Gå til innhold

Tok en p-pille for mye!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag, mandag, har jeg tatt dagens p-pille. Så har det seg slik at jeg ikke husket på om jeg hadde tatt pillen eller ikke, så jeg skjekket brettet, og der ligger pillen for tirsdag, altså, jeg har tatt mandagspillen. Og jeg ser på klokka på dataen, der står det tirsdag (siden klokka er over 12!), og jeg tenker Oisann, må ta tirsdagspillen. I det neste sekund kommer jeg såklart på at klokka er rett over 12, og at jeg egentlig ikke skal ta tirsdagspillen før om mange timer! Regner med at dette blir litt kluss i syklusen, eller hva jeg skal si. For nå kommer jo ikke jeg til å ha noen pille og ta, tirsdags ettermiddag. Hva skal jeg gjøre? Gjør dette noe? Er det farlig på noen måte, å ta to piller på samme dag, en for mye altså?

Dette ble veldig rotete, men ble litt stressa altså! Håper noen har svar til meg! :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går forresten på Yasmin, og jeg har mensen, altså er det de hvite pillene jeg har tatt en for mye av, om det har noe å si :P

Hjeeelp :sjenert:

Skrevet

Hvis du har mensen nå så spiller det jo ingen rolle.

Skrevet

Okei, så jeg behøve ikke bruke ekstra prevensjon?

Skrevet

Hvis du har mensen nå så kan du jo ikke bli gravid. Det er en stund siden jeg gikk på p-piller, men da var det 2 farger på brettet (loette) rosa piller var p-piller som jeg tok og så var det hvite piller eg tok når jeg hadde mensen. De hvite pillene var ikke p-piller men sukkerpiller tror jeg. Det er bare for at du skal huske å ta pillen hver dag.

Skrevet

Nei, de hvite pillene inneholder ingen hormoner, det er bare for at du skal huske å begynne på nytt brett på riktig dag.

Skrevet

Ja, mine Yasmin er noe lignende. Så jeg trenger ikke bekymre meg for graviditet etter mensen er over heller? For bruker det ikke å være en "regel" i om at man glemmer en pille en dag så må man bruke ekstra prevensjon i en uke eller så? Ble litt stressa jeg altså, jeg "kan" jo dette ganske bra til vanlig :ler:

Uffa meg, uansett, takk for svar! :)

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for nei :) Går på yasmin jeg også, og de hvite pillene man tar når man har mensen er absolutt ingen ting. Det spiller ingen rolle om du tar de eller ikke (jeg gidder som regel ikke å ta dem). Så du trengerverken å bekymre deg for graviditet etter mensen eller at du har tatt to på samme dag.

Skrevet

Okei, flott! *Letta* :ler: Blir alltid litt småhysterisk når det er ett eller annet med den pillen :sjenert:

Takk for svar alle sammen :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...