Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig sensitiv hud og reagerer på det meste. Får både utslett og reagerer på lukt (tett nese).

Jeg har brukt en fra Lumene (Blue Sensitive-serien). Reagerer ikke, men forventer liksom mer av en krem. Vet ikke helt hva... :sjenert: Er en grei billig krem (200 kr.).

Jeg har veldig tørr hud i kinnene, men typisk fet t-sone. Har brukt Lumene sin i T-sonnen, og det har fungert greit.

Noen gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

http://www.dermanor.no/default.asp?ArtID=629

Den er absolutt super hvis det er fuktighet du er ute etter!

Huden min var faktisk ganske lik din for omtrent 2mnd siden, men etter jeg kjøpte denne har jeg ikke hatt noen tørre områder som flasser. Nesen er fortsatt litt fet, men jeg har begynt å bruke jojobaolje som skal stabilisere hele huden.

Er superfornøyd med opplegget mitt!

kremen koster desverre flesk; 695,-

jojobaolje;89.-

Det er forresten veldig viktig å ikke bruke renseprodukter som er for sterke, da dette fører til sensitiv hud. Bruk milde f.eks fra apoteket, eller om du har råd kan du invistere i noen for sensitiv hud fra f.eks. Matis. (er fornøyd med den)

http://www.dermanor.no/default.asp?ArtID=150

Håper det ordner seg:)

Skrevet

Nå har jeg veldig tørr hud i tillegg, så er ikke sikkert dette da er kremen for deg, men jeg bruker Aderma Exomega fra apotek. Renselotion fra samme serie. Ikke parfyme, fargestoffer eller parabener. Spør om prøve så du ser om det er noe for deg! Koster 200 for en tube på 200ml, den har jeg ca et halvt år (bruker den da også på hals og bryst, litt overalt).

Forresten, før brukte jeg en glasskrukke fra Eucerin, den var også veldig bra! Lurer på om den het Hydro Balance. Kosta 150, 160 kr for krukken.

Skrevet (endret)

Har du prøvd Decleor? Jeg har også sensitiv hud og reagerer ikke på disse :)

Ja, og som noen nevnte er jojobaolje veldig bra, er totalt avhengig nå :jepp:

Endret av Latee
Skrevet

jojoba krem fra the body shop (normal/tørr hud) lukter rent.

aloe vera krem fra the body shop. (sensitiv hud) gir godt med fuktighet og er uten parfyme og fargestoffer.

hemp ansiktskrem fra the body shop. (ekstremt tørr hud) lukter nesten ingen ting. blir også brukt av de med eksem.

Skrevet
jojoba krem fra the body shop (normal/tørr hud) lukter rent.

aloe vera krem fra the body shop. (sensitiv hud) gir godt med fuktighet og er uten parfyme og fargestoffer.

hemp ansiktskrem fra the body shop. (ekstremt tørr hud) lukter nesten ingen ting. blir også brukt av de med eksem.

de er forresten ikke dyre heller. ca 139 kr. :)

Skrevet

Har prøvd den aloe veraen, men synes ikke den er så god. Den hempen, er den veldig fet?

Har prøvd litt med jojoba-olje, men har ikke fått helt teken på det. Bruker dere det i kremen eller rett på? Og bruker dere det over hele ansiktet, eller bare t-sonen?

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hempen inneholder mye olje og er for tørr hud, så jeg tror ikke jeg ville brukt den på hud som lett blir blank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...