Gjest Frk Åberg Skrevet 19. desember 2007 #21 Skrevet 19. desember 2007 Vi skifter vel håndklærne etter ca. en ukes bruk. Hvis vi skulle gjort det særlig oftere, måtte vi i det minste gått til anskaffelse av tørketrommel, siden jeg ikke orker tørkestativ stående framme konstant. Jeg skifter håndhåndkle oftere ved behov, f.eks. hvis vi har hatt mye gjester (spesielt hvis disse er barn, da jeg ikke stoler like mye på deres håndvask som en voksens). Jeg vet at mange kune bruker håndklærne etter én vask, men jeg syns det virker ganske sløsende når man tenker på hvor mye vask det blir. Min test er uansett sykdom. Så lenge vi er lite syke, satser jeg på at det går greit.
Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 19. desember 2007 #22 Skrevet 19. desember 2007 Jeg har bestandig brukt håndklær bare en gang. Det er lite miljøvennlig, men siden jeg bestandig har gjort det, føles det ekkelt å bruke håndklær om igjen... På reiser og sånt må man jo, og det går jo bra det også, men det føles ikke helt fresht. Jeg bruker små håndklær, så de tar ikke så mye plass i vaskemaskinen.... Jeg pakker inn håret i ett håndkle, og anser det som "rent", og det brukes til kroppen neste dag. Hånd-håndklær på badet skiftes så ofte jeg kommer på det. 2-3 ganger i uka kanskje. De henger jo på en krok og er litt småfuktige, så de bør skiftes ofte.
Gjest Helen Parr Skrevet 19. desember 2007 #23 Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg graver meg ikke inni rompa med en finger med såpe på da. Det er en egen tråd for sånt. Hos oss vasker vi håndkler til oss voksne én gang pr. uke. De henges opp over en stang, og tørker dermed fint opp uten å lukte. Jeg har to hånd-håndkler ved hvert toalett, seks tilsammen, og synes det derfor er tilstrekkelig å vaske de én gang pr. uke. Ungene bruker samme håndkle etter dusj, og det går rett i vasken. Kluter vaskes etter én gangs bruk.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. desember 2007 #24 Skrevet 19. desember 2007 Der jeg bor nå vaskes dusjhåndklær etterhvert, og håndvaskhåndklær skiftes daglig eller oftere (brukes av mange). Det blir utrolig mye vask. Ellers bruker jeg tørr liten vaskeklut til tørking før håndkle, den tar mesteparten av vannet. Håndkleet blir da ikke så vått og er greit å gjenbruke. Skifter et par ganger i uken. Bruker toalettpapir i stedet for håndkle til underlivet når håndkleet skal brukes flere ganger.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #25 Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg graver meg ikke inni rompa med en finger med såpe på da. Kunne ikke falle meg inn å ikke har eget håndkle til rompe og føtter. Du vasker deg ikkje i rompa, men du bruker ett håndkle bare for rompa og føtter??
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #26 Skrevet 20. desember 2007 Du vasker deg ikkje i rompa, men du bruker ett håndkle bare for rompa og føtter?? Herregud, er dette så jævla vanskelig å forstå da?? Jeg har ikke såpe på en finger og stapper den opp i rompa og svinger rundt - ikke stapper jeg håndkle inni rompa heller! Jeg vet ikke hvor detaljert du ønsker jeg skal være når det gjelder min intimhygiene, men jeg forklarer gjerne ytterligere hvis du skulle ønske det. Uavhengig av dine eventuelle ønsker om å få en mer detaljert beskrivelse av min dusjing, så fortsetter jeg med et eget håndkle til føtter og rompa (jeg har litt rompe på utsiden av lukkemuskelen også jeg skjønner du ) Og hvis jeg f.eks. ikke hadde vaska rompa - hadde det vært rart at jeg hadde hatt et eget håndkle til føttene da? (sånn apropos spørsmålet ditt) Og er det greit at jeg tørker vannsøl på gulvet med rompefothåndkleet?
liv Skrevet 20. desember 2007 #27 Skrevet 20. desember 2007 bytter ca annenhver dusj. Bruker samme håndkle til kropp og hår
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #28 Skrevet 20. desember 2007 Når det begynner å lukte eller ser skittent ut. Men hvis håndhåndkle ser skittent pleier jeg ofte å bare tørke meg litt høyere opp der det ikke er så skittent.
Gjest lillagubban Skrevet 20. desember 2007 #29 Skrevet 20. desember 2007 Herregud, er dette så jævla vanskelig å forstå da?? Jeg har ikke såpe på en finger og stapper den opp i rompa og svinger rundt - ikke stapper jeg håndkle inni rompa heller! Jeg vet ikke hvor detaljert du ønsker jeg skal være når det gjelder min intimhygiene, men jeg forklarer gjerne ytterligere hvis du skulle ønske det. Uavhengig av dine eventuelle ønsker om å få en mer detaljert beskrivelse av min dusjing, så fortsetter jeg med et eget håndkle til føtter og rompa (jeg har litt rompe på utsiden av lukkemuskelen også jeg skjønner du ) Og hvis jeg f.eks. ikke hadde vaska rompa - hadde det vært rart at jeg hadde hatt et eget håndkle til føttene da? (sånn apropos spørsmålet ditt) Og er det greit at jeg tørker vannsøl på gulvet med rompefothåndkleet? Ja syntes det er litt vanskelig jeg, trod du misforsto det jeg egentlig lurte på. Forstår ikke helt hvor du vil med "inni rompa" greiene, det er jo helt urelevant; det vel ingen som tørker seg "inni rompa".. .Det jeg lurte på var hvorfor skal du ha eget håndkle til rompa? Den er vel ikke noe annerledes enn resten av kroppen, så hvorfor skal akkurat rompa få eget håndkle? Litt som om jeg skulle ha eget håndkle til min høyre albue, det er litt rart, så må få spørre At du har et eget håndkle til å stå på/tørke beina er ikke så rart, spesielt hvis det fort blir skittent på gulvet på badet. Selv tørker jeg opp vannet, tørker føttene og tar på sokker, så det blir mindre håndklær å vaske.
annie79 Skrevet 20. desember 2007 #30 Skrevet 20. desember 2007 Tenker akkurat likt som deg, lillagubban :-) Eget håndkle til rompe og føtter? Når man er nyvasket er vel rompa og føttene like reine som resten av kroppen? :klø:
Brukernavn Skrevet 20. desember 2007 #31 Skrevet 20. desember 2007 Hvor ofte vasker du håndkler? Håndkler du bruker til å tørke deg med etter dusj, håndkler til håret og håndkler til å tørke hendene på etter håndvask. På en måte tenker jeg at jeg er jo ikke skitten når jeg tørker meg, så kan jo fint brukes flere ganger... men det blir kanskje en god del bakterier allikevel? Håndkler som henger til å tørke hender henger et par dager. Håndkle til håret kan jeg bruke en uke. Håndkler jeg bruker til å tørke meg etter dusj bruker jeg bare èn gang.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #32 Skrevet 20. desember 2007 Jeg bruker samme handduk til hår, kropp, føtter, rompe etc. Den vasker jeg ca 1 gang i uka. Den lille handduken som folk tørker seg på etter de har vasket hendene, kan sikkert henge i et par uker før jeg skifter den. Bor alene, ikke så mange som deler den vanligvis...
Gjest ren gjest Skrevet 20. desember 2007 #33 Skrevet 20. desember 2007 Vasker vel håndkledet etter 7 til 10 dagers bruk. Er vel ingen andre "plagg" som er renere enn badehåndklær, da jeg alltid er ren når jeg bruker de. Etter 10 dager er jo ikke håndkledet blitt brukt mer enn 10 minutter til sammen. Skjønner meg ikke på folk som tar nytt hver gang de dusjer. Skifter de alle klesplagg etter å ha vært på do også da eller?
Gjest puselabb Skrevet 20. desember 2007 #34 Skrevet 20. desember 2007 Dusjhåndkler vasker jeg etter å ha brukt dem to ganger. Håndhåndkler (?hørtes rart ut) bytter jeg ut etter et par uker tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #35 Skrevet 20. desember 2007 Ja syntes det er litt vanskelig jeg, trod du misforsto det jeg egentlig lurte på. Forstår ikke helt hvor du vil med "inni rompa" greiene, det er jo helt urelevant; det vel ingen som tørker seg "inni rompa".. .Det jeg lurte på var hvorfor skal du ha eget håndkle til rompa? Den er vel ikke noe annerledes enn resten av kroppen, så hvorfor skal akkurat rompa få eget håndkle? Litt som om jeg skulle ha eget håndkle til min høyre albue, det er litt rart, så må få spørre At du har et eget håndkle til å stå på/tørke beina er ikke så rart, spesielt hvis det fort blir skittent på gulvet på badet. Selv tørker jeg opp vannet, tørker føttene og tar på sokker, så det blir mindre håndklær å vaske. Herregud!! Mener du helt seriøst at du lurer på hvorfor et vilt fremmed menneske har et eget håndkle til rompa (og føttene)?? Det er altså helt greit for deg å ha et eget håndkle til føttene, men det er rart at det håndkle også brukes til å tørke rompa med? Men jeg tror vi kan være enige om en ting - din om min hygiene er veldig forskjellig, det samme er åpenbart husvasken vår. Jeg trenger da ikke håndkle å stå på fordi badegulvet er skittent! Det spiller da ingen rolle for meg om badegulvet ditt er så skittent at du må stå på et håndkle for å ikke bli møkkete på beina, eller om du kjører det håndkleet du har tørka deg med i rompa rundt i trynet etterpå. Samme for meg hva du gjør.
Gjest lillagubban Skrevet 20. desember 2007 #36 Skrevet 20. desember 2007 Herregud!! Mener du helt seriøst at du lurer på hvorfor et vilt fremmed menneske har et eget håndkle til rompa (og føttene)?? Det er altså helt greit for deg å ha et eget håndkle til føttene, men det er rart at det håndkle også brukes til å tørke rompa med? Men jeg tror vi kan være enige om en ting - din om min hygiene er veldig forskjellig, det samme er åpenbart husvasken vår. Jeg trenger da ikke håndkle å stå på fordi badegulvet er skittent! Det spiller da ingen rolle for meg om badegulvet ditt er så skittent at du må stå på et håndkle for å ikke bli møkkete på beina, eller om du kjører det håndkleet du har tørka deg med i rompa rundt i trynet etterpå. Samme for meg hva du gjør. Nei, nå gir jeg opp! Du misforstår meg tydeligvis med vilje, og jeg gidder ikke mate folk med teskje! Jeg bruker ett håndkle til alt, jeg og trives med det. At folk har eget til håret er forståelig, men eget rompe og fot håndkle var ny.
Ciara Skrevet 20. desember 2007 #37 Skrevet 20. desember 2007 Jeg vasker håndklær etter en snau uke. Bruker ett håndkle til kropp og hår, og har eget hånd-håndkle. Jeg skifter etter 4-5 dager fordi jeg vasker klær hver 4 eller 5. dag. Jeg har ikke god plass til håndklær, så da bytter jeg bare for å slippe å stappe dem ned i skuffen.
happyhappy Skrevet 24. desember 2007 #38 Skrevet 24. desember 2007 Jeg har eget håndkle til håret, egne til kroppen etter dusj og egne håndklær til etter håndvask. Bytter håndklær en gang i uken (kluter legges til vask etter én gangs bruk). Tenker som nevnt over her at man er tross alt ren når man er nyvasket og syke blir vi heller ikke, så noen overdreven renslighet gidder vi ikke drive med. sånn tenker jeg også!
Gjest Frysepulver Skrevet 25. desember 2007 #39 Skrevet 25. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Wonders Skrevet 27. desember 2007 #40 Skrevet 27. desember 2007 Jeg bruker ikke alltid dem jeg har brukt til å dusje 2 ganger, men de til håret henger jeg opp på badet så jeg kan bruke de på hendene senere. 3-4 dager. Har masse håndkler!!!! Og er flink med å vaske kun når kurven er full. Er noen i huset syke, er det eget håndkle til den pers, håndhygienen er veldig viktig !!! Og jeg nekter å bli syk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå