Paradokset Skrevet 19. desember 2007 #41 Skrevet 19. desember 2007 Mange kulturer er syke, skjønner du ikke det? Er kulturen syk? Hvilken referanser skal man bruke for å avgjøre hvilke kulturer som er "syke" og "friske"? Er kulturen syk fordi menneskene i den er syke? Eller omvendt?
Paradokset Skrevet 19. desember 2007 #42 Skrevet 19. desember 2007 Det som er helt åpenbart her er at vårt pedofilibegrep ikke noe universalt eller almenngyldig begrep. Seksuell lavalder har variert, og varierer fortsatt, også i vår del av verden.
Tabris Skrevet 19. desember 2007 #43 Skrevet 19. desember 2007 Som ble nevnt i denne tråden - og som jeg også har hørt andre steder - så venter man ofte med sex til jenta har fått menstruasjonen selv om man gifter seg før den tid. Trådtittelen og utgangspunktet for hele tråden blir da feil - dette dreier seg ikke om pedofili. Man kan selvsagt diskutere det etiske med slike bryllup, men jeg synes ofte man kan være litt for raskt ute med pedofil-stemplet noen ganger.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #44 Skrevet 19. desember 2007 Det er mulig jeg tar feil, men jeg sitter med et inntrykk av at en og samme gjest har "satt opp" denne diskusjonen og allerede ført den inn i det sporet han eller hun ønsker. Dette er, i likhet med en rekke andre sosiale problemer, antakeligvis mer sammensatt og komplisert enn det trådstarter ønsker å erkjenne. I stedet er debatten rettet inn mot at menn, uavhengig av kulturell og sosial bakgrunn, er drittsekker, overgripere og følelsesløse jævler. Dette kunne faktisk blitt en interessant debatt dersom trådstarter ikke allerede fra første setning hadde ødelagt den med sin tabloide og fordomsfulle vinkling. Du har helt rett! Første innlegg er slettet, og det er vel ikke heeelt uten videre at trådstarter slettet det. . For en syk tråd..
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #45 Skrevet 19. desember 2007 . Prøver du å si at pedofili er normalen, eller prøver du å si at det er en forkastelig sak som "alle menn" ville gjort seg skyldig i dersom de kunne slippe unna med det? Jeg prøver å si at det er mer vanlig enn de fleste tror, men det er selvsagt forkastelig. Jeg sier også at så lenge vi tror de er syke mennesker som forgriper seg på barn, så vil man ikke se overgriperne, for man leter etter et visst sykt utseende, en viss syk oppførsel. Det er ikke der man finenr pedofile, de finnes blant kollegene dine, i familien din, blant vennene dine. Mange menn vill ligget med en 11åring dersom det var grensen her i landet ja. Jeg vet at det finnes kvinnelige overgripere, men det er langt flere menn som forgriper seg derfor er dette tema i debatten. Lik det eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #46 Skrevet 19. desember 2007 Så du er altså av den oppfatning at dette er noe pedofile gjør med èn person? Og ikke flere? Det er meget ulogisk, for man vet at pedofile tenner på barn primært. Ergo vil en pedofil med en viss nødvendighet forgripe seg på flere barn gjennom sin seksuelt aktive karriere. Dersom han eller hun har mulighet for det. Du vil ikek se på regnestykket du? 20% misbrukte jenter betyr kanskje 5% misbrukere. Altså at en pedofil misbruker fire jenter hver. Hvorfor tror du tallet er høyere? Vær realistisk istedet for å henge deg opp i tall, forresten, du skjønner at det er minst 5% overgripere her i landet. Og om du kjenner 100 mennesker så er fem av dem overgripere. Tør du ikke tenke tanken altså?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. desember 2007 #47 Skrevet 19. desember 2007 Du har helt rett! Første innlegg er slettet, og det er vel ikke heeelt uten videre at trådstarter slettet det. . For en syk tråd.. Første innlegg er selvsagt ikke slettet, det er gjest som starter tråden og gjest kan ikke slette innlegg. Syk tråd sier du... Våkn opp. Må nesten håpe du ikke har barn for du kan ikke beskytte dem når du tror at det er syke mennesker som forgriper seg.
Mann 42 Skrevet 19. desember 2007 #48 Skrevet 19. desember 2007 Du vil ikek se på regnestykket du? 20% misbrukte jenter betyr kanskje 5% misbrukere. Altså at en pedofil misbruker fire jenter hver. Hvorfor tror du tallet er høyere? Vær realistisk istedet for å henge deg opp i tall, forresten, du skjønner at det er minst 5% overgripere her i landet. Og om du kjenner 100 mennesker så er fem av dem overgripere. Tør du ikke tenke tanken altså? Jeg er bare uenig med deg. Jeg tror ikke det er riktig så mange, fordi det dreier seg om en kulturelt og psykisk avvikende utvikling av seksualiteten hos de menn og kvinner som blir pedofile. Det normale forløpet er at man utvikler en seksualitet som er orientert mot voksne av motsatt kjønn. Eller samme kjønn, dersom man er homofil. Men voksen seksualitet er vanligvis tvinnet sammen med sosialt press og følelsesmessig behov for å finne en voksen partner. De som ender opp med å bli pedofile, har stoppet opp i sin normale utvikling på et tidligere stadium, og klarer ikke forholde seg til voksne på en måte som gjør at de får tilfredsstillende relasjoner til voksne partnere. De har seksuell tenning på barn, og de har vansker med å takle jevnbyrdige relasjoner. Det er bare tøv å si at de fleste menn ville synes det var stor stas å ha sex med et barn. De fleste menn innen vår kultur ville mene at det var en forferdelig tanke. Jeg syns forøvrig at vi skal holde andre kulturer utenfor en diskusjon som evt skal handle om pedofili innen vårt samfunn. Det er velkjent at mange kulturer har praksiser og overgangsriter som vi ville sette merkelappen "seksuelt misbruk av barn på" omgående, dersom lignende fant sted her.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #49 Skrevet 19. desember 2007 Første innlegg er selvsagt ikke slettet, det er gjest som starter tråden og gjest kan ikke slette innlegg. Syk tråd sier du... Våkn opp. Må nesten håpe du ikke har barn for du kan ikke beskytte dem når du tror at det er syke mennesker som forgriper seg. En stoor kverulat er det du er!!! Du skjønner greia! Du er bare her for å "hisse" opp og gi noen en dårlig dag, bli kvalm, føle ubehag. Når gjennomsnitt levealder var 40 år i gamledager, var man ikke barn når man er 10 som man er i dag. Og jeg vet at i noen land er det slik i dag. Men jeg må få synes at dette er helt galt, uten at du skal få meg til å bli paranoid og nesten føle meg litt truet av deg!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #50 Skrevet 19. desember 2007 En stoor kverulat er det du er!!! Du skjønner greia! Du er bare her for å "hisse" opp og gi noen en dårlig dag, bli kvalm, føle ubehag. Når gjennomsnitt levealder var 40 år i gamledager, var man ikke barn når man er 10 som man er i dag. Og jeg vet at i noen land er det slik i dag. Men jeg må få synes at dette er helt galt, uten at du skal få meg til å bli paranoid og nesten føle meg litt truet av deg! Og det er klart det kan være den hyggelige naboen. Det er ikke det jeg sier. Klart de vet å være snille og hyggelige. Og det samme med incest. Det kan være den gode bestefaren el perfekte foreldre. Men de er syke!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #51 Skrevet 19. desember 2007 Var nå ikke helt det jeg mente. De er klar fra naturens side, men det betyr jo så klart ikke at de er klar. En jente på 10-12 er ikke klar for sex, uansett om hun har fått menstruasjon. Å få menstruasjon betyr at kroppen er begynt å gjøre seg klar....det tar år. Det er en grunn til at veldig mange unge jenter som blir gravid enten dør under fødsel/barnet dør under fødsel/hele underlivet blir revet opp. Hoftene er ikke brede nok og disse stakkars jentene har ingen forutsetninger for å klare å presse ut et barn når kroppen ikke er nok utviklet. Kjenner selv til en norsk, voksen kvinne som ser ut som en 13 åring kroppsmessig. Hun har utrolig smale hofter. Hun sier selv at grunnen til at hun har tatt keisersnitt er at hun ikke kan føde normalt. Barnet kan ikke komme ut på den vanlige måten, da hadde det blitt katastrofe. At en mann mener et barn er klar for sex pga av at menstruasjonen er kommet er horribelt, men det er jo virkeligheten i mange fattige, uopplyste land. For de jentene som blir gravid er det mange av de og deres babyer som må bøte med livet.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #52 Skrevet 19. desember 2007 det dreier seg om en kulturelt og psykisk avvikende utvikling av seksualiteten hos de menn og kvinner som blir pedofile. Hvorfor tror du det? Jeg vet at du tar feil. Når du leter etter en gitt gruppe som du gjør, så ser du ikke hvem som er den pedofile. Det er helt vanlige familiefedre og famliemødre. De har ikke hatt noe avvik i utviklingen, de har bare ikke de samme sperrene som de fleste andre har. Men det er også alt det er snakk om: sperrer...
Mann 42 Skrevet 19. desember 2007 #53 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor tror du det? Jeg vet at du tar feil. Når du leter etter en gitt gruppe som du gjør, så ser du ikke hvem som er den pedofile. Det er helt vanlige familiefedre og famliemødre. De har ikke hatt noe avvik i utviklingen, de har bare ikke de samme sperrene som de fleste andre har. Men det er også alt det er snakk om: sperrer... Nei, det er det ikke. Det er snakk om forskjell i seksuelle preferanser, OG sperrer. Dette har sexologer og terapeuter jobba mye med, og det finnes mye fungerende kunnskap om hvordan et menneske kan skjevutvikles på denne måten. Inntil videre så stoler jeg mer på en anerkjent fagperson som har jobbet med problematikken en mannsalder, enn på en som ikke engang vil stå frem som såpass etterrettelig at han henviser til en kilde for sine ville påstander. Kan du begrunne det du sier?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #54 Skrevet 19. desember 2007 De som ender opp med å bli pedofile, har stoppet opp i sin normale utvikling på et tidligere stadium, og klarer ikke forholde seg til voksne på en måte som gjør at de får tilfredsstillende relasjoner til voksne partnere. Dette er tøv og totalt uvitenhet. Her sier du at pedofile utelukkende tenner på barn. Du er tydeligvis ikke klar over at de fleste som forgriper seg på barn er etablert i voksenforhold med en heterofil partner. Det er ikek slik at det ene utelukker det andre. De aller fleste som forgriper seg er altså mennesker i et voksent parforhold og ikke den ensomme ulven i nabohuset.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #55 Skrevet 19. desember 2007 Det er velkjent at mange kulturer har praksiser og overgangsriter som vi ville sette merkelappen "seksuelt misbruk av barn på" omgående, dersom lignende fant sted her. Akkurat, så fordi det skjer i afghanistan så er det ikke seksuelt misbruk, men greit? Fordi kulturen er slik? Da har du ikke forstått poenget med tråden. Den harndler om hvor lett folk aksepterer misbruk av barn bare de kan skjule det bak kultur og tradisjon.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #56 Skrevet 19. desember 2007 Nei, det er det ikke. Det er snakk om forskjell i seksuelle preferanser, OG sperrer. Dette har sexologer og terapeuter jobba mye med, og det finnes mye fungerende kunnskap om hvordan et menneske kan skjevutvikles på denne måten. Igjen, det du sier er ikke riktig! Det du sier gjelder på et fåtall av de pedofile. Det er mennesker som deg som er skyld i at ikke flere overgrep blir oppdaget. Harde orde mann 42, men det er på sin plass. Nåpr du nekter å innse at folk i vanlige forhold er misbrukere, og du helelr leter etter avvikeren, så vil du ikke kunne oppdage at ditt eget barn blir misbrukt av familiefaren i nabohuset. Jeg kjenner flere som har blitt misbrukt, dama mi er en av dem og derfor er jeg litt engasjert i dette kan du si... Og av de jeg kjenner så har alle blitt misbrukt av onkler, lærere, trener. Og de aller fleste av disse var gift og hadde barn selv.
Mann 42 Skrevet 19. desember 2007 #57 Skrevet 19. desember 2007 Jeg prøver å si at det er mer vanlig enn de fleste tror, men det er selvsagt forkastelig. Jeg sier også at så lenge vi tror de er syke mennesker som forgriper seg på barn, så vil man ikke se overgriperne, for man leter etter et visst sykt utseende, en viss syk oppførsel. Det er ikke der man finenr pedofile, de finnes blant kollegene dine, i familien din, blant vennene dine. Mange menn vill ligget med en 11åring dersom det var grensen her i landet ja. Jeg vet at det finnes kvinnelige overgripere, men det er langt flere menn som forgriper seg derfor er dette tema i debatten. Lik det eller ikke. Den eneste syke atferden jeg ville se etter hos en voksen i den forbindelse, var at han eller hun hadde seksuell interesse for barn. Forøvrig så er det nok langt flere kvinner enn man liker å tro som også forgriper seg. Det får vi også være åpne for, dersom vi skal skjerme barna fra dem. Lik det eller ikke, men det finnes en del kvinner som opphisses ved å tukle med egne eller andres barn. Er det en forstyrrende tanke for DEG? At en eller flere av dine venninner kanskje tvinger sine barn til å utføre seksuelle handlinger? Det finnes nok kvinner som ville like å bli slikket av en liten gutt eller pike. Tenk deg om, kjenner du noen slike? Er det normalt? Vi vet jo at de finnes. Hvorfor tror du at det skulle være færre av dem enn av menn? Kvinner er jo i en unik poisjon til å misbruke ettersom de forestår så mye av den kroppslige omsorgen for små barn. Nakne barn sammen med en kvinne, det er jo helt normalt. Hvis det, som du sier, bare var sperrer det var om å gjøre, så burde jo faktisk det være enormt mange pedofile kvinner. De har jo all verdens mulighet, og dersom lysten til å pare seg med barn, var et almenmennesklig fenomen, så utsettes jo kvinner for fristelsen døgnet på kant når de har omsorg for sine egne barn. Men sånn er det selvsagt ikke, for vi vet at det er bare alvorlig forstyrrede og skjevt utviklede mennesker som ser et lite barn som en mulig kilde til seksuell tilfredsstillelse.
Mann 42 Skrevet 19. desember 2007 #58 Skrevet 19. desember 2007 Akkurat, så fordi det skjer i afghanistan så er det ikke seksuelt misbruk, men greit? Fordi kulturen er slik? Da har du ikke forstått poenget med tråden. Den harndler om hvor lett folk aksepterer misbruk av barn bare de kan skjule det bak kultur og tradisjon. Jeg sa bare at jeg syns vi skal holde andre kulturer utenfor en debatt som omhandler normalitet og avvik i vår egen kultur. Det finnes ikke noen naturgitte standarder som ikke lar seg overskride, og det meste et menneske kan finne på å gjøre med eller mot et annet menneske, er betraktet som normal atferd et eller annet sted på kloden. Vi kan ikke diskutere noe som helst av denne sorten dersom vi ikke begrenser tema litt.
Mann 42 Skrevet 19. desember 2007 #59 Skrevet 19. desember 2007 (endret) Igjen, det du sier er ikke riktig! Det du sier gjelder på et fåtall av de pedofile. Det er mennesker som deg som er skyld i at ikke flere overgrep blir oppdaget. Harde orde mann 42, men det er på sin plass. Nåpr du nekter å innse at folk i vanlige forhold er misbrukere, og du helelr leter etter avvikeren, så vil du ikke kunne oppdage at ditt eget barn blir misbrukt av familiefaren i nabohuset. Jeg kjenner flere som har blitt misbrukt, dama mi er en av dem og derfor er jeg litt engasjert i dette kan du si... Og av de jeg kjenner så har alle blitt misbrukt av onkler, lærere, trener. Og de aller fleste av disse var gift og hadde barn selv. Pedofile eller hebefile kan utmerket godt være gift og ha barn. Det skal jeg ikke bestride. Og de kan utad virke riktig så normale. Det er du som påstår at dersom de er avvikere, så må de også ha en merkelig fremtoning eller være sære på andre måter. Jeg har aldri hverken sagt eller ment det. Jeg har bare sagt at det er ikke normal seksualitet for menn å være interessert i barn. Tidligere var det også slik at homofile menn ofte var gift og hadde barn, og levde ut sin homofili i hemmelighet. De skjulte seg fra samfunnets fordømmelse. Når det i de senere år er blitt akseptert å være homofil, kommer de frem og etablerer seg i homofile parforhold, og det blir antakelig færre og færre skaphomser i heterofile forhold. Det er ikke noen motsetning mellom det å ha en avvikende seksualitet som er rettet mot barn, og å ha et på overflaten normalt ekteskap. Homser kan ha sex med kvinner, men de har ikke noen særlig glede av det. Akkurat som heterofile menn kan ha sex med kvinner de ikke lenger er tiltrukket av, og der de ikke opplever noen spenning eller glede ved sexen. Kort sagt ingen tenning. Ereksjon er bare ereksjon, og det kan vi alle skaffe oss. Og de pedofile mennene som lever i vanlige ekteskap, ligger kanskje med sine koner mens de fantaserer om lille Sofie i nabohuset. De pedofile konene trenger ikke gjøre såpass, engang, de trenger bare å slippe gubben til. Endret 19. desember 2007 av Mann 42
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #60 Skrevet 19. desember 2007 Jeg sa bare at jeg syns vi skal holde andre kulturer utenfor en debatt som omhandler normalitet og avvik i vår egen kultur. Hallo... Denne debatten HANDLER OM andre kultur. Rykk tilbake til start...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå