Titta Skrevet 27. desember 2007 #41 Skrevet 27. desember 2007 Bytter ca en gang i uken. Det gjelder både håndhåndkle og badehåndkle. Får vi besøk/det er blitt skittent/en av oss er syk så byttes det oftere. Håndklær som er brukt på trening blir vasket etter en gangs bruk.
Lurvina Skrevet 27. desember 2007 #42 Skrevet 27. desember 2007 Er det bare jeg som hiver dusjhåndkleet til vask etter å ha brukt det en gang? :klø:
Cata Skrevet 27. desember 2007 #43 Skrevet 27. desember 2007 Bruker både dusjhåndkle og håndhåndkle (enig, det høres rart ut!) ca. en uke. Men håndklær som er med i f. eks svømmehallen eller annen fellesdusj vaskes etter en gangs bruk. Bruker samme håndkle til hår og resten av meg, men siden jeg ikke vasker håret like ofte som jeg dusjer så er ofte håndkleet nyvasket når jeg tørker håret med det.
Søtpotita Skrevet 29. desember 2007 #44 Skrevet 29. desember 2007 Ups, eg vaskar visst for mykje! Eg brukar eit stort/medium (kjem an på om håret vert vaska eller ikkje) handkle etter dusj (dusjar kvar dag) og kastar det til vask etterpå. Når det gjeld småhandkle (til tørk av hender) så brukar eg dei kanskje toppen tre dagar. Har også eit handkle som eg tørkar ansiktet med etter kveldsvasken, det brukar eg kanskje også maks tre dagar. Dersom eg har vore på hotell og har måtte bruka same handkle to gongar, så syns eg faktisk det har vore litt ekkelt. Skjønnar at eg truleg har vore litt hysterisk...
*Pepperkake* Skrevet 29. desember 2007 #45 Skrevet 29. desember 2007 Jeg synes det er forferdelig lite miljøvennlig å vaske håndkler etter 1-2 gangers bruk. Når man har dusjet er man jo ren, og da blir ikke håndkleet så skittent at det må byttes så ofte. Flere og flere hoteller i hele Europa oppfordrer gjestene til å bruke håndkleene flere ganger, og heller putte de i badekaret eller på gulvet når de skal vaskes. Her i huset vasker vi dusjhåndkleene våre ca en gang i uken, og bytter håndhåndkle samtidig eller når vi har hatt gjester. Treningshåndkle/svømmehallhåndkle vaskes hver gang ettersom jeg legger de på gulvet i garderoben, og de blir fulle av klor når jeg har svømt.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #46 Skrevet 29. desember 2007 Jeg vasker også dusjhåndklær 1-2 ganger i uken. Som nevnt ovenfor, er man jo ren når man bruker det, så det er lite miljøvennlig og vaske dem etter en gangs bruk. Håndhåndklær vasker jeg nok litt oftere, kanskje hver annen-tredje dag.
Mini_me Skrevet 29. desember 2007 #47 Skrevet 29. desember 2007 Her i huset går det ganske mange håndkle. Kluter bruker vi bare en gang, håndkler til dysjing brukes ca 2 ganger, små håndkler skiftes 2 -3 ganger i uka... Alle i familien har eget håndkle, og ungene har et nytt med seg på skolen til gym svømming... Det blir lett en haug med håndkler som skal vaskes....jeg samler opp på vaskerommet, og vasker masse håndkler om gangen.
Gjest s0l Skrevet 29. desember 2007 #48 Skrevet 29. desember 2007 (endret) Jeg har alltid tatt nytt håndkle for hver dusj uten å tenke over det, og egentlig bare gått ut fra at alle andre gjør det samme Kjører vaskemaskina full av håndklær alt for ofte, og den store "skitten"tøyshaugen får badet til å se uryddig ut. Men nå som jeg har tenkt litt på saken, så skal jeg jaggu bruke det flere ganger jeg også! For det er jo som mange her sier - man er ren etter en dusj, og det som er på håndklærne er jo bare vann.. Smart tenkt, haha, det tok meg faktisk 21 år å komme på å tenke over det Men må ha eget fothåndkle da. Edit: Skrivefeil.. Endret 29. desember 2007 av s0l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå