Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hei Dette er kanskje et dumt spørsmål, men har spurt kjente og ikke fått svar på det. Øynene mine har i de siste uken vært røde og blodårene har vært mer tydelige enn ellers. Er 15 år, røyker ikke, ser godt, sover ca 8-9 timer hver natt og forsøker å drikke mye vann, så hva kan det være?? Det eneste jeg vet om er at jeg har vært gjennom ting som har gjort meg ganske stressa. Hva kan jeg gjøre for å gjøre øynene hvitere? Burde jeg gå til øyenlege? Er takknemlig for svar!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Litt vanskelig å si noe om hvorfor du har blodskutte øyne, men hvis du for eksempel gnir deg mye innpå øynene så kan dette irritere, samt gjøre at blodårene i øynene "brister" og dermed vises tydligere. Ellers kan det jo være mulig at du er allergisk mot noe?
Gjest Gjest der oppe Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Brister... Oi, blir de værende sånn permanent eller er det noe jeg kan gjøre for at øynene skal bli hvitere igjen? Jeg er bare litt polleallergiker, men trodde ikke det var noe særlig av det nå?
Gjest Gjest_lolita_* Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Prøv med kunstig tårevæske og/ el.øyebadevann fra apoteket.kanskje du har litt tørre øyne,er o hvertfall ikke skadelig å prøve:) ellers så kan det jo hende at det er noe du ikke tåler
Gjest Gjest_lolita_* Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Eller det fins noe som heter cleareyes,mot røde øyne,men vet ikke hvor det kjøpes..
Gjest Tigress Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Cleareyes får du ikke kjøpt i Norge... Vet du får kjøpt dem på Boots i UK, de har kanskje en nettside?
La Luna Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har alltid rød øyne, men det er fordi jeg visstnok har mye fett på slimhinnene der, noe som gjør det rødt....ikke farlig og kan fjernes med en liten operasjon Men er du sikker på at du ikke er allergisk mot noe mer enn pollen? Hvis det plager deg veldig kan du jo ta en allergitest hos legen eller en tur til øyelege/optiker.
Gjest Bolledeig Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Er du sikker på at du ser godt? Jeg trodde jeg så godt, og gikk til optiker som fant synsfeil. Øynene mine var blitt røde for å "kompensere" for synsfeilen hele tiden, var rett og slett slitne.
Gjest Gjest der oppe Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 Øyene mine har bare blitt mer kløete og "gørrete",så skal til legen for å sjekke om det kan væreøyekatarr. Takk til dere som har svart og god jul
Wonders Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Cleareyes skal du være forsiktig med , for den er sterk, fåes i danmark, men skal kun brukes 1 gang pr uke, fordi den forminsker blodårene som gir næring osv til selve øyet, og hos meg svir det litt. Kast lille flasken etter 1 mnd etter åpnet. Men gå til apoteket, kjøp deg saltvann og en glass-øyerenser. Øyerens heter det. Du spruter denne saltoppløsningen i det rene glasset(ser nesten ut som ett lite gjennomsiktig mini egge-glass) og len deg over det, plasser øyen rett over glasset, klem det godt inntil, å len deg bakover. Da skyller du øyet godt, i noen sekunder. Jeg vet det er merkelig, men prøv å hold øyet oppe i disse sekundene. Blir som å "se under vann-følelse". Len deg tilbake over vasken å fjern glasset, tørk lett. Ikke gni og ikke klem, smør med øyekrem. Gjenta 1 gang i uken, veldig godt for øyet ditt.
Gjest neinei Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 Eller det fins noe som heter cleareyes,mot røde øyne,men vet ikke hvor det kjøpes.. Dette er like smart som å tisse i buksa for å holde varmen. Clear eyes har nemlig den bivirkningen at den gjør at blodårene slutter å trekke seg sammen, så en kan ende opp med konstant røde øyne.. Til TS, gå til optiker. De kan eventuelt henvise videre til øyelege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå