Gjest Lea Skrevet 19. april 2003 #1 Skrevet 19. april 2003 Jeg vet at vi kommer til å få en invitasjon i posen om noen dager. En fetter skal gifte seg og familien hans er helt i skyene. Vi har ingen kontakt med denne familien utenom diverse jubileum o.l. og vil helst takke nei. Vi må reise ganske langt og har hørt rykter om at de har plass-problemer. Hva gjør vi når denne invitasjonen kommer? Bør vi skrive et kort der vi takker nei, eller bør vi få tak i telefonnummeret og ringe? Vi VET jo ikke om de ønsker oss som gjester eller ikke, dette er egentlig bare rykter. Men jeg kjenner til lokalet de skal leie og vet at det er trangt om plassen der. Trenger vi å oppgi noen grunn til at vi ikke kan/vil komme? Bør vi grave frem en liten hvit løgn? Har aldri vært i denne situasjonen før og trenger råd!
Gjest Poirot Skrevet 19. april 2003 #2 Skrevet 19. april 2003 Ville kommet med en liten hvit løgn, og informert mine forledre slik at de kan fortelle den samme løgnen hvis de skal dra. Selv skal jeg i bryllup til min fetter i Finnmark (jeg bor i Oslo) og gleder meg masse!! (Gir egentlig beng i han) Blir jo en flott tur med foreldre, søsken og samboer.
RoadQueen Skrevet 20. april 2003 #3 Skrevet 20. april 2003 Hvis de oppgir tlf. nummer på invitasjonen ville jeg ringt selv og meldt avbud. Hvorfor dere ikke kommer synes jeg ikke de har noe med, men passer det ikke så passer det ikke...
Gjest Tex Skrevet 20. april 2003 #4 Skrevet 20. april 2003 ... passer det ikke så passer det ikke... Enig. Folk har da ikke noe med om dere har andre planer. Men gi klar beskjed om avbud, man vil jo gjerne vite sikkert...
Gjest Lea Skrevet 20. april 2003 #5 Skrevet 20. april 2003 Takk for svar! Det ser vel kanskje litt dumt ut og sende bare "Nei, vi kommer ikke" som svar på invitasjonen? Tror nok at vi kommer til å finne på en slags unnskyldning. Vi er med på en gave til brudeparet likevel og mine foreldre skjønner godt at vi ikke vil gå i bryllupet, så de skal bli informert om evt. unnskyldinger.
Augustbrud02 Skrevet 20. april 2003 #6 Skrevet 20. april 2003 Vi fikk faktisk noen skriftlige svar på våre invitasjoner da vi giftet oss, selvom telefonnummer var oppgitt. Synes det var helt greit jeg. Hvorfor ikke sende et pent kort (gjerne hjemmelaget), hvor dere skriver at dere takker så masse for den hyggelig invitasjonen, men at dere desverre ikke har anledning til komme.
Gjest Tex Skrevet 20. april 2003 #7 Skrevet 20. april 2003 Vi gjør det enkelt for folk : Vi sender med svarkort og lar folk krysse av for ja takk eller nei takk...
CEL. Skrevet 20. april 2003 #8 Skrevet 20. april 2003 Det er jo mulig at de legger ved en mailadresse som man kan svare på, det gjorde vi. Jeg hadde sendt en mail og beklaget at vi ikke kan komme. De trenger jo ikke en grunn.
tuva77 Skrevet 20. april 2003 #9 Skrevet 20. april 2003 De fleste ønsker vel ikke skriftlig tilbakemelding vel???? :o Det skal ikke vi ha, vi skriver tlf nummeret, mer formelle er ikke vi. Det er vel ikke noe problem å takke for innbydelsen,men å si at det desverre ikke passer, vi kommer ikke til å lure på hvorfor noen takker nei. det passer aldri for alle slik er det bare
monja Skrevet 20. april 2003 #10 Skrevet 20. april 2003 Vi skrev også telefonnummer i invitasjonen, og om noen ikke kan komme skal vi iallefall ikke kreve noen forklaring. Folk synes kanskje det er ekkelt å melde avbud uten at de har en forklaring på lager, men uansett er det ikke noe å bli sure for - som brudepar kan man ikke forvente at alle kommer likevel. Det er noe man bare må ta med i beregningen.... Noen av søskenbarna til sambo kommer ikke til oss, men mora deres kommer som "representant fra familien", og det er helt greit.....så hvis foreldrene dine skal dit gjør det det kanskje enda lettere å takke nei?
Fakse Skrevet 20. april 2003 #11 Skrevet 20. april 2003 Dersom bryllupet er langt unna går det ofte greit å si at en ikke har råd til å reise. Men jeg synes ikke dere skal takke nei dersom dere virkelig vil reise. Ofte er det jo koselig å se igjen slektninger en ikke ser så ofte...det er en av grunnene til at jeg alltid gleder meg til bryllup og andre familiesammenkomster. Men dersom dere ikke vil reise, er det greit å ha en forklaring i bakhanda i tilfelle det noen spør.
Gjest Tex Skrevet 20. april 2003 #12 Skrevet 20. april 2003 De fleste ønsker vel ikke skriftlig tilbakemelding vel???? :o Det skal ihvertfall vi ha , og jeg ville synes det var greit selv å få et kort å krysse av på ...
Furstina Skrevet 20. april 2003 #13 Skrevet 20. april 2003 Jag tycker inte att ni behöver ha någon direkt anledning. Det borde räcka med att säga "Tack för inbjudan, men vi har tyvärr inte möjlighet att delta. Vi hoppas ni får en fantastisk dag." eller nåt i den stilen. Varför det inte passar är upp till er att berätta men var beredd på att de som bjuder in kanske frågar. Förhinder kan vara ekonomiska, praktiska eller högst personliga. Jag tycker dock inte att man ska hitta på en vit lögn, det borde räcka med att säga att ni tyvärr inte har möjlighet alternativt att ni har förhinder den dagen/helgen. Själv tycker jag det är trevligt med telefonsamtal, men se på inbjudan hur de vill att ni svarar. Jag tycker det är lite extra trevligt om man önskar en trevlig bröllopsdag och lycka till i samma veva som man beklagar att man inte kan komma. Vi tackade nej till ett bröllop i Europa via mail (för det var så brudparet ville ha svar) med att vi inte hade möjlighet då vi precis kommit hem från VÅRT bröllop samma vecka men önskade dem lycka till med sitt bröllop och äktenskap. Det behöver inte vara så svårt. Lykke til Lea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå