Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på 5 år blir fort veldig varm og svett om hun kaver veldig mye. (med ting hun ikke får til og enkelte andre ting og)

I dag var vi på sykehuset, og tenkte at siden vi først var defor, kunne få målt blodtrykket. Det var helt fint.

Men sykesøsteren ville at vi skulle ta en stoffskifteprøve. Det ble gjort like etter.

I farten glemte jeg helt å spørre hva det er godt for.. Vet jo at det er godt noe, men hva?? :klø: Er det allvorlige sykdomer de kan finne, eller hva??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vår datter på 5 år blir fort veldig varm og svett om hun kaver veldig mye. (med ting hun ikke får til og enkelte andre ting og)

I dag var vi på sykehuset, og tenkte at siden vi først var defor, kunne få målt blodtrykket. Det var helt fint.

Men sykesøsteren ville at vi skulle ta en stoffskifteprøve. Det ble gjort like etter.

I farten glemte jeg helt å spørre hva det er godt for.. Vet jo at det er godt noe, men hva?? :klø: Er det allvorlige sykdomer de kan finne, eller hva??

det er ufarlige tilstanderde ser etter da mener jeg.

Skrevet

Feil på stoffskiftet er ikke en ufarlig tilstand dersom det ikke behandles.

Feil på stoffskiftet, enten det er høyt (overproduksjon av thyroxin) eller lavt (mangel på thyroxin) vil kunne affisere veldig mye, både av det rent kroppslige (vekt, hår, fordøyelse osv) og det kognitive (sløvhet, rastløshet, skoleproblemer..). Du kan lese mer om stoffskifteforstyrrelser hos barn her. Bra at det ble tatt blodprøver, håper de viser seg å være overflødige.

Skrevet

Prøvene var fine :-D

Eneste var at hun hadde litt jernmangel, men det skal vi nok få orden på med Hemofer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...