Gjest Gaby Skrevet 18. februar 2009 #41 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Er det noe problem å vaske de da? Jeg har dunjakker til 3-4000 kr som jeg vasker i vaskemaskinen av og til. De holder seg helt fint de, men de trenger 3-4 runder i tørketrummelen + lufttørking for å tørke. Tror ikke det er så veldig annerledes med dyner. Tror vaskemaskinen stryker med da gitt! en gjennomvåt dobbelt dundyne veier nok noen kg.. Har ikke allverdens vektkapasitet på vaskemaskinen min. Og har ikke tørketrommel heller. Så jeg tror jeg dropper gjør-det-selv-metoden Endret 18. februar 2009 av Gaby
Gjest L_C Skrevet 21. februar 2009 #42 Skrevet 21. februar 2009 Sommerdynene mine har jeg vasket, for de er så tynne og lette. Ikke fordi jeg er nervøs for støv og midd og slikt hysteri , men fordi jeg hadde tid og fordi jeg ville at dynen skulle lukte nyvasket Vinterdynene våre har jeg ikke hatt behov for å vaske . Har hatt de i 2 år, og har ikke planer om å hverken vaske de eller bytte de ut med det første.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #43 Skrevet 21. februar 2009 På grunn av denne tråden vasket jeg dyner og puter i går, for første gang... Det var veldig, veldig deilig! Luktet og følte nytt, rent og friskt. Må nok fortsette med det et par ganger i året!
Gjest Glør Skrevet 21. februar 2009 #44 Skrevet 21. februar 2009 1-2 ganger i året, men bare i sommerhalvåret, siden det er så tungvindt å tørke dem hvis man ikke kan henge dem ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå