LukaFrost Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Er det noen som har forslag til litt spenstig saus til svineribba? Jeg er ikke noe glad i svineribbe og synes vanlig brun saus til blir litt kjedelig. Faktisk har jeg tilbøyelighet til å ha på chilisaus. Noen som har erfaringer mad alternative sauser?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Er det noen som har forslag til litt spenstig saus til svineribba? Jeg er ikke noe glad i svineribbe og synes vanlig brun saus til blir litt kjedelig. Faktisk har jeg tilbøyelighet til å ha på chilisaus. Noen som har erfaringer mad alternative sauser? jeg synes det er kvalmende med brun saus ti ribbe. Bodde en kant på landet hvor det er vanlig,men der jeg kommer fra er det kun rent ribbefett man bruker.
Malama Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 For meg er det bare sjysaus som teller. Ikke den (visstnok tradisjonelle) brune sausen som serveres noen plasser i landet, men saus laget på ribbefettet, med litt meljevning og gjerne en fløteskvett. Men jeg er litt sånn tradisjonell av meg jeg da (Det er dette som er tradisjon der jeg kommer fra) og kunne ikke tenkt meg chillisaus, så noe helt spenstig kan jeg ikke egentlig komme på...
-hild Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Når jeg spiser ribbe som spare ribs, og ikke som julemat, synes jeg det er godt med en bbq saus til. Denne av Trond Moi synes jeg er helt super!! 2 ss sukker 1 ss hakket hvitløk 1 ss hakket frisk ingefær 1 dl mørk sirup 2 boks hakket tomat 2 dl tomatketchup 1 dl soyasaus Smelt sukkeret til karamell og tilsett hvitløk og ingefær. La det steke maks 10-15 sek ellers svir karamellen seg. Ha i sirup, hakkede tomater, ketchup og soyasaus. La dette småkoke i 15 min, så er sausen klar til bruk og servering. :D Jeg skunne ikke tenkt meg dette til jul selv, til det er jeg alt for tradisjonell - men resten av året, og spesielt på sommeren.. oh yeah!
Trillrund Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 En av julens ribbemiddager blir nok etter oppskrift fra Bagatelle-sjefen. Se selv på VG under Sjuves kjøkken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå