Gå til innhold

Lønn i kommunal og statlig sektor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Ja, noen som vet og kan forklare? Jeg står på vei inn på arbeidsmarkedet, nyutdannet og blakk....og lurer på når jeg kan forvente min første lønningspose. Regner med å være fast ansatt i januar eller februar.

Skrevet

Det pleier vel å være etterskuddsvis, men jeg har vel bare jobbet som vikar og sesongansatt, så det er mulig det er annerledes for fast ansatte. Men du kan be om å få forskuddsbetalt om du virkelig trenger pengene.

Skrevet

I staten får du noe lønn forskuddsvis og noe etterskuddsvis. Dvs at om du begynner 1. februar, får du full lønn 12. februar, etterskuddsvis det du har jobbet før 12. og forskuddsvis det som gjenstår av februar.

Gjest blåmobil
Skrevet
Ja, noen som vet og kan forklare? Jeg står på vei inn på arbeidsmarkedet, nyutdannet og blakk....og lurer på når jeg kan forvente min første lønningspose. Regner med å være fast ansatt i januar eller februar.

oslo kommune gir ut lønn etterskuddsvis i hvertfsall. 28. hver mnd.

kan du ikke bare spørre arbeidsgiver da vel?

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
oslo kommune gir ut lønn etterskuddsvis i hvertfsall. 28. hver mnd.

kan du ikke bare spørre arbeidsgiver da vel?

Selvsagt kan jeg spørre arbeidsgiver om dette, men synes vitterlig jeg må ha en arbeidsgiver først....Det er vel forholdsvis opplagt at siden jeg spør her, så har jeg ikke tenkt å høre med arbeidsgiver først?!?

Gjest ¤bella¤
Skrevet

jeg jobber i oslo kommune. Begynte der i september og fikk min første lønn 28 september. Dette var da lønn for hele september. Alle tillegg fikk jeg utbetalt måneden etter sammen med lønnen for den måneden.

Skrevet

I kommunen er det slik som i staten. Hvis du begynner den 1. , så får du full lønn den 12. (eller den 20. i noen kommuner), forutsatt at de har fått deg inn i registeret før lønnen kjøres!

• 2 uker senere...
Gjest blåmobil
Skrevet
Selvsagt kan jeg spørre arbeidsgiver om dette, men synes vitterlig jeg må ha en arbeidsgiver først....Det er vel forholdsvis opplagt at siden jeg spør her, så har jeg ikke tenkt å høre med arbeidsgiver først?!?

jeg antok vel bare at du suser rundt på intervjuer og at du da kan spørre de som inervjuer deg, ofte arbeidsgiver..

Men aner jeg en litt gretten tone her?

Lykke til inn i arbeidsmarkedet:)

Skrevet
Men aner jeg en litt gretten tone her?

Det kan du vel strengt tatt ikke gjøre på et nettforum. Det blir vel i overkant frekt å antyde en fremmeds tonefall basert på skriftspråket.

Det spiller vel liten rolle for deg og andre om denen gjesten eventuelt svarte grettent. Det er skikkelig kjerring å kommentere slikt da, hvem er du liksom, moren hennes?

Gjest blåmobil
Skrevet
Det kan du vel strengt tatt ikke gjøre på et nettforum. Det blir vel i overkant frekt å antyde en fremmeds tonefall basert på skriftspråket.

Det spiller vel liten rolle for deg og andre om denen gjesten eventuelt svarte grettent. Det er skikkelig kjerring å kommentere slikt da, hvem er du liksom, moren hennes?

:) men jeg spurte da ikke deg kjøre Gjest.

Jeg mente ikke å tråkke deg på tærne, jeg bøyer meg i støvet og gråter modige tårer..

Jeg kan faktisk gjøre hva jeg vil her inne, hva som er høflig eller ikke er vel en annen sak.

JEG spurte bare om personens tonefall, jeg har jo ikke prøvd å starte krig.

Men uansett, dette ble bare tull, nå blir det vel i hvertfall krig snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...