doors, Remember osv. Der var det hæla i taket og dans oppåbordet for ikke å nevne bardisken :kul::hoho: . De seinere åra med barn så er det noe helt annet. Tror øya har blitt roligere, for ikke å snakke om mer populær for barnefamilier.

Det er et par år siden jeg var der sist, men skal nok tilbake igjen ja!!! Ypperlig for barn. Herlig å sitte på squer'en med en deilig Amstel og ungene bare kan løpe rundt og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dit for sjette gang denne sommeren.

Det kommer veldig an på når på sommeren man er der, slutten av juni er det ALLTID masse barnefamilier.

I juli er det mer ungom/vokse, og i august er det mest grekere og sånt.

Digger den øya! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bradshaw ip.

Drar på andre året nå... skal på øyhopping i kykladene... det var veldig fint der, men litt for lite etter min smak!!!

Og utelivet hadde litt for mange grekere etter min smak...!

Bradshaw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - reiser du til Hellas, så er det gjerne grekere der :roll:

Selv foretrekker jeg at det er innfødte, og ikke bare turister de stedene jeg reiser til. Er det innfødte turister der, er det bare et kvalitetstegn. Jeg har selv vært på Antiparos for noen år siden og trivdes godt. Synes heller problemet er at det er for mange skandinaver der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antiparos er nydelig! Tilbragte en uke der med kjæresten for tre år siden. Den fineste stranda vi fant var faktisk en nudiststrand! Helt greit for meg, selv om jeg ikke er nudist! Eneste ulempen med Antiparos må være all myggen. Jeg tiltrekker meg alltid mygg, og var helt oppspist etter oppholdet der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg skal faktisk til Antiparos denne sommeren, sammen med venner. Jeg er imidlertid den eneste som reiser via Santorini (de andre reiser mer via Athen). Mitt spørsmål er: Hvordan tar jeg meg fram fra flyplassen og så videre til Antiparos? Når og hvor går det båt til Paros, osv?

Noen som har ferske rutetabeller i hodet - eller vet hvor jeg får informasjon?

Vi skal bo på et lite sted som heter Lillys Island - hørt om det?

Vi er en gjeng voksne folk, pluss noen tenåringer. Hører at øya er veeeldig liten. Kan vi besøke andre øyer, f.eks. Naxos?

Hilsen

Solsikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste fra Santorini sist gang jeg var på Antiparos. Det finnes en havn på øya, du tar taxi eller buss (enklest med taxi) dit. Havnen ligger et stykke unna, husker ikke helt hvor lang tid det tok. Turen var uansett en opplevelse da man må kjøre ned en bratt fjellvei med mange svinger. Ferger går veldig ofte. Ofte har jeg reist med ferger som ikke står i rutetabellen jeg har funnet på nettethttp://www.gtpweb.com/RoutesForm.asp. Her bare skriver du inn Santorini og Paros og vil få opp flere alternativer. Du kan reise med hurtigbåt eller vanlig. Da jeg reiste sist i 2000 så var det med en helt ny ferge med hamburgersjappe, bar etc. inne i båten.

Du kan lese mye også på denne sidenhttp://www.islandstrolling.com/norwegian/index.htm. Lillys Island har jeg ikke hørt om, men det er utrolig mange overnattingssteder på øyen. Hvis man synes Antiparos er for liten vil jeg anbefale dagstur til Paros. Lei en bil og utforsk øyen. Der finnes f.eks badeland (det blir arrangert turer fra Antiparos), sommerfugldal og mye annet å oppleve. Naxos har jeg ikke vært på, men det er jo ikke så langt unna. Er det noe annet du lurer på så kan du jo sende meg en PM, vet mye om øyen generelt særlig til og fra turer både fra Athen og Santorini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bradshaw ip. skrev:

Vel - reiser du til Hellas, så er det gjerne grekere der :roll: "

Skrev Junebug... (fikset ikke helt de sitat greiene... ehem.. nybegynner :oops: )

Greit det, men kanskje jeg formulerte det litt rart, men:

Et utested med BARE gtrekere er ikke det ideelle! Greit med noen, men grekere som kryper rundt deg og tafser og BARE er fæle, kan jeg styre unna, og det var slik jeg opplevde det!

Ellers et lite og koselig sted, veldig familievennlig, men det er også kjent fir å være masse insekter som biter der! de jeg reiste med fikk dobbelt så store legger av alle stikkene!

Og med et apotek der, kan eieren av det apoteket ta hva han vil for noe lindrende

OG DET GJORDE HAN!!

Tror vi betalte 250 kroner for en krem....

Dumme turister :D

Bradshaw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...