Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 PC-en min lager en (veldig) høy summende lyd når den er på. Hva kan være galt?
Gjest Allviter Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Sannsynligvis infiltrasjon fra en Taliban-gruppe. Hiv pc'n før den går av som en bombe
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Det er mest sannsynlig veldig mye støv på viften. Hvis du ikke har mulighet til å åpne pc så kan du prøve å støvsuge filteret fra utsiden (altså med PC avslått og svak styrke på støvsugeren støvsuger du risten eller hullraden der viften til strømforsyningen er fra utsiden).
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Jeg forsøkte å støvsuge, men lyden ble ikke borte (eller, den forsvinner i små øyeblikk nå). Hva skal til av datakunnskaper for å åpne en pc? Kan de dataansvarlige på skolen der moren min jobber gjøre det?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Det er mest sannsynlig veldig mye støv på viften. Hvis du ikke har mulighet til å åpne pc så kan du prøve å støvsuge filteret fra utsiden (altså med PC avslått og svak styrke på støvsugeren støvsuger du risten eller hullraden der viften til strømforsyningen er fra utsiden). Viften til strømforsyningen? Er det en annen vifte enn den vanlige viften? Jeg fant en rist på høyre side av pc-en, og støvsugde den.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Viften til strømforsyningen? Er det en annen vifte enn den vanlige viften? Jeg fant en rist på høyre side av pc-en, og støvsugde den. Der er en vifte (i de fleste maskiner) for strømforsyningen og en vifte som sitter over prosessoren. Den som sitter over prosessoren må du åpne maskinen for å komme til.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Der er en vifte (i de fleste maskiner) for strømforsyningen og en vifte som sitter over prosessoren. Den som sitter over prosessoren må du åpne maskinen for å komme til. Jeg har støvsugd på både den risten på siden av pc-en, og den bittelille ved strømuttaket, uten resultat. Har en dataansvarlig på en videregående skole kompetanse til å åpne pc-er og rense vifter?
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har støvsugd på både den risten på siden av pc-en, og den bittelille ved strømuttaket, uten resultat. Har en dataansvarlig på en videregående skole kompetanse til å åpne pc-er og rense vifter? Det er ikke noe kunststykke å gjøre det selv hvis du vet hva du gjør. Jeg har skiftet vifte mange ganger på mine selvbyggede maskiner. Hvis du ikke vet det og ikke den dataansvarlige heller så kan det fort bli bøll. Glemt å spørre om det er en bærbar eller en stasjonær, men antar at det er en stasjonær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå