Gjest lillagubban Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hvor ofte vasker du håndkler? Håndkler du bruker til å tørke deg med etter dusj, håndkler til håret og håndkler til å tørke hendene på etter håndvask. På en måte tenker jeg at jeg er jo ikke skitten når jeg tørker meg, så kan jo fint brukes flere ganger... men det blir kanskje en god del bakterier allikevel?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 vi bruker det flere ganger. ellers blir det enormt masse vask, selv om vi bare er to. det med bakterier gjør ikke noe, det får man ikke vasket av seg i dusjen allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Vi har tørt og varmt bad med lukket dusjkabinett, så håndklær holder seg "friske" ganske lenge i den forstand at de ikke begynner å lukte surt pga fukt og bakterier. Så håndhåndklær og håndklær vi bruker til å tørke hår og ansikt med bruker vi vel rundt en uke, tenker jeg, eller jeg skifter når jeg får lyst... Eller oftere om det er påfallende behov. Dusjhåndkle - tja.. ca en gang i uka det også, eller sånn ca etter fire-fem dusjer, noen ganger sjeldnere? Det er kanskje mer hygienisk å ta nytt hver gang, men jeg har aldri blitt syk pga skitne håndklær og har aldri hatt uvi e.l heller, så jeg skifter bare når jeg synes det trengs. (kluter til kroppsvask skifter jeg etter én gangs bruk, de blir jo liksom litt mer skitne og dessuten søkkvåte-> bakteriefest)
Arkana Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har eget håndkle til håret, egne til kroppen etter dusj og egne håndklær til etter håndvask. Bytter håndklær en gang i uken (kluter legges til vask etter én gangs bruk). Tenker som nevnt over her at man er tross alt ren når man er nyvasket og syke blir vi heller ikke, så noen overdreven renslighet gidder vi ikke drive med.
Gjest lillagubban Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Oki, da er jeg ikke så "skitten" heldigvis, hiver også håndklær til vask etter ca en ukes bruk. Det vi ikke er så flinke til er å vaske håndkle til etter håndvask; det henger liksom bare der også glemmer vi det.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Håndkle til hår skifter jeg vel i snitt etter hver femte vask. Håndkle til kroppen (utenom rompe og føtter) sikter jeg vel i snitt etter hver tredje vask. Håndkle til rompe og føtter skifter jeg etter hver gang. Håndkle til hender skifter jeg vel i snitt annenhver dag. Kluter skiftes etter hver vask.
Gjest lillagubban Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Eget håndkle til rompe og føtter? Når man er nyvasket er vel rompa og føttene like reine som resten av kroppen? :klø:
Gjest Indo Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 vasker hånduker ca en gang i uka. Håndduk til kropp og hår brukes to ganger, håndkle til hender, fjes skiftes vel ut akkurat når jeg føler for det, ca 2 ganger i uka.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Eget håndkle til rompe og føtter? Når man er nyvasket er vel rompa og føttene like reine som resten av kroppen? :klø: Ja, jeg graver meg ikke inni rompa med en finger med såpe på da. Kunne ikke falle meg inn å ikke har eget håndkle til rompe og føtter.
Gjest Tweek Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 Jeg bruker ett stort håndkle til kroppen, håret og til når jeg tørker meg på hendene etter vask. Bytter kanskje en gang i uka eller hvis jeg har brukt det til noe så gjør det skittent. Små filler bruker jeg sjeldent, men om jeg gjør det går de til vask med en gang.
Gjest lillagubban Skrevet 18. desember 2007 #11 Skrevet 18. desember 2007 Ja, jeg graver meg ikke inni rompa med en finger med såpe på da. Kunne ikke falle meg inn å ikke har eget håndkle til rompe og føtter. Du gnir vel ikke inni rompa med en finger med håndkle heller?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 Du gnir vel ikke inni rompa med en finger med håndkle heller? Nei, jeg trenger jo ikke det så lenge jeg ikke stapper en finger full av såpe oppi der. Jeg har jo eget håndkle til rompa (og føttene).
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Nei, jeg trenger jo ikke det så lenge jeg ikke stapper en finger full av såpe oppi der. Jeg har jo eget håndkle til rompa (og føttene). Bruker du tre håndkler etter en dusj?
Gjest Tnita Skrevet 19. desember 2007 #14 Skrevet 19. desember 2007 Vasker ca en gang i uka, men ingen håndklær brukes mer enn to ganger.
Saga Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 Skifter en gang i uken. Stort til kropp og lite til håret.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #16 Skrevet 19. desember 2007 Bruker du tre håndkler etter en dusj? Ja, flink til å regne du gitt.
Malama Skrevet 19. desember 2007 #17 Skrevet 19. desember 2007 Det til å tørke hendene bytter jeg når det er vått, ser ut som det trenger det, eller jeg vaskedr badet, altså litt sånn etter behov, men det byttes nå ikke daglig eller noe sånn altså. Det til kroppen etter dusj brukes vel et par tre ganger før det vaskes, tenker jeg. Det til håret skal i teorien også det, men i praksis tar jeg det ofte med meg opp i stua etter dusjen, fordi håret er vått, og da havner det somregel til vask etterpå. Så det vaskes litt oftere, men det blir jo også våtere da. Med andre ord: sånn helt gjennomsnittelig som folk flest, tenker jeg.
amles Skrevet 19. desember 2007 #18 Skrevet 19. desember 2007 Jeg skifter håndkle etter to dusjer.. Dvs at mannen pleier dusje på kverlden og jeg på morgenen, han tar nytt på kvelden og jeg bruker hans brukte på morgenen. så kastes det til vask. Til hender bytter jeg to-tre ganger uken. Det samme med ansikts håndkle(vaske av sminke på kvelden).
Gjest Opa Skrevet 19. desember 2007 #19 Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg graver meg ikke inni rompa med en finger med såpe på da. Men du graver deg inni rumpa med håndkleet?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #20 Skrevet 19. desember 2007 Men du graver deg inni rumpa med håndkleet? Nei, hvorfor skulle jeg det - jeg har ikke noe å tørke vekk inni der, all den tid jeg som nevnt ikke graver meg inni rompa med en finger. Hva bruker du håndkle til? Å tørke deg der du ikke vasker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå