Gå til innhold

Tror du amerikanerne har vært på månen?

Tror du amerikanerne har vært på månen?  

1. 1. Tror du amerikanerne har vært på månen?

• Nei, det er bare propaganda.
      2
    • Ja - de har vært der
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amerikanerne påberoper seg at de har vært på månen, men det tror jeg ikke på (mange andre også som tror det) - hvorfor har de ikke vært der etterpå - de elsker jo å ha jubileum - ???

Dessuten, på et bilde fra månen da de sier de var der, vaiet det amerikanske flagget i vinden - det finnes ikke vind på månen.

Kun god propaganda - at de var kommet lenger enn russerne, og var suverene og den ledende parten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei - det tror jeg ikke. Tror amerikanerne har vært på månen jeg. Helt sikkert :)

Skrevet

Nei Asterism :D Amerikanerne har ikke vært der!!!

Gjest Ikke innlogget Vega
Skrevet

Det jeg synes er merkelig - er at alle vet jo at Amerikanerne er så ivrige til å markere ting og ha jubileum for alt mulig rart - hvorfor har de ikke vært der nå i den senere tid ??

Men helt ærlig - så er jeg glad om de ikke har vært der, er ikke så begeistret for at evt. fotspor skal ligge igjen etter dem (eller andre) til evig tid...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jaha og hva er dette for noe da? Nok ett Amerikanerne-er-så-slemme-som-bomber-Irak-så-nå-skal-vi-nok-en-gang-så-tvil- om-det-faktum-at-de-har-vært-på-månen?

Makan til piss Vega!

Minnie

Skrevet

Bilder kan lyge. Det er enkelt å manipulere bilder. Det er blitt gjort før disse datatider, med bl.a retusj.

De kan også lage mye rart i filmstudio, det er slett ikke alle gamle (særlig de gamle) filmene som er ute i skogen osv.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Bilder kan lyge. Det er enkelt å manipulere bilder. Det er blitt gjort før disse datatider, med bl.a retusj.  

De kan også lage mye rart i filmstudio, det er slett ikke alle gamle (særlig de gamle) filmene som er ute i skogen osv.

Du trenger en hobby Vega. Vi skjønner at du hater USA pga. krigen i Irak.

Minnie

Gjest Poirot
Skrevet
Dessuten, på et bilde fra månen da de sier de var der, vaiet det amerikanske flagget i vinden - det finnes ikke vind på månen.

Mindre tyngdekraft gjør at et flagg lett kan stå ut på bildet slik det gjør. Har forøvrig lest om "fenomenet", og må si det er en artig tanke at alt er tull.

Men selv tror jeg de har vært der. Uten tvil.

Skrevet

Dette har da ikke noe med krigen å gjøre - ærlig talt - om amerikanerne har vært på månen eller ikke har vært et spørsmål lenge før Irak-krigen. Jeg har ikke nevnt noe om krigen her, og kommer ikke til å bringe det inn i denne sammenhengen heller...

Gjest Anonymous
Skrevet

Minnie Emmerdale:

Du trenger en hobby Vega. Vi skjønner at du hater USA pga. krigen i Irak.

Minnie

Skrevet

Meg som svarte Minnie.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Jeg må si meg enig at jeg ikke har sett maken til tullete konspirasjons-innlegg.

Det finnes milevis med forskning som ikke kunne vært konkludert om ikke man hadde vært til stede på månen. Det finnes et landingsunderstell stående igjen på månen, hvem har satt det der da? Og hva med det amerikanske flagget som vitterlig er der ennå? Russerne som har satt det opp? Eller grønne menn?

Hva med mineraler som er hentet ned, og som absolutt ikke kan stamme fra jorden? Kult at amerikanerne kunne fremstille disse kunstig før de faktisk visste at de fanters på måneden. Først nå i den senere tid kan det bevises uten å være der.

Grunnen til at de ikke har vært der flere ganger, har kanskje noe med å gjøre at man ikke risikerer menneskeliv for noe slikt, som faktisk ikke er nødvendig i store hovedtrekk. Ikke helt ennå. Det er også snakk om kostnader, og utrolige mengder fossilt drivstoff.

Selv ikke amerikanerne reiser til månen for heisatur. Se på et bilde av månen. Hvor mye Bud tror du de får drukket der? Det er langt mellom barene.

Verden er mye enklere uten all verdens konspirasjonsteorier.

Skrevet

Det hele begynte faktisk med såret nasjonal stolthet, uro i den politiske maktbalansen - og i regi av John Kennedy. I 1957 sendte russerne opp Sputnik (600 kg) mens året etter fikk amerikanerne til å sende en femten kilo tung satelitt opp i atmosfæren. Nov. 58 sender russerne opp Sputnik 2 (3600kg) og senere sammen med hunden Laika. 12 april 1961 sender russerne en mann (Gagarin) ut i et kretsløp rundt jorden, noe som var vellykket. 5. mai 1961 sender am. opp Shepard, 478 km ut i rommet, altså ikke i kretsløp. Ferden varte i 15 min og endte i Stillehavet. I feb. 62 lykkes amerikanerne med Friendship 7 og Glenn i kretsløp. USA hadde nå også 69 satellitter i kretsløp, mot Sovjets 13. Alle 13 var i kretsløp fremdeles mot USAs 35. Kappløpet fortsatte...

Det er mange som slår tilbake teorien om at mennesker faktisk har vært på månen. Nå skal NASA ut med en liten bok (som de skriver - liten men det skal bli spennende å se) for å prøve å motsi påstandene. Se link på denne tråden.

Bilder kan manipuleres, og det er stilt spørsmål ved disse bildene, fra eksperthold. Dessuten overførte Surveyor-romskipet (ubemannet) 11 000 bilder fra månen i 1966. Den plukket også med seg mineraler før returen. (Disse finnes også i Gobi-ørkenen...)

Imens greide russerne å koble sammen satelitter mekanisk oppe i rommet, og kom like etter når det gjaldt å sirkle rundt månen.

Jubileum - koster penger, og med fare for menneskeliv (det gikk jo så bra sist og det er snart et halvt århundre siden (1969), nå med den nye teknologien, burde det gå enda bedre...) - men det er likevel litt merkverdig - tenk på den reklamen det ville være da - de kunne hatt sponsorer, og det er alltid en eller annen styrtrik gærning eller ti som vil betale for å være med...

Skrevet

Enkelt og klart svar - de HAR vært på månen.

Skrevet

Utenom andre som har svart her og gitt forklaring på flagget o.l., så har jeg et lite spørsmål:

Om de amerikanske myndighetene hadde gjort dette for å kunne fake-slå russerene, hvorfor fortsetter de å leve løgnen? Og videre, hvorfor fortsetter russere, kinesere, nordmenn osv å støtte opp om fabrikasjonen og viderefører den? Da må i så fall alle som jobber med romforskning være med i konspirasjonen, absolutt alle i alle land...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...