Gå til innhold

hvor ofte renser/vasker du dynen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Er det noe problem å vaske de da? Jeg har dunjakker til 3-4000 kr som jeg vasker i vaskemaskinen av og til. De holder seg helt fint de, men de trenger 3-4 runder i tørketrummelen + lufttørking for å tørke. Tror ikke det er så veldig annerledes med dyner.

Tror vaskemaskinen stryker med da gitt! :ler: en gjennomvåt dobbelt dundyne veier nok noen kg.. Har ikke allverdens vektkapasitet på vaskemaskinen min. Og har ikke tørketrommel heller.

Så jeg tror jeg dropper gjør-det-selv-metoden ;)

Endret av Gaby
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommerdynene mine har jeg vasket, for de er så tynne og lette. Ikke fordi jeg er nervøs for støv og midd og slikt hysteri , men fordi jeg hadde tid og fordi jeg ville at dynen skulle lukte nyvasket :)

Vinterdynene våre har jeg ikke hatt behov for å vaske . Har hatt de i 2 år, og har ikke planer om å hverken vaske de eller bytte de ut med det første.

Skrevet

På grunn av denne tråden vasket jeg dyner og puter i går, for første gang... Det var veldig, veldig deilig! Luktet og følte nytt, rent og friskt. Må nok fortsette med det et par ganger i året!

Skrevet

1-2 ganger i året, men bare i sommerhalvåret, siden det er så tungvindt å tørke dem hvis man ikke kan henge dem ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...