Gå til innhold

Nå er det mulig å bruke SAS poeng til oppgradering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

SAS har nå kommet med nyheten om at man kan bruke Eurobonus poeng til oppgradering til business klasse på andre Star Alliance partnere som Thai, Lufthansa etc. Les mer om saken på SAS sine sider. Dette hørtes jo ut som bra nyheten for de som har litt poeng. Men det er et lite skår i gleden...en kan kun bruke poeng til oppgradering dersom en kjøper "dyre" økonomibilletter...dvs i noen klasser som Y og B. Så da spørs det om dette slir så aktuelt allikevel ettersom en som regel prøver å få tak i de billigste økonomi billettene når en dra på ferietur :(

Endret innlegg for å fikse sidebredden.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Skrevet

Jeg har forsøkt med både Thai og Austria, men fikk begge gangene beskjed om at det ikke var mulig....

Nå har jeg forøverig sluttet å fly star allaince for poengene blir jo aldri registert atuomatisk, selv ikke når jeg flyr billettløst på bonuskortet

Skrevet

PS - business er også stort sett fullt av bla folk på id-billletter, i allefall på lengre reiser.

Og id-billetter går først.

Skrevet

Hei

Det stemmer at det ikke har vært mulig før men nå skal det altså være mulig...så sant man har en "dyr" økonomibillett :-)

Skrevet
Hei

Det stemmer at det ikke har vært mulig før men nå skal det altså være mulig...så sant man har en "dyr" økonomibillett :-)

Det var mulig før også.

Skrevet
Det var mulig før også. Dersom man bestillte de på forhånd, men ikke med alle samarbeidpartnere.

Dyre økonomibilletter er jo uansett nesten like dyre som business kampanje billetter.

Skrevet

Hei

jeg mener at dette er ganske nytt. En har kunnet bruke SAS poeng til å oppgradre på SAS selvfølgelig men at man også skal kunne bruke SAS poeng på Thai, Lufthansa etc er ganske nytt.

Skrevet

Mulig det er nytt at man kan oppgraderes med bonuspoeng betaling på flyplassen?

Sist gang jeg forsøkte dette var i 2005 med Thai. Fikk da beskjed på Gardermoen om jeg kunne kjøpe oppgradering i gaten i Køben. Når jeg kom til gaten fikk jeg beskjed om jeg kunne ha kjøpt oppgradering med min eurobonus poeng om jeg hadde bestillt dette på forhånd (altså mulig, men ikke i gaten).

Etter den tid har jeg ikke brukt star allaiance mye på grunn av at de alltid snyter enn for poeng osv. Og nå flyr jeg stort sett ID og får business class til under 10% av en billig økonomiklasse billett.

Skrevet
Og nå flyr jeg stort sett ID og får business class til under 10% av en billig økonomiklasse billett.

Og hvordan får man tak i ID billetter :ler: Jeg kunne godt tenkt med businessklasse billetter til en billig penge :fnise:

Skrevet
Og hvordan får man tak i ID billetter :ler: Jeg kunne godt tenkt med businessklasse billetter til en billig penge :fnise:

jobber i SAS eller partner. eller som meg samboer/gift med ansatt. veldig kjekt med billige billetter :)

Skrevet

At man må kjøpe en dyrere økonomibillett når man vil oppgradere mot bonuspoeng er det som er vanlig hos alle flyselskaper har jeg inntrykk av og ikke noe som er sært og spesielt for SAS. Men flyr man nok slipper man jo å bruke bonuspoeng på den slags for man blir ofte oppgradert uansett. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...