Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #1 Del Skrevet 5. april 2002 Her inne ? Det hadde vĂŠrt artig Ă„ hĂžre fra dere om hvordan dere har forberedt dere ? Vi er nĂ„ kommet til veis ende etter et Ă„r med planlegging og mĂžter med presten. NĂ„ er det kun 15 dager igjen og alt som gjenstĂ„r er nĂ„ Ăžvelsen i Kirken. FĂ„r visst orgel musikk den dagen vi Ăžver sĂ„ snakk om flax 12 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
ringblomst Skrevet 5. april 2002 #2 Del Skrevet 5. april 2002 FĂ„r vel skrive litt her jeg da. Er riktignok lenge til vi skal gifte oss, faktisk ikke fĂžr 30.juli 2004. SlĂ„ den de som kan, hihi. Er katolikk selv, men har valgt Ă„ ikke gifte meg i den katolske kirke av praktiske grunner. Forloveden er altsĂ„ ikke katolikk, men protestant. SĂ„ langt har vi bare bestemt kirke og lokalet (Nordstrand kirke). Og sĂ„ skal vi ha indonesisk/kinesisk buffet, noe som min mor skal sĂžrge for. Neste sommer blir det tur til Indonesia for Ă„ treffe familien der og fĂ„ sydd bryllupsklĂŠr. For Ăžyeblikket er fargene rĂždt, hvitt, gull og sĂžlv rĂ„dende. Men som sagt det er jo lenge til ennĂ„, sĂ„ hvem vet hva det blir til slutt. ringblomst Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
lillesmurfen Skrevet 5. april 2002 #3 Del Skrevet 5. april 2002 Hei og hopp! Slenger meg pĂ„ denne trĂ„den jeg Jeg er forsĂ„vidt pĂ„ papiret protestant men, oppdratt stort sett i den katolske tro:) (pappa er spansk) og sĂ„ er kjĂŠrsten min katolsk og sogner til St Olav. Etter det jeg har sett og hĂžrt sĂ„ er det faktisk ikke sĂ„ fryktelig mange som skal gifte seg katolsk (i St Olav kirke er det ca 45 vielser i Ă„ret!) syns det er veldig fint for vi slipper Ă„ stresse med Ă„ forlate kirkelokalene rett etter vielsen 12 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #4 Del Skrevet 5. april 2002 Kan jeg bryte inn og spĂžrre dere hva som egentlig er forskjellen pĂ„ en katolikk og en protestant? Jeg har lite kunnskap om dette, men har blitt veldig nysgjerrig. PĂ„ forhĂ„nd takk. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #5 Del Skrevet 5. april 2002 For min del sĂ„ er min mor Australsk og min far er Norsk. Jeg er dĂžpt og konfirmert i den Katolske Kirke og som kanskje mange har fĂ„tt med seg sĂ„ er jeg ogsĂ„ aktiv her. Jeg er sĂ„ heldig at min samboer ogsĂ„ glede seg sĂ„ mye ved Ă„ gifte seg Katolsk selv om han tilhĂžrer den Norske Kirken. Vi har gĂ„tt gjennom mange timer med presten og pratet om fremtiden og hva som skjer nĂ„r og hvis vi fĂ„r barn mht oppdragelse osv. Anonym nĂ„r du spĂžr om forskjellen mellom statskirken og den Katolske sĂ„ spĂžr du ganske vanskelig og jeg kan holde pĂ„ i flere timer. Men noe som er forskjellig er at den Katolske Kirken har sju sakramenter samt at vi har noen ekstra skrifter i bibelen som den Norske Kirke ikke har. Det er mange forskjeller - men utad mht messe og slike ting sĂ„ er ikke forskjellen sĂ„ veldig stor. Beklager at jeg ikke kunne gi en mer detaljert forklaring pĂ„ dette.12 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #6 Del Skrevet 5. april 2002 Sju sakramenter? Beklager min uvitenhet, men jeg ble litt nysgherrig jeg ogsĂ„! - Lill Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #7 Del Skrevet 5. april 2002 Jepp sju sakramenter som er: DĂ„p Ferming/Konfirmasjon Nattverd Boten (SkriftemĂ„l) Sykesalving Ordinasjonen Ekteskapet Ganske komplisert Ă„ forklare. Men Ekteskapet er et sakrament det ogsĂ„. Det er det ikke i Stats Kirken. Synes overhodet ikke det er rart folk spĂžr - fĂ„r det spĂžrsmĂ„let daglig fra venner og kjente 12 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ