Bovary Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Jeg ser endel folk som har disse nye skjerfene i folklore-stil. De finnes i enten sort med grønt, rødt/rosa mønster eller i naturhvit med samme mønster i farger. Er det noen som skjøner hvilke skjerf jeg sikter til - og som tilfeldigvis vet hvor man får kjøpt de?
Bex Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Skjønner ikke helt hva du mener, men kan det være disse? http://www.oleana.no/html/kolleksjon.html Følg linken "Oleana 2007/2008" og rull nedover, så ser du litt forskjellige sjerf. De har endel i samme mønster som genserne også. Er det sånne, så har de det på Husfliden hvertfall. Og i Oslo har de egen butikk i Stortingsgata. Eller er de tynnere?
Bovary Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 De er tynnere og ikke helt i den stilen. Mer som om mønsteret er fra øst-europa, liksom. Litt mer "sigøyner"-stil. Hm...flere forslag? Tusen takk :o)
Bex Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Er det disse da, kanskje? http://www.tyrihans.no/oslo/tyrihans.nsf/i...50?OpenDocument
Nausicaä Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Kan det være slike du mener? Jeg ville ikke akkurat kalt det folkloreskjerf, men det er den eneste typen skjerf jeg har sett flere gå rundt med.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Har sett slike skjerf som ts etterlyser på Vila.
Aleera Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 nr 1 nr 2 Disse er ikke helt som de jeg egentlig tenker på, men ganske like. Jeg synes de er kjempefine! Bestemor gikk med et sånt skjerf for endel år siden husker jeg, det gjorde flere eldre damer også. Fretex selger kanskje brukte sånne. Er litt på jakt selv jeg, skal si ifra hvis jeg finner noe i andre butikker! Hvis det er disse du tenker på da..
Bex Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 (endret) TS, nå har du fått eksempler på både Palestinaskjerf, Sigøynerskjal og mer tradisjonelle norske. Håper det er noe av det du er ute etter?? Endret 19. desember 2007 av Bex
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 nr 1 nr 2 Disse er ikke helt som de jeg egentlig tenker på, men ganske like. Jeg synes de er kjempefine! Bestemor gikk med et sånt skjerf for endel år siden husker jeg, det gjorde flere eldre damer også. Fretex selger kanskje brukte sånne. Er litt på jakt selv jeg, skal si ifra hvis jeg finner noe i andre butikker! Hvis det er disse du tenker på da.. Sånne finner du drøssevis av på youngstorvet i oslo hvertfall, i massevis av farger.
Malou Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Hvis det er russiske Pavlosjal du tenker på har de i hvertfall noen på eBay, f.eks dette.
Bovary Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. desember 2007 nr 1 nr 2 Disse er ikke helt som de jeg egentlig tenker på, men ganske like. Jeg synes de er kjempefine! Bestemor gikk med et sånt skjerf for endel år siden husker jeg, det gjorde flere eldre damer også. Fretex selger kanskje brukte sånne. Er litt på jakt selv jeg, skal si ifra hvis jeg finner noe i andre butikker! Hvis det er disse du tenker på da.. Bingo på eksempel nr.2! Takk alle sammen - nå når alle vet hva jeg mener, er det noen som vet hvor de fås kjøpt? Og hva de heter / hvor mønsteret kommer fra (norsk/utenlandsk)?
Bovary Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2007 Takk folkens - da sjekker jeg Yooungstorget først - og ebay eventuelt. Pavlov-skjerf- høres russisk ut. Jippi! Klem
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 De har sånne på Vila. Hvertfall i hvitt/beige og svart, kanskje en farge til også. Du kan ser her om de har butikk der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå