Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 I går oppdaget jeg en liten kul i øreflippen. Jeg kan helt tydelig kjenne en avrundet, rund kule. I dag er den blitt større. Den gjør ikke vondt. Noen som har peiling på hva dette kan være?
Gjest mariaja Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har også hatt slike småkuler i øreflippene, av og til var der mange små! Men de gikk bort etter et par dager, som regel. Jeg tror det var på grunn av øredobbene mine som gjorde slik at jeg fikk kulene. Kanskje du er allergisk?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Det er mest sansynlig en liten talg/fettklump,ikke farlig:)
Rainbow Brite Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Det er mest sansynlig en liten talg/fettklump,ikke farlig:)
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Takk for svarene! Hadde egentlig ikke trodd at det var noe farlig, bare litt merkelig å ha en kul i øreflippen..
mamut75 Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Det sies at "alle nye klumper" skal undersøkes , så hvis den ikke går bort i løpet av et par uker så burde du gå til legen .
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har også sanne innimellom og nå har jeg fått en solif en i venstre øreflipp. Og jeg som hadde tenkt til å ta hull i ørene nå om noen dager... Er vel ikke så lurt selv om kulen er rett ovenfor der hullet skulle ha blitt :gråte: Isj...
Gjest Gjest_lizzy_* Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har fått en slik hard kul i øreflippen. Først trodde jeg det var en kvise og prøvde å klemme den ut, men da ble det bare utrolig vondt etterpå. Nå har den vokst seg større (det er flere uker siden nå), og det irriterer meg fordi jeg stadig vekk tar meg selv i å ta på den fordi det er uvant-akkurat slik som hvis man har trukket en tann, tungen lar ikke hullet være i fred. =) For vel ta den opp med legen ved neste anledning.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg får sånne kuler i stressende perioder og når jeg er sliten over en lengere periode. Hos meg går det over når jeg tar det med ro igjen.
ungjente90 Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Har du nylig tatt ut øredobber? Jeg får en kul i hver øreflipp hver gang jeg tar ut øredobbene mine. Jeg bruker øredobber sjeldent. Kulene jeg har pleid å fått går bort etter noen dager=) Men som andre sier her, hvis den ikke går bort innen kort stund eller blir større/vondere, bør du oppsøke lege og få undersøkt den
Gjest Kuli Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Jeg har fått en slik hard kul i øreflippen. Først trodde jeg det var en kvise og prøvde å klemme den ut, men da ble det bare utrolig vondt etterpå. Nå har den vokst seg større (det er flere uker siden nå), og det irriterer meg fordi jeg stadig vekk tar meg selv i å ta på den fordi det er uvant-akkurat slik som hvis man har trukket en tann, tungen lar ikke hullet være i fred. =) For vel ta den opp med legen ved neste anledning. Virkelig som jeg selv skulle beskrevet det. Tar med stadig vekk i å ta på den, og etterpå blir den bare ømmere. Har hatt kulen i sikkert et år nå, men den har plutselig begynt å vokse igjen.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Kjæresten min hadde det slik tidligere. Det var som en kvise uten åpning. Man kan vel få en lege til å tømme den. En gang var hans veldig stor og jeg klarte å få hull på den, jeg har aldri sett så mye talg komme ut fra noe. Jeg skjønte liksom ikke at alt kunne vært inni der. Litt info fra lommelegen.
Safira Skrevet 18. desember 2009 #13 Skrevet 18. desember 2009 En sånn har jeg også fått nå! Jeg fikk den for et par dager siden, og den gjør litt vondt hvis jeg tar på den. Hvis jeg har hodet mye lavere enn resten av kroppen gjør den også vondt (dunker liksom litt). Det føles ut som om det er en slik "underjordisk" kvise eller noe. Satser på at det bedrer seg, hvis ikke blir det nok legebesøk.
Kaktusen Skrevet 18. desember 2009 #14 Skrevet 18. desember 2009 Jeg får kul i øreflippene hvis jeg bruker øreringer jeg ikke tåler.Går bort etter et par dager igjen.
Safira Skrevet 18. desember 2009 #15 Skrevet 18. desember 2009 Jeg får kul i øreflippene hvis jeg bruker øreringer jeg ikke tåler.Går bort etter et par dager igjen. hm, mulig det er derfor jeg har fått det. Jeg brukte noen øreringer jeg ikke bruker så ofte to dager i strekk før denne kom (hadde de ikke i om natten, da). Jeg har riktignok aldri reagert på smykker før, da.
Kaktusen Skrevet 18. desember 2009 #16 Skrevet 18. desember 2009 hm, mulig det er derfor jeg har fått det. Jeg brukte noen øreringer jeg ikke bruker så ofte to dager i strekk før denne kom (hadde de ikke i om natten, da). Jeg har riktignok aldri reagert på smykker før, da. Jeg og hadde de i 2 dager å tar alltid av meg ørepynt på natten. Fikk en kul i venstre øreflipp å jeg er ganske sikker på at det kommer av nikkelallergien min. Tok ut ringene å kulen var borte etter et par dager.
Safira Skrevet 21. desember 2009 #17 Skrevet 21. desember 2009 I dag er kulen nesten helt borte, jeg regner med at den er helt borte i morgen eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå